beantwoord

Altijd voordeel abonnement vs reizen op rekening

• 6 februari 2019
  • 3 reacties
  • 113 Bekeken

Hoi,
Eind vorige maand heb ik een Altijd voordeel abonnement afgesloten. Hiervoor heb ik betaald, maar als ik in- of uitcheck verschijnt er 'Reizen op rekening' op het scherm. In Mijn NS zie ik bij transacties ook alleen Reizen op rekening staan.
Hoe kan ik controleren of ik nu met Altijd voordeel reis?

Dank voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Robert B 6 februari 2019, 10:11

Welkom bij de NS Community!

Reizen op Rekening is het overkoepelende product voor alle Flex varianten, dus wat je ziet is normaal.

In Mijn NS kan je zien welk Flex abonnement op dat moment actief is, en daar kun je het ook wijzigen/pauzeren e.d. Tussen elke opeenvolgende wijziging moet minimaal 30 dagen zitten.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Reizen op Rekening is het overkoepelende product voor alle Flex varianten, dus wat je ziet is normaal.

In Mijn NS kan je zien welk Flex abonnement op dat moment actief is, en daar kun je het ook wijzigen/pauzeren e.d. Tussen elke opeenvolgende wijziging moet minimaal 30 dagen zitten.
Hallo Mootjemo en welkom bij de NS Community.

Zoals Robert B al opmerkt komt dit doordat je met NS Flex reist. Omdat je zelfs tijdens je reis je abonnement kunt aanpassen (overstap naar 1e klas) is het niet handig om op de automaat aan te geven welk abonnement je hebt. Daar komt nog bij dat NS voor Reizen op Rekening gebruik maakt van de producten die de Klantenservice OV-chipkaart heeft aangemaakt, waarvan Reizen op Rekening een optie is. In je Mijn NS kun je altijd nagaan wat je voor je reizen hebt betaald.
Badge +3
@Jouke NS Waar je "niet handig" zegt moet eigenlijk zijn "niet mogelijk', want een poortje of paaltje heeft geen flauw benul welk abonnement je hebt, afgezien van Flex (Reizen op Rekening NS) dus.

Een poortje of paaltje toont alleen de info die op de kaart zelf staat, want anders zou in/uitchecken veel te lang duren "Momentje, uw gegevens worden opgehaald..."

Dus welke variant van Flex daar (administratief) aan gekoppeld is op dat moment zoekt 'het systeem' later wel uit. Je in/uitcheck (transactie) wordt daar naar toe gestuurd, en met name bij bus/tram/metro kan dat zomaar enkele dagen of een week duren.

Reageer