beantwoord

al daluren kaart, heb vrij reizen weekend nodig

• 13 augustus 2015
  • 14 reacties
  • 409 Bekeken

Beste forumgangers en-of NS,

Ik heb sinds tijden al een 40% daluren kaart. Nu heb ik eigenlijk iets nodig waarbij (voorlopig) ik vrij kan reizen in t weekend.
Dus een vrij-reizen in het weekend abonnement zou je zeggen. Maar mijn dalurenkaart is natuurlijk ook gewoon geldig en ik vind die weekendvrij reizen best duur. 29 euro per maand voor dat abonnement. Is daar een tegemoetkoming voor mogelijk of iets dergelijks?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 14 augustus 2015, 11:57

Hoi Wyoming,

Het is zo dat wanneer jij een nieuw doorlopend abonnement bestelt, je tijdens het eerste contractjaar niet kunt opzeggen. Dit staat ook in de voorwaarden. Na dat contractjaar kun je maandelijks opzeggen. Als jouw abonnement in oktober wordt verlengd (en dus in oktober 2014 in ingegaan), dan zou je dit niet per september kunnen opzeggen. Je zou dan dus een klein stukje overlap hebben, afhankelijk van de dag van ingang.

Het klopt dat je na het opzeggen de opzegging moet voltooien bij de kaartautomaat (deactiveren). Je krijgt na je opzegging een e-mail met uitleg hoe je dit moet doen, en voor welke datum dit moet gebeuren.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Badge
Nee, alleen als je dat DK (DalKorting) al meer als 1 jaar hebt kan je het met 1 maand termijn opzeggen.
29/mnd is nou bepaald niet duur-toen het nieuw kwam, was het 40/mnd en vond ik het al heel redelijk beprijsd. Een DAGkaart-een gewone dag onbeperkt reizen kost al ruim 50 eur-en nu kan je dat 8/9/10 dagen doen voor minder geld! Een enkeltje met korting voor de MAX afstand kost 15 eur. Die Kruidvatkaartjes kosten inmiddels ook rond de 13/14 eur voor maar 1 weekenddag.
ALS het maar voor beperkte tijd is: je kan sinds kort ook weekendvrij kopen voor 39 eur/1 mnd of 33 eur/voor 3mnd. Die lopen automatisch af en hoef je dus niet speciaal op te zeggen. Of je die kan combineren op dezelfde kaart als je nu DV hebt, weet ik niet-sommigen zeggen wel-andere niet. ALS je nog heel snel bent, kan je 1 maand weekendvrij op een dan gratis nieuwe chipkaart aanvragen, dit is een tijdelijke actie.
[quote=srt]Nee, alleen als je dat DK (DalKorting) al meer als 1 jaar hebt kan je het met 1 maand termijn opzeggen.
29/mnd is nou bepaald niet duur-toen het nieuw kwam, was het 40/mnd en vond ik het al heel redelijk beprijsd. Een DAGkaart-een gewone dag onbeperkt reizen kost al ruim 50 eur-en nu kan je dat 8/9/10 dagen doen voor minder geld! Een enkeltje met korting voor de MAX afstand kost 15 eur. Die Kruidvatkaartjes kosten inmiddels ook rond de 13/14 eur voor maar 1 weekenddag.
ALS het maar voor beperkte tijd is: je kan sinds kort ook weekendvrij kopen voor 39 eur/1 mnd of 33 eur/voor 3mnd. Die lopen automatisch af en hoef je dus niet speciaal op te zeggen. Of je die kan combineren op dezelfde kaart als je nu DV hebt, weet ik niet-sommigen zeggen wel-andere niet. ALS je nog heel snel bent, kan je 1 maand weekendvrij op een dan gratis nieuwe chipkaart aanvragen, dit is een tijdelijke actie.[/quote

Dankjewel voor deze snelle reactie. Het valt op zich mee-al vnd ik OV zowizo erg duur in Nederland. Alleen, ik heb een minumum inkomen, dus voor mij is het wel duur.
Waar vind ik die actie van 33 euro, of de andere die je noemde. Ik bel ze anders wellicht even als dat kan voor n normale prijs. thanks
Beste wyoming,

