beantwoord

Als ik mijn Flex-abonnement wijzig op 1 september, kan ik dan ook gebruik maken van die wijziging op 1 september?

• 26 August 2021
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Volgens mij gaat een online Flex-wijziging direct in en betaal je daar ook direct voor.
Dus als ik een wijziging invoer op 31 augustus, moet ik het gewijzigde tarief al per 1 augustus betalen.
Als ik dus per 1 september pas gebruik wil maken van een wijziging, moet ik die wijziging ook pas op 1 september doorvoeren.
Maar wat gebeurt er dan als ik vervolgens naar het station fiets.
Kan ik dan mijn gewijzigde product meteen downloaden en bij het inchecken direct gebruik maken van mijn wijziging?

icon

Beste antwoord door Robert B 26 August 2021, 14:22

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je al NS Flex hebt is een wijziging per direct (enkele minuten), dus als je thuis wijzigt kan je er tegen de tijd dat je op het station bent er gewoon gebruik van maken.

Je hoeft niets te doen qua downloaden of activeren bij een automaat. Bij wijzigen naar een duurder abonnement is het dus verstandig om dat op de dag zelf te doen. Mocht er onverhoopt een storing zijn dan kan je ook bellen of chatten met de Klantenservice om de wijziging voor je te doen.

Voor de rest kan het zijn dat de bevestigingsmail(s) van een wijziging wat later komen, maar zodra je nieuwe abonnement zichtbaar is in Mijn NS (website, in de app kan je het niet zien) dan is het in orde.

Reageer