beantwoord

Afschrijving van prive rekening

• 7 december 2014
  • 29 reacties
  • 28043 Bekeken

Via mijn rekening is een bedrag van de ns afgeschreven. Ik zie wel een bestelnummer.
Kan ik via het bestelnummer bekijken wat het is?
icon

Beste antwoord door Robby NS 8 december 2014, 11:11

Via mijn rekening is een bedrag van de ns afgeschreven. Ik zie wel een bestelnummer.

Beste Klipper,

theofiel vraagt t al, heb je een trajectvrij abonnement? Het kan zijn dat dit de kosten van een aantal reizen buiten je traject zijn. Heb je voor mij in een privébericht je NAW gegevens en OVchipkaartnummer? Dan kijk ik na waar deze kosten op gebaseerd zijn.
Bekijk origineel

29 reacties

Op mijn afschrift staat NS Groep IZ NS Reizigers en dan het bestelnummer met daarna erbij vermeld NS: product OV chipkaart. Als dat klopt heeft u een ns abonnement lopen. Het kan ook iets anders zijn. Heeft u misschien gebruik gemaakt van Greenweels of OV fiets? Aan de bestel nummer kan je niet goed zien wat de duidelijke omschrijving is. Ik weet dit van mijzelf wel omdat ik een ns abonnement heb aangevraagd.
Op mijn afschrift staat NS Groep IZ NS Reizigers en dan het bestelnummer met daarna erbij vermeld NS: product OV chipkaart. Als dat klopt heeft u een ns abonnement lopen. Het kan ook iets anders zijn. Heeft u misschien gebruik gemaakt van Greenweels of OV fiets? Aan de bestel nummer kan je niet goed zien wat de duidelijke omschrijving is. Ik weet dit van mijzelf wel omdat ik een ns abonnement heb aangevraagd.

Bij mij staat er naast het nummer verder niets. Ik weet dus niet waar het product voor dient. Het is wel een raar bedrag Euro 11,91 !!!!
Heb je een Traject Vrij abonnement en kan dit de incasso voor de kosten buiten het afgekochte traject zijn?

Beste Klipper,

theofiel vraagt t al, heb je een trajectvrij abonnement? Het kan zijn dat dit de kosten van een aantal reizen buiten je traject zijn. Heb je voor mij in een privébericht je NAW gegevens en OVchipkaartnummer? Dan kijk ik na waar deze kosten op gebaseerd zijn.
Hey ik heb een afschrijving van 50 euro van de NS, ik heb geen flauw idee waar dit vandaan komt. Kan iemand mij helpen hiermee? De beschrijving is NS GROEP IZ NS REIZIGER. Gegevens: Verwijderd ivm privacy
Reputatie 7
Badge +3
€50 klinkt wellicht als automatisch opladen.
U kunt de privé gegevens nog aanpassen tot een uur na plaatsing van uw bericht door op het potloodje te klikken. Dit is een openbaar forum.

Zelf zou ik in dit geval eerst even met de klantenservice bellen.

http://www.ns.nl/klantenservice/contact
€50 klinkt wellicht als automatisch opladen.
Automatisch opladen wordt niet door NS afgeschreven. Ik denk in eerste instantie aan een Dal Voordeel abonnement.
Hey ik heb een afschrijving van 50 euro van de NS, ik heb geen flauw idee waar dit vandaan komt. Kan iemand mij helpen hiermee? De beschrijving is NS GROEP IZ NS REIZIGER. Gegevens: Verwijderd ivm privacy

Het gaat (inderdaad) om een Dal Voordeel abonnement. Je kan bij de NS Kaartautomaat de beëindiging ophalen. Dit kan nog tot 21 mei. Daarna zal restitutie plaatsvinden.
Hi, heb precies hetzelfde. Een NS Groep IZ NS Reizigers afschrijving.
Bij de machtiging staat deze beschrijving: 10003773331

De omschrijving is: bestelling: 24341950. Het bedrag is 21.60, wat me verbaast. Ik heb wel een voordeel uren abbo, maar snap niet echt waar deze kosten vandaan komen. Iemand die meer tekst/uitleg kan geven? Dank!
Reputatie 7
Hallo Aaron 89, en welkom op het NS Serviceforum.

