beantwoord

Als je om 8.55 uur incheckt met een dal vrij abonnement reis je dan vrij?

Inchecken dal vrij om 8.55 uur.
icon

Beste antwoord door Thom 18 mei 2014, 09:29

Als je om 8.55, niet eerder, incheckt reis je met dalvrij zonder kosten en dat geldt ook vanaf 18.25. Wat veel mensen niet weten is, dat je in de spits vrij kunt reizen als je voor 6.35 dan wel voor 16.05 incheckt. Je moet wel binnen een half uur gaan reizen. Als u al aan het reizen bent en u uw reis in de spits afmaakt dan mag dat ook gewoon zonder kosten. Het is dus echt niet zo dat u met uw Dalvrij niet in spits kunt reizen maar uw reis moet in de daluren begonnen zijn, dan wel u moet voor 6.35 of voor 16.05 inchecken. Checkt u in in de spits dan betaalt u het spitstarief, ook voor het deel dat u in de daluren reist om uw reis af te maken. Op de paal staat de tijd aangegeven.

Het moment van inchecken is bepalend. Het Dalvrij abo is gunstig als u door de week overwegend buiten de spits kunt reizen dan wel voor het begin van de spits kunt inchecken.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
Ja.
Reputatie 7
Badge +4
Als je om 8.55, niet eerder, incheckt reis je met dalvrij zonder kosten en dat geldt ook vanaf 18.25. Wat veel mensen niet weten is, dat je in de spits vrij kunt reizen als je voor 6.35 dan wel voor 16.05 incheckt. Je moet wel binnen een half uur gaan reizen. Als u al aan het reizen bent en u uw reis in de spits afmaakt dan mag dat ook gewoon zonder kosten. Het is dus echt niet zo dat u met uw Dalvrij niet in spits kunt reizen maar uw reis moet in de daluren begonnen zijn, dan wel u moet voor 6.35 of voor 16.05 inchecken. Checkt u in in de spits dan betaalt u het spitstarief, ook voor het deel dat u in de daluren reist om uw reis af te maken. Op de paal staat de tijd aangegeven.

Het moment van inchecken is bepalend. Het Dalvrij abo is gunstig als u door de week overwegend buiten de spits kunt reizen dan wel voor het begin van de spits kunt inchecken.
Badge +3
Waar Thom 7.35 zegt, moet 6.35 staan.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt uiteraard helemaal gelijk, Tochjo en ik heb het verbeterd, dank. Half zeven is nu eenmaal geen 7.30. Wel vroeg he, voor 6.35, oeps 😉
Quote:
"Het is dus echt niet zo dat u met uw Dalvrij niet in spits kunt reizen maar uw reis moet in de daluren begonnen zijn, dan wel u moet voor 6.35 of voor 18.25 inchecken."

Hier moet in plaats van 18.25 dus 16.05 staan, toch?

(Voor mij zelf belangrijk: mijn trein vertrekt volgens dienstregeling om 16:05 en dan kan ik de dalurenkorting dus nog meenemen.)
Reputatie 7
Badge +4
Het moet uiteraard 16.05 zijn
Reputatie 7
Badge +4
Het moet uiteraard 16.05 zijn
Bedankt!
Hallo Martin3000,

Thom heeft hier het juiste antwoord gegeven. De kleine fout die Thom per ongeluk in zijn antwoord had gemaakt heb ik gecorrigeerd, zodat het antwoord nu volledig juist is.

Groet,
Marjan
Bedankt allemaal voor de reacties. Het is me helemaal duidelijk.
Fijn om te lezen, Martin!

Reageer