beantwoord

Annuleren bestelling

• 9 september 2017
  • 11 reacties
  • 698 Bekeken

Hallo,

Ik heb afgelopen week een Traject Vrij Maand abonnement besteld. De volgende dag heb ik helaas te horen gekregen dat mijn werklocatie toch gewijzigd is, waardoor het Traject Vrij Maand abonnement niet meer van toepassing is. Ik heb direct de NS gebeld en een medewerker had mij verteld dat het geen probleem is om deze bestelling nog te annuleren, omdat het het nog niet in is gegaan (op dit moment is het abonnement nog steeds niet ingegaan. Deze gaat 11 september 2017 in). Alleen vertelde de NS medewerker dat ik vandaag (zaterdag) terug moet bellen om het af te handelen, omdat mijn OV kaart nog moest worden aangemaakt. Ik heb dus zojuist opnieuw de NS gebeld en ik kreeg nu te horen dat ik mijn bestelling helemaal niet kan annuleren. En dat de enige optie is om het abonnement niet te gebruiken en achteraf na 1 maand om restitutie te vragen. Dit zou ook betekenen dat ik 409 euro mis deze maand voor reiskosten en ik dit vanaf nu pas over 6 weken binnen krijg.

Dit zorgt voor een groot probleem omdat ik het geld hard nodig heb om überhaupt mijn reis naar werk te kunnen bekostigen deze maand(!). Daarnaast vind ik het ook erg jammer dat ik in eerste instantie verkeerd geïnformeerd ben.. Ik heb direct de dag na het maken van de bestelling gebeld om het recht te trekken.. Het lijkt me ook heel raar dat wanneer iemand een verkeerd abonnement besteld dat NS eigenlijk zegt dat je het maar uit moet zoeken.

Is hier echt geen betere oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 1 oktober 2017, 19:56

Ik heb samen met Jasmina01 een maatwerkoplossing bedacht, zodat ze zo snel mogelijk haar geld terug kreeg maar wij ook zeker wisten dat ze het abonnement niet meer kon gebruiken.

Voor de meelezers: Een maandabonnement is niet te annuleren. Denk dus goed na voor je hem bestelt. Mocht er toch iets fout zijn gegaan, kan je altijd met de klantenservice overleggen maar er is niet altijd een oplossing.
Bekijk origineel

11 reacties

Overigens lees ik net op het forum dat de NS klantenservice tegen een andere reiziger in dezelfde situatie heeft gezegd dat annuleren binnen 7 dagen na het maken van de bestelling gewoon mogelijk is.
Hallo Jasmina01, welkom op het NS Serviceforum.

Wat vervelend dat het abonnement niet te annuleren is via de Klantenservice. Ik kijk graag met je mee of er nog een andere oplossing is. Wil je mij een privébericht sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode + huisnummer? Dan ga ik even voor je kijken of er iets mogelijk is.
Ik hoor graag van u (en ik neem aan andere forumgebruikers ook)hoe het verder tussen u en NS is afgelopen, succes!
Reputatie 7
Als een moderator om een privébericht vraagt, zal deze altijd een update geven van de besproken zaken, zodat voor alle meelezers de werkwijze duidelijk wordt.
Ik heb nog geen reactie terug gehad, maar ze je op de hoogte houden.
Ik heb nog geen reactie terug gehad, maar ze je op de hoogte houden.
Bedankt!
Ik heb nog steeds geen reactie terug gekregen op het privé bericht naar Annewil van NS. Is er een andere medewerker die mij verder kan helpen?
Hallo Jasmina, ik zal Annewil even een berichtje sturen. De moderators zijn niet dagelijks actief op het forum waardoor het soms iets langer kan duren.
Hallo Miriam, ik snap best dat moderators niet dagelijks actief zijn. Maar ik vind het wel belachelijk dat ik na 10 dagen nog steeds geen reactie heb terwijl ik zie dat andere mensen op de fora gewoon reactie krijgen en snel geholpen worden. Zeker omdat ik het geld ontzettend hard nodig heb is dit erg vervelend. Ik voel me niet serieus genomen.
Goedemiddag Jasmina01, misverstand aan onze kant, Annewil is op dit moment er welverdiend even tussenuit.

Ik denk dat de info die je hebt gekregen wel correct is, als er voor een maandabonnement een nieuwe kaart wordt gestuurd kunnen wij dat abonnement niet meer annuleren. De enige mogelijkheid die ik kan bedenken, is dat jij je kaart laat blokkeren zodat wij zeker weten dat het abonnement niet gebruikt kan worden. Ik kijk graag even mee of dat een optie is als je mij een privébericht stuurt met je NAW-gegevens en geboortedatum.
Ik heb samen met Jasmina01 een maatwerkoplossing bedacht, zodat ze zo snel mogelijk haar geld terug kreeg maar wij ook zeker wisten dat ze het abonnement niet meer kon gebruiken.

Voor de meelezers: Een maandabonnement is niet te annuleren. Denk dus goed na voor je hem bestelt. Mocht er toch iets fout zijn gegaan, kan je altijd met de klantenservice overleggen maar er is niet altijd een oplossing.

Reageer