beantwoord

Afwijken van het traject bij NS Flex Traject vrij

  • 7 April 2022
  • 2 reacties
  • 213 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik overweeg om mijn NS Flex basis abo om te zetten naar NS Flex Traject vrij. Het traject is Deventer - Zwolle. Af en toe zal ik via het traject Deventer-Colmschate - Deventer - Zwolle reizen. Op die reizen check ik in op Deventer-Colmschate en check uit in Zwolle. Feitelijk reis ik wel via 'mijn traject' Deventer - Zwolle en zou dan bij moeten betalen voor de reis Deventer-Colmschate naar Deventer. Maar werkt dat in de praktijk ook zo? Wordt er automatisch vanuit gegaan dat ik ook mijn traject volg, of wordt mij het volle pond in rekening gebracht van een reis Deventer-Colmschate - Zwolle?

icon

Beste antwoord door Momo 7 April 2022, 20:13

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In zo'n geval wordt alleen Deventer-Colmschate - Deventer in rekening gebracht als een reis buiten je traject. Dus €2,50 tijdens de spits en €1,50 tijdens daluren.

Reputatie 7
Badge +1

Bekijk ook eens wat het verschil is in prijs om meteen maar Col-Zw te kopen-en hoeveel keertjes je dan dat stukje extra zou moeten rijden om geen verlies te hebben.

Let op: ook dan geldt tijdstip van de INsjek voor bepalen tarief, dus niet de toch niet geregistreerde tijd te Dev. zelf-wat velen nogal eens denken.

Reageer