beantwoord

Annuleren abonnement

  • 17 juli 2014
  • 4 reacties
  • 366 Bekeken

Ik heb sinds 7-7-2014 een Altijd Voordeel abonnement, echter wil ik dat binnenkort wijzigen naar een Traject Vrij abbo. Voor ik dat doe wacht ik nog even een beslissing af op mijn werk. Mijn vraag is of ik kan switchen zonder kosten straks, of geldt die wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen en heb ik daarna pech en zit ik aan het jaarabonnement altijd voordeel vast?
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 juli 2014, 11:17

Beste niels92, deze overstap is een upgrade van je abonnement dus dat is mogelijk. Om dit in orde te maken kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Bekijk origineel

4 reacties

Beste niels92, deze overstap is een upgrade van je abonnement dus dat is mogelijk. Om dit in orde te maken kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'abonnementen'.
Ik heb nog een paar vragen over Traject Vrij (maand):
1. Hoe kan ik mijn Altijd Voordeel abonnement annuleren? Kan dat gewoon via mijn NS en dan Traject Vrij bestellen waarbij Altijd Voordeel automatisch ge-annuleerd wordt?

2. Is traject vrij op elke dag/tijdstip geldig? Dus ook in de spitsuren en in het weekend?

3. Een klein gedeelte van het traject reis ik met een regionale vervoerder (Arriva), hoe werkt dit? reis ik daar dan wel op saldo/korting of is dit net als met NS dat dat onder het abonnement valt en er geen saldo vereist is?

4. Een half jaarlijks abonnement zou voor mij ideaal zijn, helaas bieden jullie dit niet. Daarom is een maandabonnement meer geschikt, mijn vraag is of ik dat automatisch kan laten verlengen door op een linkje te klikken in een e-mail bijv. of dat ik een reminder krijg telkens vlak voor het afloopt per e-mail?

5. Ik lees dat het mogelijk is dat het rechtstreeks via mijn werkgever afgeschreven wordt, dat zou ideaal zijn. Hoe werkt dat precies? en als ik dan buiten mijn traject reis, wat vaak prive reizen zijn, is dat dan ook via de bankrekening van de werkgever een incasso of is dat te scheiden?

Graag hoor ik van u.
Ik heb sinds 7-7-2014 een Altijd Voordeel abonnement, echter wil ik dat binnenkort wijzigen naar een Traject Vrij abbo. Voor ik dat doe wacht ik nog even een beslissing af op mijn werk. Mijn vraag is of ik kan switchen zonder kosten straks, of geldt die wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen en heb ik daarna pech en zit ik aan het jaarabonnement altijd voordeel vast?

Ik heb nog een paar vragen over Traject Vrij (maand):
1. Hoe kan ik mijn Altijd Voordeel abonnement annuleren? Kan dat gewoon via mijn NS en dan Traject Vrij bestellen waarbij Altijd Voordeel automatisch ge-annuleerd wordt?

2. Is traject vrij op elke dag/tijdstip geldig? Dus ook in de spitsuren en in het weekend?

3. Een klein gedeelte van het traject reis ik met een regionale vervoerder (Arriva), hoe werkt dit? reis ik daar dan wel op saldo/korting of is dit net als met NS dat dat onder het abonnement valt en er geen saldo vereist is?

4. Een half jaarlijks abonnement zou voor mij ideaal zijn, helaas bieden jullie dit niet. Daarom is een maandabonnement meer geschikt, mijn vraag is of ik dat automatisch kan laten verlengen door op een linkje te klikken in een e-mail bijv. of dat ik een reminder krijg telkens vlak voor het afloopt per e-mail?

5. Ik lees dat het mogelijk is dat het rechtstreeks via mijn werkgever afgeschreven wordt, dat zou ideaal zijn. Hoe werkt dat precies? en als ik dan buiten mijn traject reis, wat vaak prive reizen zijn, is dat dan ook via de bankrekening van de werkgever een incasso of is dat te scheiden?

Graag hoor ik van u.
Badge +3
1. Hoe kan ik mijn Altijd Voordeel abonnement annuleren? Kan dat gewoon via mijn NS en dan Traject Vrij bestellen waarbij Altijd Voordeel automatisch ge-annuleerd wordt?
Zoals Femke in haar antwoord geschreven heeft, kunt u hiervoor contact opnemen met de Klantenservice van NS.

2. Is traject vrij op elke dag/tijdstip geldig? Dus ook in de spitsuren en in het weekend?
Ja, u mag onbeperkt op uw traject reizen, op elk tijdstip.

3. Een klein gedeelte van het traject reis ik met een regionale vervoerder (Arriva), hoe werkt dit? reis ik daar dan wel op saldo/korting of is dit net als met NS dat dat onder het abonnement valt en er geen saldo vereist is?
Ook bij andere treinvervoerders reist u op rekening.

4. Een half jaarlijks abonnement zou voor mij ideaal zijn, helaas bieden jullie dit niet. Daarom is een maandabonnement meer geschikt, mijn vraag is of ik dat automatisch kan laten verlengen door op een linkje te klikken in een e-mail bijv. of dat ik een reminder krijg telkens vlak voor het afloopt per e-mail?
Nee, een maandabonnement verloopt automatisch. Hiervan krijgt u geen bericht. U moet elke maand opnieuw het hele bestelproces op de website doorlopen en het nieuwe abonnement bij een kaartautomaat op uw OV-chipkaart laden.

5. Ik lees dat het mogelijk is dat het rechtstreeks via mijn werkgever afgeschreven wordt, dat zou ideaal zijn. Hoe werkt dat precies? en als ik dan buiten mijn traject reis, wat vaak prive reizen zijn, is dat dan ook via de bankrekening van de werkgever een incasso of is dat te scheiden?
Volgens mij kan dit alleen met een NS Business Card met Traject Vrij. Particulieren betalen altijd eerst zelf en kunnen later eventueel bij hun werkgever kosten declareren. Sowieso worden bij Traject Vrij altijd alle kosten van één rekening afgeschreven, zowel bij Traject Vrij voor particulieren als bij de NS Business Card met Traject Vrij.

Reageer