beantwoord

altijd voordeel 2e klas abonnement opzeggen

  • 25 februari 2016
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

ik heb augustus 2015 een abonnement met korting (net afgestudeerd) gekocht voor 1 jaar. stopt dit abonnement automatisch of wordt dit omgezet in een abonnement zonder korting en moet ik deze zelf opzeggen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 februari 2016, 13:32

U hebt een doorlopend abonnement aangeschaft dat automatisch verlengd wordt, tegen het reguliere tarief. U moet dit dus zelf opzeggen als u het niet meer wilt. NS stuurt wel een herinnering zo'n zes weken voor de verlenging. Bovendien kunt u het abonnement na een jaar maandelijks beëindigen. Bij verlenging zit u er dus niet opnieuw een jaar aan vast.

Voor het opzeggen van uw abonnement moet u direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt het abonnement niet beëindigd.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
U hebt een doorlopend abonnement aangeschaft dat automatisch verlengd wordt, tegen het reguliere tarief. U moet dit dus zelf opzeggen als u het niet meer wilt. NS stuurt wel een herinnering zo'n zes weken voor de verlenging. Bovendien kunt u het abonnement na een jaar maandelijks beëindigen. Bij verlenging zit u er dus niet opnieuw een jaar aan vast.

Voor het opzeggen van uw abonnement moet u direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Merk op dat u na het opzeggen het abonnement nog van uw kaart moet verwijderen door bij een kaartautomaat uw kaart aan te bieden en te kiezen voor "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Vergeet deze stap niet, anders wordt het abonnement niet beëindigd.

Reageer