Welkom op het NS serviceforum. Een abonnement is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar, als je in het eerste jaar zit van jouw kortingsabonnement zou je het kunnen upgraden, dat is namelijk wel mogelijk in het eerste jaar. Tegenwoordig is het Weekend Vrij abonnement ook aan te schaffen voor 1 of 3 maanden. Meer informatie over die abonnementen lees je hier. Mocht je jouw kortingsabonnement al meer dan een jaar hebben dan is upgraden de beste optie, het abonnement blijft dan maandelijks opzegbaar en je betaalt dan €29 per maand. De maand of 3 maanden versie is duurder per maand.
Beste wyoming,

Welkom op het NS serviceforum. Een abonnement is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar, als je in het eerste jaar zit van jouw kortingsabonnement zou je het kunnen upgraden, dat is namelijk wel mogelijk in het eerste jaar. Tegenwoordig is het Weekend Vrij abonnement ook aan te schaffen voor 1 of 3 maanden. Meer informatie over die abonnementen lees je hier. Mocht je jouw kortingsabonnement al meer dan een jaar hebben dan is upgraden de beste optie, het abonnement blijft dan maandelijks opzegbaar en je betaalt dan €29 per maand. De maand of 3 maanden versie is duurder per maand.

Dank voor de reacties.
Het gaat vooralsnog om elk weekend te kunnen reizen. Ik schaf de 3 maanden vrij weekend-reizen aan zodra ik terug ben van een weekje buitenland. Want dan mis ik een weekend om het te gebruiken. Voor mij is het alleen voordeliger(t.o.v. mijn dalurenkaart) als ik werkelijk élk weekend ermee reis.
Verder las ik at er geen opzegtermijn is voor een jaar-daluren kaart. Ik ga ervan uit dat dit moet kloppen. In de voorwaarden staat niets van een opzegtermijn. Al met al gunstig. Mijn jaardalurenkaart loop begin okt af, en half sept neem ik dan een 3 maanden optie-vrijreizen weekend.
Klopt het dat je een abonnement op een der TLS apparaten moet of kan beeindigen? Ik las ook ergens dat je moet bellen met de K-service.
thanks, vr,grts
Dank voor de reacties.
Het gaat vooralsnog om elk weekend te kunnen reizen. Ik schaf de 3 maanden vrij weekend-reizen aan zodra ik terug ben van een weekje buitenland. Want dan mis ik een weekend om het te gebruiken. Voor mij is het alleen voordeliger(t.o.v. mijn dalurenkaart) als ik werkelijk élk weekend ermee reis.
Verder las ik at er geen opzegtermijn is voor een jaar-daluren kaart. Ik ga ervan uit dat dit moet kloppen. In de voorwaarden staat niets van een opzegtermijn. Al met al gunstig. Mijn jaardalurenkaart loop begin okt af, en half sept neem ik dan een 3 maanden optie-vrijreizen weekend.
Klopt het dat je een abonnement op een der TLS apparaten moet of kan beeindigen? Ik las ook ergens dat je moet bellen met de K-service.
thanks, vr,grts

Het kan al voordeliger zijn bij reizen in het weekend als u op 1 of soms 2 dagen op pad gaat ondanks uw korting. Bovendien blijft u genieten van reizen met korting in de DALuren buiten de tijden/dagen dat u met WeekendVrij onbeperkt kunt reizen (vrijdag na 18:30 - Maandag 04:00). Zeker als u uw huidige abonnement al langer als een jaar heeft en upgrade naar jaar versie van Weekend Vrij voor 29 euro (die u vervolgens weer maandelijks kunt opzeggen omdat u uw contract upgrade en niet een nieuw contract bent aangegaan en langer dan een jaar al het contract heeft).
Hoi Wyoming,

Het is zo dat wanneer jij een nieuw doorlopend abonnement bestelt, je tijdens het eerste contractjaar niet kunt opzeggen. Dit staat ook in de voorwaarden. Na dat contractjaar kun je maandelijks opzeggen. Als jouw abonnement in oktober wordt verlengd (en dus in oktober 2014 in ingegaan), dan zou je dit niet per september kunnen opzeggen. Je zou dan dus een klein stukje overlap hebben, afhankelijk van de dag van ingang.

