beantwoord

Als je een factuur terug hebt geboekt ?

  • 30 juni 2020
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

Hallo,

ik heb door te weinig geld 1 factuur terug geboekt.

Hoelang heb je de tijd voor betalen ( ik heb nog geen mailtje gehad )
&

kan ik nu nog reizen ?

ik wilde het volledige bedrag betalen over ongeveer 3 weken.

icon

Beste antwoord door loklok8 30 juni 2020, 10:56

Het beste is natuurlijk on de factuur zo snel mogelijk te betalen, maar 3 weken later betalen zou in principe geen probleem moeten zijn. Als je binnen 33 dagen hebt betaald (geld moet binnen 33 dagen op de rekening van NS staan) dan is er niets aan de hand. Je in de tussentijd het abonnement blijven gebruiken.

Het aanmaningsproces is als volgt:

  • De 1e betalingsherinnering wordt 7 dagen na de vervaldatum van je factuur/incasso per Acceptmail verstuurd. Je hebt 7 dagen om deze te betalen.
     
  • De 2e betalingsherinnering wordt 14 dagen na de vervaldatum van je factuur/incasso per Acceptgiro verstuurd. Je hebt 14 dagen om deze te betalen.
     
  • De 3e betalingsherinnering wordt 28 dagen na de vervaldatum van je factuur/incasso per E-mail of brief verstuurd. Je hebt 5 dagen om deze te betalen.
     
  • Als de betaling 33 dagen na het vervallen van je factuur/incasso nog niet is ontvangen wordt het contract beëindigd en het incasso-bureau ingeschakeld.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het beste is natuurlijk on de factuur zo snel mogelijk te betalen, maar 3 weken later betalen zou in principe geen probleem moeten zijn. Als je binnen 33 dagen hebt betaald (geld moet binnen 33 dagen op de rekening van NS staan) dan is er niets aan de hand. Je in de tussentijd het abonnement blijven gebruiken.

Het aanmaningsproces is als volgt:

  • De 1e betalingsherinnering wordt 7 dagen na de vervaldatum van je factuur/incasso per Acceptmail verstuurd. Je hebt 7 dagen om deze te betalen.
     
  • De 2e betalingsherinnering wordt 14 dagen na de vervaldatum van je factuur/incasso per Acceptgiro verstuurd. Je hebt 14 dagen om deze te betalen.
     
  • De 3e betalingsherinnering wordt 28 dagen na de vervaldatum van je factuur/incasso per E-mail of brief verstuurd. Je hebt 5 dagen om deze te betalen.
     
  • Als de betaling 33 dagen na het vervallen van je factuur/incasso nog niet is ontvangen wordt het contract beëindigd en het incasso-bureau ingeschakeld.

Goedemorgen Aysevayx. Op het moment dat een incasso niet kan worden uitgevoerd (ofwel door een ontoereikend saldo, ofwel door een handmatig terugboeken), krijg je ongeveer een maand de tijd om het betreffende bedrag alsnog te voldoen, nadat de factuur in ons systeem weer open komt te staan. Je krijgt meerdere betalingsherinneringen voordat er ook werkelijke gevolgen zijn voor het bijbehorende abonnement. In die herinneringen staat de deadline ook aangegeven.

Goedemorgen Aysevayx. Op het moment dat een incasso niet kan worden uitgevoerd (ofwel door een ontoereikend saldo, ofwel door een handmatig terugboeken), krijg je ongeveer een maand de tijd om het betreffende bedrag alsnog te voldoen, nadat de factuur in ons systeem weer open komt te staan. Je krijgt meerdere betalingsherinneringen voordat er ook werkelijke gevolgen zijn voor het bijbehorende abonnement. In die herinneringen staat de deadline ook aangegeven.

Dus ik kan nog gewoon reizen tot de deadline ?

Zolang je betaalt vóór de uiterlijke deadline is er niets aan de hand en blijft je abonnement gewoon bruikbaar. loklok8 heeft een gedetailleerder overzicht gestuurd van de herinneringen die verstuurd worden en de termijnen die daarvoor staan. Pas als na de laatste deadline (33 dagen na het vervallen van de factuur/incasso dus) de betaling niet binnen is, zal de openstaande factuur uit handen gegeven worden aan een incassobureau en zal het abonnement worden geblokkeerd.

Eigenlijk toch bizar dat een bedrijf als NS zo lang moet zeuren en leuren met een rekening.

Ga je een contract aan met een bedrijf, betaal dan op de contractueel afgesproken momenten. Denk je dat niet te kunnen, sluit dan geen betalingsverplichting af.

NS is geen creditmaatschappij !

Reputatie 7
Badge +1

Eigenlijk toch bizar dat een bedrijf als NS zo lang moet zeuren en leuren met een rekening.

Ga je een contract aan met een bedrijf, betaal dan op de contractueel afgesproken momenten. Denk je dat niet te kunnen, sluit dan geen betalingsverplichting af.

NS is geen creditmaatschappij !

Daar heb je een punt mee, echter kan je dit zien als een soort van service richting de klant. Er kan altijd iets tussenkomen waardoor je vergeten bent om de rekening te betalen of dat je het op dit moment financieel wat moeilijker hebt en daardoor een rekening pas later kunt betalen.

Je kan dan hard zijn en zeggen: niet betalen is geen abonnement. Of je kan wat coulanter zijn richting je klanten en hen de mogelijkheid geven om de rekening op een later moment te kunnen betalen. De kans is vrij groot dat het geld, via het incassobureau, uiteindelijk toch bij NS komt.

Bij abonnementen voor dure mobiele telefoons wordt dat opgelost door een bkr-check, maar het OV moet natuurlijk toegankelijk blijven voor iedereen.

Reageer