beantwoord

Altijd Vrij Abonnement +BTM Vrij Particulier

• 6 april 2020
  • 8 reacties
  • 352 Bekeken

Ik heb een doorlopend Altijd Vrij abonnement en daaraan gekoppeld een doorlopend BTM Vrij Particulier abonnement (voor bus, tram en metro dus). Ik werk op dit moment thuis.

Wat is in deze crisistijd het handigst? Opzeggen en weer een nieuw abonnement nemen als de toestand weer normaal is en woon/werkverkeer ook weer van start gaat?

icon

Beste antwoord door MoDe 6 april 2020, 11:33

Neem bij voorkeur via chat, Facebook of Twitter contact op NS klantenservice voor een advies op maat.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Neem bij voorkeur via chat, Facebook of Twitter contact op NS klantenservice voor een advies op maat.

Beste Daan1954, welkom bij de NS Community! 

Er zijn verschillende opties, bijvoorbeeld overstappen naar NS Flex Basis. Dit zou al per direct kunnen. Meer info vind je op onze website en in jouw “Mijn NS” kan je het direct in orde maken.

Als je nog vragen hebt, dan kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Het is erg druk, dus het kan  even duren voordat je een reactie van oNS hebt! 

Dag Rizana,

Als ik dat probeer dan krijg ik de eerst de mededeling, dat gekeken wordt of overstap mogelijk is, en dan krijg ik de volgende tekst:

Let op! U heeft nu Bus Tram Metro Vrij als extra optie bij uw abonnement, deze optie bestaat nog niet binnen NS Flex. Bij een overstap naar NS Flex raakt u uw Bus Tram Metro Vrij kwijt.

Daar heb ik dus geen bal aan….

Reputatie 7
Badge +3

Dag Rizana,

Als ik dat probeer dan krijg ik de eerst de mededeling, dat gekeken wordt of overstap mogelijk is, en dan krijg ik de volgende tekst:

Let op! U heeft nu Bus Tram Metro Vrij als extra optie bij uw abonnement, deze optie bestaat nog niet binnen NS Flex. Bij een overstap naar NS Flex raakt u uw Bus Tram Metro Vrij kwijt.

Daarom gaf ik het advies om contact op te nemen met de klantenservice. Laat in de avond en in de nacht is het wat rustiger bij de klantenservice.

Het klopt dat je die melding krijgt, want bij NS Flex is de BTM-Vrij optie niet. Als je weer gaat reizen zoals voorheen, kan je opnieuw jouw huidige abonnement aanvragen (en dus NS Flex Basis opzeggen). 

Wat MoDe terecht opmerkt, als je de klantenservice wilt bellen, dan kan je dit inderdaad het beste in de avond, 's nachts of vroeg in de ochtend doen. 

Badge +3

Als je de komende tijd niet reist dan is het toch geen enkel probleem om ook geen BTM vrij te hebben? Reeds betaalde dagen/maanden krijg je naar rato terug (binnen een week) als je overstapt naar NS Flex.

WIl je toch met bus/tram/metro, dan kan je eventueel een (vaak veel goedkoper) ster/zone/regio abonnement van de lokale BTM vervoerder nemen.

Wil je later weer terug naar Altijd Vrij + BTM (dus OV Vrij) dan moet Flex van je kaart gehaald worden. Dat kan via de klantenservice.

Reputatie 6
Badge +2

Dag Rizana,

Zoals Robert al zegt, tijdelijk ‘’kwijtraken’’ is toch de bedoeling? Uit https://www.ns.nl/abonnementen/abonnementen-update/altijd-vrij-abonnement.html krijg ik de indruk dat je voorlopig nog de mogelijkheid hebt om OV Vrij opnieuw te nemen.

Dag allemaal,

Ik heb inmiddels (telefonisch) contact gehad met de klantenservice, dat ging prima, ik hoefde niet lang te wachten en ben uitstekend geholpen. Ik heb per vandaag NS Flex zonder abonnement, bij de oplader geweest en als de crisis in zoverre achter de rug is dat ik weer woon/werk kan reizen, kan ik terug naar mijn vorige abonnement.

Dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet, Daan Poldermans

Reageer