beantwoord

Afschrijving extra treinkosten van abonnement

• 15 februari 2016
  • 4 reacties
  • 195 Bekeken

Mijn dochter heeft een maandabonnement van reuver naar eindhoven. Vandaag 15 februari 2016 reed de trein niet van eindhoven naar reuver via roermond, zoals het abonnement gekozen is. Ze moest via venlo gaan wat om is en niet via het abonnement gaat. Krijg ik nu een extra rekening bovenop het abonnement thuisgestuurd omdat ze een andere route heeft moeten pakken?

Gr Maureen
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 16 februari 2016, 09:00

Dat is een goede vraag. Reuver-Eindhoven via Venlo kost nauwelijks meer dan Reuver-Eindhoven via Roermond. Hoe NS de prijs van een reis bij Traject Vrij berekent is echter nogal schimmig. Het zou kunnen zijn dat de reis via Venlo geen extra kosten met zich meebrengt, maar het zou ook kunnen van wel. Wellicht zou u ons (forumleden) op de hoogte willen stellen als u het antwoord weet, want wij zijn ook benieuwd!

Vermoedelijk reed de trein van Veolia van Reuver naar Roermond op 15 februari niet? Dan kunt u bij Veolia geld terugvragen op basis van het feit dat uw dochter vertraging had.
Daarover vindt u meer informatie op https://www.veolia-transport.nl/limburg/klantenservice/vergoeding-vertraging/index.html. Als ik het goed lees werkt Veolia met een 'Mijn Veolia'-account, waar u vervolgens een verzoek tot vergoeding kunt indienen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dat is een goede vraag. Reuver-Eindhoven via Venlo kost nauwelijks meer dan Reuver-Eindhoven via Roermond. Hoe NS de prijs van een reis bij Traject Vrij berekent is echter nogal schimmig. Het zou kunnen zijn dat de reis via Venlo geen extra kosten met zich meebrengt, maar het zou ook kunnen van wel. Wellicht zou u ons (forumleden) op de hoogte willen stellen als u het antwoord weet, want wij zijn ook benieuwd!

Vermoedelijk reed de trein van Veolia van Reuver naar Roermond op 15 februari niet? Dan kunt u bij Veolia geld terugvragen op basis van het feit dat uw dochter vertraging had.
Daarover vindt u meer informatie op https://www.veolia-transport.nl/limburg/klantenservice/vergoeding-vertraging/index.html. Als ik het goed lees werkt Veolia met een 'Mijn Veolia'-account, waar u vervolgens een verzoek tot vergoeding kunt indienen.
Welkom op het forum Maureen,

Bedankt voor je reactie Keuzereiziger.
Als uit de eerstvolgende factuur blijkt dat er extra kosten voor deze reis in rekening zijn gebracht dan kun je mij even een privé bericht sturen met de NAW-gegevens van je dochter, het OV-Chipkaartnummer en IBAN-rekeningnummer.
Dan ga ik even bekijken wat ik voor je kan doen.
Hallo Maureen. Ik zie dat mijn collega Miriam NS nog geen privébericht van je heeft ontvangen. Indien je nog geholpen dient te worden dan mag je Miriam NS nog steeds een privébericht sturen!
Ik heb niks meer vernomen van TS dus hoop dat dit probleem is opgelost. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Reageer