beantwoord

Annuleren bestelling door fout ideal

• 10 december 2014
  • 10 reacties
  • 313 Bekeken

Ik heb begin deze maand een bestelling (maand traject kaart) willen betalen via ideal. Om een rare reden lukte dit niet, maar daarom kon ik mijn bestelling niet afronden. Met het gevolg dat ik de volgende dag geen trajectkaart had ( het duurt 24 uur om de bestelling te annuleren en tot die tijd kun je geen andere bestelling doen) en dus gewoon mijn de volledige prijs heb moeten betalen. Ik vind dit echt een rare manier van zaken en hoop daarom ook dat ik mijn geld terug kan krijgen van de dag dat ik de volledige prijs heb moeten betalen. Het is ten slotte niet mijn fout geweest.

Ik wacht de reactie af.

Vriendelijke groet,

F Vonk
icon

Beste antwoord door Inge NS 10 december 2014, 19:50

Welkom op het forum F.Vonk! Als je de bestelling van een abonnement niet volledig afrondt - bijv. door een fout in iDeal - moet de aanvraag eerst in ons systeem geannuleerd worden. Na het verloop van 24 uur kan je het abonnement opnieuw aanvragen. Normaal gesproken kom je alleen in aanmerking voor compensatie als al in het bezit bent van een geldig NS-abonnement. Voor gevallen als deze kan je contact opnemen met de klantenservice. Je mag mij ook een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en kaartnummer.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
U bedoelt waarschijnlijk een Trajectvrij abonnement?
Wellicht zal de klantenservice NS U tegemoet willen komen coulancehalve.
Want problemen met ideal zijn niet op NS af te wentelen.
fransie43, dat de NS de bestelling de rest van de dag blokkeert na het afbreken van de betaling is natuurlijk geen probleem met ideal maar een ontwerpfout in de website van de NS.
Reputatie 1
Ik lees duidelijk in de post dat het een probleem met ideal was.
En ik lees er duidelijk in dat door een EENMALIGE fout in iDEAL er vervolgens 24 uur lang niet bij de NS besteld kon worden. Dat noem ik dus een probleem bij de NS, niet bij iDEAL.
Dat probleem speelt ook al langer bij de NS Webshop, als er iets fout gaat blijft een bestelling 24 uur hangen.

Dat is gewoon een fout bij NS.
Welkom op het forum F.Vonk! Als je de bestelling van een abonnement niet volledig afrondt - bijv. door een fout in iDeal - moet de aanvraag eerst in ons systeem geannuleerd worden. Na het verloop van 24 uur kan je het abonnement opnieuw aanvragen. Normaal gesproken kom je alleen in aanmerking voor compensatie als al in het bezit bent van een geldig NS-abonnement. Voor gevallen als deze kan je contact opnemen met de klantenservice. Je mag mij ook een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum en kaartnummer.
Wanneer gaan jullie deze fout herstellen in jullie systeem ?

Bij elke andere webshop gebeurt deze annulering namelijk gelijk.
@fransie43 doet u ideal betaling via uw tablet of ipad? In dat geval kunnen de banken ivm de veiligheid ook niet doen. Als u gewoon een computer heeft kunt u dat wel doen. Ik heb ook in het verleden geprobeerd om via ideal met mijn tablet proberen te betalen maar dat gaat dus niet meer! U moet echt een pc hebben om gewoon te Internet bankieren.
Wanneer gaan jullie deze fout herstellen in jullie systeem ?

Bij elke andere webshop gebeurt deze annulering namelijk gelijk.

Beter is het om het zo te implementeren dat een half afgeronde bestelling dezelfde dag bij de betaling hervat kan worden, zodat je niet opnieuw alle gegevens hoeft in te toetsen.
Dat kan ook, maar dat zal wel weer te ingewikkeld zijn 😃

Reageer