Zou je mij in een privébericht misschien willen uitleggen wat je precies bedoelt? Geef in dit bericht ook jouw volledige naam, adres en geboortedatum, dan ga ik er graag voor je naar kijken. Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Reputatie 7
Update: Aaron 89 en ik hebben geconstateerd dat de afschrijving terecht was voor een OVfiets-huurbedrag.
bij mij is er ook door NS een bedrag van 3,85 afgeschreven, maar ik heb geen traject vrij-abonnement (ik heb een studentenweekov). hoe kan dit dan? ik kan het niet terugvinden in mijn reishistorie van de afgelopen 3 maanden in ieder geval
Reputatie 7
Dat is precies het bedrag van de huur van een ov-fiets 🙂
Ik heb een afschrijving gekregen van 3,85. Je zegt dat het gaat om de ov-fiets, maar ik heb de afgelopen tijd helemaal geen ov-fiets gehuurd.
Badge +3
Incasso voor OV-fiets (en stallen op rekening) is maandelijks rond dezelfde datum.
Deze vind je ook terug in Mijn NS (deur tot deur).

Als je meer dan een maand geen fiets hebt gehuurd gaat het wellicht om reizen buiten een traject.
Hi, Ik heb ook een afschrijving gekregen van 50 euro. Omschrijving: NS GROEP IZ NS REIZIGERS. Ik heb geen idee waarom deze afschrijving heeft plaatsgevonden. Kan iemand me helpen.
Reputatie 6
Badge
Heb je een dalvrij abonnement?
Ja. Maar die had ik vorige jaar gekocht. Ik wou hem weer gaan kopen via de website (want is maar een jaar geldig denk ik), maar toen lukte het niet. Mijn vraag is dus als dit voor een dalvrije abonnement is dan is het een goede transactie. Zo niet dan vraag ik het me nog steeds af voor wat de afschrijving is.
Indien je oNS niet hebt laten weten dat je deze wilt beëindigen zal deze doorlopen. Wij incasseren dan automatisch 50 euro van die IBAN waarmee destijds is betaald.
Oké bedankt voor je antwoord. Ik wou toch doorgaan met het dalvrije abonnement.
Hoi, bij mij hetzelfde verhaal. Afschrijving van Euro 50 met omschrijving ns groep inz reizigers, terwijl ik al jaren niet meer met de trein heb gereisd. Wordt wel een bestelnummer genoemd. Kan iemand mij helpen?? Dank!
Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice, martijnzuijderduijn. Voor de meelezers wil ik melden dat als je in het bezit bent van een jaarabonnement deze pas tot zijn einde komt als je bij ons aangeeft deze te willen beëindigen. Een jaarabonnement stopt nooit uit zichzelf behalve als je niet tijdig betaald. Dan zal de factuur door worden gezet naar het incassobureau en wordt je abonnement automatisch stopgezet.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Hi! Bij mij is vandaag 15,00 euro afgeschreven terwijl ik niks heb gedaan met het OV. Er staat (net als bij iedereen) NS GROEP NZ REIZIGERS. Ik heb dalabbonement, maar die staat niet om mijn rekening, dus ik vind het heel apart dat er iets van mijn rekening is afgeschreven, want mijn rekeningsnummer is niet verbonden met mijn account. Weet iemand wat hier aan de hand is?
Badge +3
Zenscha ben je toevallig tussen de 12 en 18 jaar? Dan is € 15,- de prijs van een Dal Voordeel Jongeren abonnement.

Hoe dan ook, je vindt de incasso altijd wel terug in Mijn NS bij Facturen.

Reageer