beantwoord

Altijd Voordeel Maand koppelen aan OV-chipkaart?

• 7 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Ik wil vanaf volgende week met de trein gaan reizen.
Ik ga een persoonlijke OV-chipkaart bestellen en zag dat als ik een Altijd Voordeel Maand abonnement koop ik 20% korting krijg in de spits (Vraag 1: ook bij Veolia?).
Dit betekend i.p.v. 10,66 per retour 8,25. Hoe kan ik dit Altijd Voordeel abonnement koppelen aan mijn OV-Chipkaart? Of hoe moet ik dan inchecken om de 20% korting te krijgen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 oktober 2015, 13:57

Met Altijd Voordeel krijgt u ook 20 procent korting bij treinreizen met andere vervoerders zoals Veolia.

U kunt op twee manieren het abonnement Altijd Voordeel aanschaffen. U kunt bij de bestelling ervoor kiezen een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen. In dat geval krijgt u per post een OV-chipkaart thuisbezorgd waar het abonnement Altijd Voordeel al op geladen is. U kunt dan direct gaan reizen door saldo te laden en in- en uit te checken. Bij het inchecken wordt 10 euro instaptarief ingehouden als borg. Bij het uitchecken wordt deze borg verrekend met de ritprijs, waarbij rekening gehouden wordt met 20 of 40 procent korting. Een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen kost 7,50 euro als u een maandabonnement aanschaft. Bij een doorlopend abonnement is de kaart gratis.

U kunt Altijd Voordeel ook bestellen voor een al bestaande OV-chipkaart. U geeft dan bij de bestelling het kaartnummer van de kaart op. Daarna moet u bij een ophaalpunt nog wel het product op uw kaart laden. Dat kan bij een kaartautomaat van NS door uw kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling. Volgt u daarna de instructies op het scherm, dan wijst het zichzelf. Als dit gebeurd is, geldt ook hier dat u voldoende saldo moet laden, en dat u reist door in- en uit te checken.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Met Altijd Voordeel krijgt u ook 20 procent korting bij treinreizen met andere vervoerders zoals Veolia.

U kunt op twee manieren het abonnement Altijd Voordeel aanschaffen. U kunt bij de bestelling ervoor kiezen een persoonlijke OV-chipkaart mee te bestellen. In dat geval krijgt u per post een OV-chipkaart thuisbezorgd waar het abonnement Altijd Voordeel al op geladen is. U kunt dan direct gaan reizen door saldo te laden en in- en uit te checken. Bij het inchecken wordt 10 euro instaptarief ingehouden als borg. Bij het uitchecken wordt deze borg verrekend met de ritprijs, waarbij rekening gehouden wordt met 20 of 40 procent korting. Een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen kost 7,50 euro als u een maandabonnement aanschaft. Bij een doorlopend abonnement is de kaart gratis.

U kunt Altijd Voordeel ook bestellen voor een al bestaande OV-chipkaart. U geeft dan bij de bestelling het kaartnummer van de kaart op. Daarna moet u bij een ophaalpunt nog wel het product op uw kaart laden. Dat kan bij een kaartautomaat van NS door uw kaart voor de lezer te houden en te kiezen voor Ophalen bestelling. Volgt u daarna de instructies op het scherm, dan wijst het zichzelf. Als dit gebeurd is, geldt ook hier dat u voldoende saldo moet laden, en dat u reist door in- en uit te checken.
- Tochjo was mij voor -
Reputatie 1
Badge
Overigens; ALS U vooral elke werkdag hetzelfde traject reist-dus gewoon forenst, dan is Trajectvrij waarschijnlijk een betere keus. Je bestelt (wel hierbij heel goed opletten) per maand of voor een jaar (en dan zit je er echt een jaar aan vast-met 20% korting tov maandversie) en dan heb je vrij reizen zo vaak je wil op dat traject-ook op tussenstations-en krijg je 40% korting bij reizen daarbuiten in daluren.
Dat AltijdKorting is vooral nuttig voor mensen die niet elke dag dezelfde route nemen en niet al te vaak in de spits reizen.
ALS dat Veolia stukje vooral in Limburg is en het grootste deel uitmaakt, informeert u dan bij Veo-er zullen vermoedelijk veel goedkopere varianteh zijn, ook geldig op de buslijnen die die route bedienen.

Reageer