beantwoord

Altijd Vrij ook met korting 65+?

  • 12 December 2022
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

Kan iemand mij vertellen of een Altijd Vrij abonnement ook een korting heeft voor 65+? Ik heb geen auto en overweeg sommige maanden een Altijd Vrij abonnement afhankelijk van het feit of hierop ook een korting van toepassing is voor 65+. 

icon

Beste antwoord door Thom 12 December 2022, 15:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

AltijdVrij kent geen kortingstarief voor 65 plus. Dalvrij 65 + is vaak een goed alternatief als u niet in de spits hoeft in te checken. Het scheelt enorm veel en als u kans ziet in te checken voor de spits en de reis in de spits afmaakt, dan reist u gratis. Bijn inchecken in de spits betaalt u relatief veel maar het verschil in prijs tussen Dalvrij 65 plus en Altijd Vrij is erg groot. Het vangt het vaak  op. Van dat verschil kunt u het meestal makkelijk betalen tegen vol tarief te reizen in de spits. Dalvrij kan vaak dik uit, omdat het voor 65 plussers relatief goedkoop is. 

Ik heb in mijn beroepsleven altijd met varianten van de OV-jaarkaart of Altijd Vrij gereisd en Dalvrij is voor een senior een heel mooi alternatief.

Ik heb nu al een Dal Vrij maar de komende maanden kan ik een groot aantal dagen niet buiten de spits reizen. Vandaar mijn vraag. Denk dat het dan neerkomt op het volle bedrag voor Altijd Vrij zoals ik dat eerder ook betaalde. Maar evengoed dank voor reactie

Badge +3

U zou nog kunnen uitrekenen of Altijd Voordeel (20% korting in de spits) voor € 24,20 per maand een optie is. Dat kan eventueel op een nieuwe ov-chipkaart, levertijd/ingangsdatum een week na besteldatum.

Als u langer dan een maand (bijna) altijd in de spits reist kunt u natuurlijk ook Dal Vrij tijdelijk omzetten naar Altijd Voordeel (per direct actief).

Reageer