beantwoord

altijd voordeelmaand?

• 23 augustus 2016
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Mijn zoon moet tot hij 1-10 het studentenreisproduct krijgt, heel september zelf zijn treinreis betalen van Almere naar Zwolle. Hij hoeft maar 4 dagen naar school, reist 2 dagen totaal in de daluren en zal van de overige 14 dagen, 12x in daluren reizen. Toch vind ik geen enkel goedkoper abonnement. De abonnementwijzer komt uit op een Altijd Vrij Maand maar als je zelf een Vast Trajectmaand abonnement kiest, ben je nog 10 euro goedkoper uit....Losse kaarten kopen en bv. 2 goedkope treindagkaarten van AH voor die 2 dagen geheel in daluren, loont amper de moeite. Maar nu zie ik een altijd voordeelmaand abonnement van 25 euro. Is dat nou echt maar voor 1 maand en geeft het die korting dan op de treinreizen en gaat het van het saldo af wat je op je ov kaart zet??? Rekent het zelf uit, dit was in een daluur dus deze rit krijgt 40%korting? En dit was in de spits dus 20% korting? "Geldig bij andere treinvervoerders", het geldt toch wel voor de NS???
Ik vind het erg lastig hoor, reis nooit met het OV.....
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 23 augustus 2016, 17:24

Hallo gientje. Welkom op het NS Serviceforum!

Voor je zoon zou inderdaad een Altijd Voordeel Maandabonnement (eenmalig 25 EUR) een erg goede optie zijn. Deze loopt automatisch na 1 maand af, gaat dit abonnement op 01.09.2016 in dan zal deze niet meer te gebruiken zijn op 01.10.2016. De OV-chipkaart rekent met het Altijd Voordeel automatisch uit hoeveel hij voor zijn reis dient te betalen (40% korting in de daluren en 20% korting in de spits). Je zoon dient dan saldo op zijn OV-chipkaart te laden, dit kan hij zelf doen bij een NS Kaartautomaat of OV-chipkaart oplaadpunt, maar hij kan ook kiezen voor automatisch saldo opladen.

Mocht je zoon nou echt heel veel in de daluren reizen dan zou een Dal Vrij Maandabonnement ook nog een optie kunnen zijn. Voor een prijs van 129 EUR reist hij dan de hele maand vrij in de daluren, maar betaalt in de spits dan wel het volle tarief.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo gientje. Welkom op het NS Serviceforum!

Voor je zoon zou inderdaad een Altijd Voordeel Maandabonnement (eenmalig 25 EUR) een erg goede optie zijn. Deze loopt automatisch na 1 maand af, gaat dit abonnement op 01.09.2016 in dan zal deze niet meer te gebruiken zijn op 01.10.2016. De OV-chipkaart rekent met het Altijd Voordeel automatisch uit hoeveel hij voor zijn reis dient te betalen (40% korting in de daluren en 20% korting in de spits). Je zoon dient dan saldo op zijn OV-chipkaart te laden, dit kan hij zelf doen bij een NS Kaartautomaat of OV-chipkaart oplaadpunt, maar hij kan ook kiezen voor automatisch saldo opladen.

Mocht je zoon nou echt heel veel in de daluren reizen dan zou een Dal Vrij Maandabonnement ook nog een optie kunnen zijn. Voor een prijs van 129 EUR reist hij dan de hele maand vrij in de daluren, maar betaalt in de spits dan wel het volle tarief.

P.S. Ik heb je topic naar het subforum Abonnementen verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt.

Reageer