beantwoord

Als ik met Dal Voordeel vóór 06.30 incheck, mag ik dan na 06.30 op de trein stappen?

• 21 oktober 2014
  • 12 reacties
  • 4177 Bekeken

Ik heb begrepen dat je tot een half uur voor vertrek mag inchecken. Als mijn trein om 06.45 vertrekt, zou ik dus om 06.25 kunnen inchecken. Door vóór 06.30 in te checken zou ik met korting reizen, maar is die korting geoorloofd als mijn reis vervolgens pas na 06.30 (dus buiten de daluren) begint?
icon

Beste antwoord door De luchtmacht 21 oktober 2014, 15:05

Ja, wat jij noemt is toegestaan. Je moet inderdaad binnen 30 minuten na het inchecken aanvangen met je reis. Je kunt inchecken tot 6:35 om met korting te kunnen reizen.
Bekijk origineel

12 reacties

Ja, wat jij noemt is toegestaan. Je moet inderdaad binnen 30 minuten na het inchecken aanvangen met je reis. Je kunt inchecken tot 6:35 om met korting te kunnen reizen.
Ja, mits je binnen een half uur na het inchecken aan de reis begint, uitgaande van de vertrektijd van de trein bij een onverstoorde dienstregeling.
Welkom op het NS Serviceforum lezer-literator. De Luchtmacht en Pe_pe hebben het juiste antwoord gegeven. Je moet binnen 30 minuten na inchecken aan je reis beginnen.
Hartelijk dank voor de reacties. Nog heel even voor de duidelijkheid: wat inchecken betreft, ligt de grens tussen dal- en spitstijd dus feitelijk tussen 06:35 en 06:36. Of toch 06:34 en 06:35?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, U kunt tot 6.34.59 inchecken en tegen daltarief reizen maar iets eerder is verstandig 😉 NS hanteert een marge van vijf minuten in uw voordeel. Vanaf 6.35 bent u echt te laat en betaalt u het normale tarief.
Nee, U kunt tot 6.34.59 inchecken en tegen daltarief reizen maar iets eerder is verstandig 😉 NS hanteert een marge van vijf minuten in uw voordeel. Vanaf 6.35 bent u echt te laat en betaalt u het normale tarief.

Oké, dan is het me nu helemaal duidelijk! Het inchecken zal ik zeker niet tot het laatste moment aan laten komen, maar ik was toch even benieuwd waar de overgang nu precies ligt.
Geld deze regel ook met het daluurkaartje in de middag, dus voor 16 u ingesheckt dat je na 16 u kan instappen met een half uur speling?
Geld deze regel ook met het daluurkaartje in de middag, dus voor 16 u ingesheckt dat je na 16 u kan instappen met een half uur speling?
Ja.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dan moet u om vier uur de trein uit zijn. U mag zich met dit kaartje tijdens de spits niet in de trein bevinden. Dalurenkaartjes zijn goedkoop maar ze hebben beperkende voorwaarden waar u zich aan moet houden. Lees de voorwaarden goed die bij het kaartje horen. Ik neem aan dat u met een daluurkaartje een kaartje bedoelt waarmee u niet in de spits mag reizen. Dat zijn sommige actiekaartjes maar ook de groepsticket.
Bedoelt u een dalvoordeelabonnement dan is er niks aan de hand en mag het gewoon, er zijn ook actiekaartjes waarbij het wel mag.

Het is soms verwarrend, maar veronderstel geen dingen. Zonder geldig vervoersbewijs riskeert u de normale kosten van de reis plus vijftig euro.

Het is wel zaak de kaartjes met de officiële naam te benoemen, anders is het voor ons heel lastig.
Met actiekaartjes mag het gewoon hoor als je al ingecheckt bent.

Volgens mij ben je in de war met e-tickets
Reputatie 7
Badge +3
Dit kan per actiekaartje verschillen.

Laatst waren er actie kaartjes in de vorm van e-tickets van ik meen Actie van de dag waarbij je je niet in de trein mag bevinden tijdens de spitsuren, dus dan moet je echt om vier uur de trein uit zijn.
Maar nu zijn er actiekaartjes van Kruidvat in de vorm van eenmalige chipkaarten waarbij het moment van inchecken telt en je dus wel door mag reizen in de spits wanneer je nog in de daluren ingecheckt heb.

Bekijk dus heel goed de voorwaarden van het aangeschafte actiekaartje.
Het ligt er inderdaad aan wat voor actie het betreft. Vaak mag je met een eenmalige OV-chipkaart wel tijdens de spits reizen als je tijdens de daluren incheckt en met een e-ticket niet, maar nogmaals dit verschilt echt per product.

Reageer