beantwoord

Altijd vrij abonnement BTW factuur

• 24 juni 2019
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb sinds augustus 2018 een Altijd Vrij jaar abonnement. Mijn werkgever wil graag de facturen zien met daarop het btw-percentage erbij en het bedrag. In mijn NS zie ik alleen de gewone facturen. Kunnen jullie mij facturen met btw-percentage erbij verstrekken?

Omzetten naar een NS Business abonnement kan namelijk pas als ik dit huidige abonnement minstens één jaar heb en mijn werkgever wil mijn reiskosten wel graag al nu, niet pas vanaf augustus, vergoeden.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 juni 2019, 16:25

Goedemiddag Rmhilleb en welkom terug bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp maak je momenteel gebruik van een particulier Altijd Vrij abonnement, maar krijg je hiervoor een vergoeding van je werkgever. Helaas is het bij consumenten abonnement, zoals jij hem nu hebt, niet mogelijk om een factuur te leveren waarbij de BTW apart vermeld staat. De weergegeven prijzen zijn hierbij standaard inclusief BTW.

Wat ik wel kan aangeven is het BTW percentage wat van toepassing is op onze abonnementen en vervoerbewijzen. Sinds 1 januari 2019 is dit percentage verhoogd naar 9%. Misschien kun je met het percentage de benodigde bedragen zelf uitrekenen.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Rmhilleb en welkom terug bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp maak je momenteel gebruik van een particulier Altijd Vrij abonnement, maar krijg je hiervoor een vergoeding van je werkgever. Helaas is het bij consumenten abonnement, zoals jij hem nu hebt, niet mogelijk om een factuur te leveren waarbij de BTW apart vermeld staat. De weergegeven prijzen zijn hierbij standaard inclusief BTW.

Wat ik wel kan aangeven is het BTW percentage wat van toepassing is op onze abonnementen en vervoerbewijzen. Sinds 1 januari 2019 is dit percentage verhoogd naar 9%. Misschien kun je met het percentage de benodigde bedragen zelf uitrekenen.
Badge +3
Hmm.. op Mijn Flex factuur zie ik gewoon de BTW vermeld. 🤔

Of dit bij een (klassiek) Altijd Vrij jaarabonnement anders is, geen idee maar het kan dus wel.

Wellicht een idee om je Altijd Vrij om te zetten naar Flex (voor €1 extra per maand) dus, want dan kan je het ook nog onderbreken voor vakanties langer dan een maand, of bij (langdurige) ziekte e.d.
Oh ja, bij NS Flex wordt het inderdaad wel gedaan bij het totaaloverzicht. Ik heb enkel mijn eigen factuur even gecontroleerd met een klassiek abonnement, daarbij is de BTW standaard inbegrepen. 😅
Badge +3
Nou ja, die is standaard 9% dus voor OV. Kan een werkgever zelf ook wel uitrekenen dan.

Reageer