beantwoord

Afschrijving

  • 28 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 180 Bekeken

Beste heer / mevrouw,
Ik zag dat de NS een bedrag van 34,65 euro heeft afgeschreven op een moment dat ik niet in Nederland was. Ik vraag me af of u kunt achterhalen waar die kosten voor zijn? Dit zijn de details van de afschrijving:
Kenmerk machtiging: 100003934783
Datum: 30-05-2017
Type incasso: Europese incasso, eerste
Omschrijving: Bestelling: 27160771

Alvast dank!
Met vriendelijke groet,
Lucia Grijpink
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 augustus 2017, 17:51

In Mijn NS kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Mijn facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

In de praktijk blijken onbekende afschrijvingen vaak te komen door twee dingen: een Traject Vrij-abonnement en OV-Fiets. Hebt u een Traject Vrij-abonnement (gehad) en buiten uw afgekochte traject gereisd? Dan worden de kosten hiervoor achteraf van uw rekening afgeschreven. Hebt u een OV-Fiets-abonnement en de afgelopen maanden een of meer keren een fiets gehuurd? Dit kost 3,85 euro per keer en dit bedrag wordt ook achteraf van uw rekening afgeschreven. Het bedrag van 34,65 euro is overigens gelijk aan 9 keer 3,85 euro, dus het zou goed om negen keer de huur van een OV-fiets kunnen gaan.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
In Mijn NS kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Mijn facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

In de praktijk blijken onbekende afschrijvingen vaak te komen door twee dingen: een Traject Vrij-abonnement en OV-Fiets. Hebt u een Traject Vrij-abonnement (gehad) en buiten uw afgekochte traject gereisd? Dan worden de kosten hiervoor achteraf van uw rekening afgeschreven. Hebt u een OV-Fiets-abonnement en de afgelopen maanden een of meer keren een fiets gehuurd? Dit kost 3,85 euro per keer en dit bedrag wordt ook achteraf van uw rekening afgeschreven. Het bedrag van 34,65 euro is overigens gelijk aan 9 keer 3,85 euro, dus het zou goed om negen keer de huur van een OV-fiets kunnen gaan.
Reputatie 7
Badge +3
€34,65 is 9 x €3,85 en €3,85 is precies de prijs voor het huren van een OV-fiets.
Wellicht is dat de verklaring.

Reageer