beantwoord

Altijd vrij jaarabonnement 2e klasse upgraden naar 1e klasse niet mogelijk

• 18 september 2019
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo NS, ik ben in het bezit van een Altijd vrij jaarabonnement 2e klasse die ik graag wil upgraden naar 1e klasse zoals beschreven in de productvoorwaarden abonnementen consumenten artikel 6.1.

Bij dit jaar abonnement heb ik twee supplementen waaronder de intercity direct toeslag en de BTM Vij. Deze supplementen had ik tot voor kort nodig om bij mijn vorige werkgever te komen omdat ik via de HSL lijn tussen station Rotterdam en Schiphol moest reizen. Omdat ik inmiddels in Den Haag werk hoef ik niet meer over dit traject. Ik dacht alvast deze supplementen op te zeggen en het Altijd vrij jaarabonnement 2e klasse te upgraden naar eerste klasse. Ik ben begonnen met het Intercity direct toeslag supplement te beeindigen en heb deze na ontvangst van bevestigingsmail opgehaald bij een NS automaat

Daarna dacht ik gelijk mijn klasse te wijzigen van 2e naar 1e. Echter is dit op de mijn NS site niet mogelijk omdat ik de volgende melding te zien krijg:

U heeft al een wijziging aangevraagd, waardoor een andere aanvraag nu niet mogelijk is. Nadat de reeds aangevraagde wijziging is doorgevoerd, kunt u een nieuwe wijziging doorvoeren.

Kunt u aub aangeven hoe ik mijn klasse kan veranderen? Ik heb gisteren twee medewerkers van de NSklantenservice gesproken en kreeg geen duidelijk antwoord hoe ik dit aan moet pakken. Hoop dat u mij verder kunt helpen
icon

Beste antwoord door Robert B 18 september 2019, 13:36

Dit klopt op zich wel, want als je klassieke (doorlopende) jaarabonnementen in het eerste jaar opzegt / niet wilt verlengen dan wordt bij het bevestigen daarvan (ophalen bestelling) een zelfde product op de kaart geschreven mét die einddatum, waardoor het dus niet meer doorlopend is maar nog wél doorloopt tot einde 1e jaar!

Wat je wél kunt doen (ook in het eerste jaar) is overstappen naar NS Flex Altijd Vrij 1e klas. BTM Vrij en ICd toeslag is daarbij (nog) niet mogelijk, maar die heb je dus al niet meer nodig. Zie ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen, of de link naar Flex op je Mijn NS startpagina.

Ongebruikte dagen van je huidige abonnement(en) krijg je dan naar rato terug (enkele dagen na de overstap naar Flex).
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Rolf Vincent en welkom bij de NS Community,

Begrijpelijk dat je hier een aantal vragen over hebt. Ons systeem en de contracten die hierin staan zijn zo ingericht dat er maar 1x per dag aan 'gesleuteld' kan worden. Wat wij in ons systeem kunnen doen is in 1 batch meerdere wijzigingen doorvoeren. Iets wat jij niet kan via je Mijn NS account, dat had je natuurlijk niet kunnen weten. Per wanneer heb je de ICD toeslag verwijderd? Hierna kan je jouw klasse aanpassen. Achter de schermen kan ik helaas tot die tijd ook niks meer wijzigen.
Hoi Danny, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de Intercity direct toeslag toeslag afgelopen maandag 16 September verwijderd.

De Intercity direct toeslag is nu nog geldig tot 7 November aanstaande wat de einddatum is van het eerste contractjaar van zowel mijn 2e klasse altijd vrij hoofdabonnement als de supplementen IC direct toeslag en de BTM vrij.

Alvast bedankt weer voor je reactie
Stuur je mij een privébericht met je NAW-gegevens en geboortedatum? Dan check ik dit voor jou.
Badge +3
Dit klopt op zich wel, want als je klassieke (doorlopende) jaarabonnementen in het eerste jaar opzegt / niet wilt verlengen dan wordt bij het bevestigen daarvan (ophalen bestelling) een zelfde product op de kaart geschreven mét die einddatum, waardoor het dus niet meer doorlopend is maar nog wél doorloopt tot einde 1e jaar!

Wat je wél kunt doen (ook in het eerste jaar) is overstappen naar NS Flex Altijd Vrij 1e klas. BTM Vrij en ICd toeslag is daarbij (nog) niet mogelijk, maar die heb je dus al niet meer nodig. Zie ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen, of de link naar Flex op je Mijn NS startpagina.

Ongebruikte dagen van je huidige abonnement(en) krijg je dan naar rato terug (enkele dagen na de overstap naar Flex).
Hallo Robert, bedankt voor je zeer bruikbare tip. Net met de NS contact gehad en ik kan nu wel mijn abonnement wijzigen naar altijd vrij flex en mijn bij-abonnementen stopzetten. win-win situatie.

Reageer