beantwoord

Als klant, zou ik graag zien dat 1 factuur in zijn geheel wordt geincasseerd ivm overzichtelijkheid

• 13 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Beste mensen,

Vandaag zag ik op mijn rekening een automatische incasso voorbij komen. Helemaal prima, gebeurd wel vaker. Het bedrag week echter af van wat ik had verwacht. In de beschrijving staat zo'n mooi "bestelnummer" (hierover zijn al genoeg woorden vuilgemaakt dus dat ga ik niet herhalen), dus ik naar Mijn NS...

Ik zie daar een aantal facturen klaar staan; dit kan kloppen omdat ik de afgelopen periode een aantal dingen heb gedaan / besteld:

1. Traject Vrij op ov-chipkaart 1
  2. Weekend Vrij op ov-chipkaart 2
  3. Buiten-traject-reizen op ov-chipkaart 1
  4. ov-fiets huren op ov-chipkaart 1
Voor punten 1 en 2 is een aparte factuur. Punten 3 en 4 staan samen op 1 factuur. Het nummer van deze factuur komt niet overeen met het bestelnummer uit de incasso. Nu heb ik oudere facturen en incasso's erbij gezocht, en daar klopt het bestelnummer wel. Het enige verschil met de meest recente factuur is dat ik nu ook een OV-fiets heb gehuurd.

Mogelijk antwoorden/vragen vanuit NS:
Goh bryan, wat jammer om te lezen dat de facturatie onduidelijk is. Graag help ik je zodat je tevreden met oNS bent. Zou je me hiervoor een privébericht willen sturen met daarin je voorletters, achternaam, postcode, huisnummer en geboortedatum? Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en daarna te klikken op 'Stuur bericht'.

Antwoord:
Dat heb ik al gedaan met een collega van je op Twitter. Het probleem zit hem erin dat mijn Traject Vrij een andere factuurdatum heeft dan mijn ov-fiets abo.

Acceptatie criteria:
  • voor elke incasso die wordt gedaan een aparte factuur op mijn NS
  • een bestelnummer in de incasso omschrijving wat klopt met de factuur
icon

Beste antwoord door bryan 24 augustus 2018, 19:27

En het is opgelost 😉. Klaarblijkelijk stond ik tweemaal in het systeem; de accounts zijn samengevoegd en de missende factuur staat nu tussen mijn andere facturen. Dank @Ben NS !
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Dus als ik het goed begrijp wil jij je facturen gesplitst hebben?
Juist niet zoals ik het lees.

TS wil dat elke factuur die staat op Mijn NS apart wordt geïncasseerd met het bestelnummer van die factuur vermeld in de omschrijving van die incasso.

Als de facturen gespitst worden en alsnog samen worden geïncasseerd is het alsnog onduidelijk.
Reputatie 5
Badge
Het glas is half vol en half leeg:

Ik wil dat er voor 1 factuur 1 incasso plaatsvind, maar ook dat er voor 1 incasso maar 1 factuur is.
Reputatie 5
Kan ik uit je tekst opmaken dat de factuur waar je het nu over hebt, de eerste is waarbij het bestelnummer niet klopt?
In ieder geval wil ik je aanraden dit in de gaten te houden, en het te melden wanneer dit bij de volgende factuur weer het geval is.
Klopt voor de rest de overige informatie op de factuur wel?
Reputatie 5
Badge
Kan ik uit je tekst opmaken dat de factuur waar je het nu over hebt, de eerste is waarbij het bestelnummer niet klopt?
In ieder geval wil ik je aanraden dit in de gaten te houden, en het te melden wanneer dit bij de volgende factuur weer het geval is.
Klopt voor de rest de overige informatie op de factuur wel?

Dit is inderdaad de eerste factuur waarbij het bestelnummer niet lijkt te kloppen. Tevens ook de eerste factuur waarbij ov-fiets en buiten-traject reizen samen staan en daar gaat het waarschijnlijk fout.

De overige informatie op de factuur klopt wel. Als de incasso voor de buiten-traject-reizen binnen is zal ik kijken of het bestelnummer daar dan wel overeen komt.
Reputatie 5
Badge
@Ben NS
Ik heb inmiddels de incasso binnen. Nu wordt het raar; dus even wat context:

Op mijn NS staat een factuur voor €71,90 euro. Deze bevat 2 maal een OV-fiets en wat buiten-traject reizen. Nu kreeg ik eerder deze week een incasso voor €7,70 euro. Deze was nergens terug te vinden in mijn NS (zowel het bedrag als het bestelnummer niet) maar volgens Twitter was dit de incasso voor de ov-fietsen.

Nu heb ik vandaag een incasso ontvangen voor.... €71,90! Deze keer met het kloppende bestelnummer. Nu dus mijn vraag: kan er iemand even meekijken waar de "bestelling" van €7,70 voor was?
Reputatie 5
Kun je mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer? Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en daarna op 'stuur bericht'. Dan ga ik dit voor je uitzoeken!
Reputatie 5
Ik ben inmiddels met bryan via privéberichten in gesprek!
Reputatie 5
Badge
En het is opgelost 😉. Klaarblijkelijk stond ik tweemaal in het systeem; de accounts zijn samengevoegd en de missende factuur staat nu tussen mijn andere facturen. Dank @Ben NS !

Reageer