beantwoord

Altijd Vrij abonnement opzeggen

• 14 september 2018
  • 5 reacties
  • 303 Bekeken

Hi,

Ik heb een vraag over mijn Altijd Vrij abonnement. Ik heb hem eind april aangevraagd omdat ik een baan had voor een contract van 7 maanden in Amsterdam. Het was de bedoeling dat ik na de 7 maanden zou blijven en daar zou blijven werken. Ik had toen een Altijd Vrij abonnement gekozen omdat ik voor werk ook ging reizen naar andere steden. Maar door omstandigheden ben ik daar gestopt met werken en heb ik nu een nieuwe baan in Rotterdam. Ik woon in Rotterdam en vind het dus nu zonde om 333 euro per maand te betalen. Is er misschien een optie om het op te zeggen of eventueel een andere oplossing?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Denice NS 14 september 2018, 14:40

Hi Nekitha.t. Welkom bij de Community.

Ik kan me voorstellen dat € 333 erg veel is voor een abonnement dat je niet gebruikt. Een mooie optie zou zijn om over te stappen naar NS Flex zonder abonnement. Overstappen kan op elk moment, ook in het 1e jaar van je contract. Een overstap gaat per direct in en dient alleen nog geactiveerd te worden bij de automaat. Met NS Flex reis je op rekening. De kosten van je reizen worden dus niet meer van het saldo dat op je OV-chipkaart staat afgeschreven maar van je bankrekening. NS Flex zonder abonnement heeft natuurlijk geen abonnementskosten. Er zal alleen worden afgeschreven als je ook gebruik hebt gemaakt van de trein, bus, tram of metro. Op de pagina 'Overstappen op NS Flex' kan je meer lezen en eventueel overstappen.

Als je nog vragen hebt of je komt er niet uit dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Hi Nekitha.t. Welkom bij de Community.

Ik kan me voorstellen dat € 333 erg veel is voor een abonnement dat je niet gebruikt. Een mooie optie zou zijn om over te stappen naar NS Flex zonder abonnement. Overstappen kan op elk moment, ook in het 1e jaar van je contract. Een overstap gaat per direct in en dient alleen nog geactiveerd te worden bij de automaat. Met NS Flex reis je op rekening. De kosten van je reizen worden dus niet meer van het saldo dat op je OV-chipkaart staat afgeschreven maar van je bankrekening. NS Flex zonder abonnement heeft natuurlijk geen abonnementskosten. Er zal alleen worden afgeschreven als je ook gebruik hebt gemaakt van de trein, bus, tram of metro. Op de pagina 'Overstappen op NS Flex' kan je meer lezen en eventueel overstappen.

Als je nog vragen hebt of je komt er niet uit dan horen we dat graag!
Reputatie 6
Badge +2
201809 17 8:29 opzeggenineerstejaar
Begrijp ik het goed dat je tegenwoordig aan geen enkel abonnement het hele eerste jaar vastzit, omdat je dat altijd kan omzetten naar NS Flex zonder abonnement?
Daar komt het inderdaad wel op neer, Dennis. Overstappen naar NS Flex kan op elk moment. Dus ook in het 1e jaar van een klassiek abonnement.
Reputatie 6
Badge +2
201809 17 21:52
Dan is er dus weinig reden meer om de maandversie van Altijd Voordeel, Traject Vrij of Altijd Vrij te nemen.
Reputatie 6
Badge +2
201809 17 21:52
Dan is er dus weinig reden meer om de maandversie van Altijd Voordeel, Traject Vrij of Altijd Vrij te nemen.

201809 20 14:16
Behalve als je jonger bent dan 18 jaar.

Reageer