Het klopt dat je na het opzeggen de opzegging moet voltooien bij de kaartautomaat (deactiveren). Je krijgt na je opzegging een e-mail met uitleg hoe je dit moet doen, en voor welke datum dit moet gebeuren.
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb sinds tijden al een 40% daluren kaart.
Je kan beter de officiële term gebruiken (geldt ook voor srt), anders kunnen er misverstanden ontstaan.
Reputatie 6
Badge +2
Als jouw abonnement in oktober wordt verlengd (en dus in oktober 2014 in ingegaan), dan zou je dit niet per september kunnen opzeggen. Je zou dan dus een klein stukje overlap hebben, afhankelijk van de dag van ingang.
Na 11 maanden een abo upgraden is juist gunstig, lijkt me, je betaalt de maandprijs van een jaarabo (en je hebt geen overlap), maar kan er toch al na een maand vanaf.
Beste allen,

ik heb dit voordeeluren(wordt gek van zoveel termen) abonnement al 2 jaar nu, dus vanaf 2013.
Ik neem een 3 maanden vrij-reizen weekend omdat ik nog niet duidelijk heb hoe het verder loopt.
Dit abonnement/dat nieuwe is toch anders dan wat ik nu heb, dan spreek je toch niet van upgraden? Anyway, hartelijk dank allemaal voor reacties. Natuurlijk is een vrij-reizenweekend abo goedkoper maar dat neem je als je zeker weet er n heel jaar gebruik van te gaan maken.
Je hebt een Voordeelurenabonnement dat al langer dan een jaar loopt. Je kunt inderdaad maandelijks opzeggen. Een upgrade is wanneer je van bijvoorbeeld een Dal Voordeel naar een Dal Vrij gaat. Bij een Voordeelurenabonnement kun je niet upgraden, aangezien dit nog een oud product is. Dit kun je alleen opzeggen, waarna je een nieuwe bestelling doet. Je kunt ze echter ook naast elkaar houden, wat vaak wordt aangeraden omdat je met het Voordeelurenabonnement na 9 uur 's ochtends de hele dag korting hebt.
Thanks.
Met een 3 maanden weekendvrijabo maak je ook gebruik van dalurenvoordeel. Zelfde als bij een dalurenvoordeelkaart. Dus tussen 9 en 1600 etc.
grtjs

Je hebt een Voordeelurenabonnement dat al langer dan een jaar loopt. Je kunt inderdaad maandelijks opzeggen. Een upgrade is wanneer je van bijvoorbeeld een Dal Voordeel naar een Dal Vrij gaat. Bij een Voordeelurenabonnement kun je niet upgraden, aangezien dit nog een oud product is. Dit kun je alleen opzeggen, waarna je een nieuwe bestelling doet. Je kunt ze echter ook naast elkaar houden, wat vaak wordt aangeraden omdat je met het Voordeelurenabonnement na 9 uur 's ochtends de hele dag korting hebt.
Een Weekend Vrij geeft je korting in de daluren, een Voordeelurenabonnement geeft je korting in de voordeeluren.

Daluren: op werkdagen tussen 9.00 en 16.00 en tussen 18.30 en 6.30 uur en in de weekenden de hele dag.
Voordeeluren: op werkdagen de hele dag vanaf 9.00 en in de weekenden en juli en augustus de hele dag.

Check even of je echt een Voordeelurenabonnement en geen Dal Voordeel abonnement hebt, aangezien het Voordeelurenabonnement officieel sinds 2011 niet meer wordt verkocht.
Hi en dankje wederom.
Voor ik verder ga, ik moet elke x een 'nieuw' wachtwoord aanvragen. Schiet lekker op.
op de algemen ns site kom ik er wel op met hetzelfde ww elke x, op dit forum moet ik inloggen als ik ga reageren, en krijg steeds de melding: wachtwoord onjuist. Dus vraag ik weer 'wijzigen' ww aan, en type vrolijk elke x hetzelfde ww, waarbij ik dan-nu dus- wél op het forum kom.
Ik heb een dalurenvoordeel abonnement. en dat voordeel krijg ik dan ook bij die 3 maanden weekendvrij reizen kaart. Dus het klopt dat ik geen 'voordeelurenabo' heb-pfff- aangezien deze dus ook al niet meer uitgegeven wordt -zoals je zegt- sinds 2011.
grtjs
Dat is vreemd, Wyoming. Dat is een signaal dat ik niet eerder heb gehoord. Je kunt trouwens aangeven dat je wil dat de website je onthoudt, misschien helpt dit?

Duidelijk, dan weten we in ieder geval welk abonnement je hebt! 🙂

Reageer