beantwoord

Annulering product/abonnement

• Reisadviseur*
  • 3 reacties
gisteren heb ik een verkeerd abonnement besteld(altijd voordeel), na telefonisch onderhoud met de klantenservice zou dit geannuleerd worden en zou ik direct een nieuw abonnement kunnen afsluiten, traject vrij in dit geval.
Vandaag 23-01 wilde ik dus mijn nieuwe abonnement aanvragen maar blijkbaar was mijn Altijd Voordeel helemaal niet geannuleerd. Terwijl de beste medewerker dit voor mij zou doen. Ik heb dus weer met de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd. Eerst wordt mij toegezegd dat ik 3 dagen moet wachten tot ik een nieuw product/abonnement kan aanvragen, vervolgens wordt door een andere medewerker toegezegd dat het toch sneller verwerkt is dan normaal en ik nu zonder problemen een nieuw abonnement kan afsluiten. Wat blijkt, bij 'mijn producten' blijft het Altijd Voordeel product staan en kan ik dus geen nieuw product aanvragen, maar de bij de NS blijven ze aangeven dat er niets meer op de kaart staat en dat een nieuw product aanvragen geen probleem zou moeten zijn.
Niemand kan mij daar dus helpen, ik kan geen nieuw product aanvragen en volgens een laatste medewerker (4e) zou het een defect kunnen zijn op de kaart en kunnen we het beste een nieuwe kaart bestellen of bij het loket (almere cs) een nieuw tijdelijke kaart(tegen betaling van 7,50) halen totdat ik mijn nieuwe pas weer hebt ontvangen.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit de enige oplossing is en wil graag van NS een (gepaste) oplossing hiervoor.
mocht het zo zijn dat ik genoodzaakt ben om een nieuwe pas te halen omdat ook daadwerkelijk blijkt dat er een defect is, dan is dit aan de NS te rekenen en zou het gepast zijn dat de NS mij een nieuwe pas verstrekt kosteloos en mij tegemoet komt met de extra kosten die ik nu moet maken om te reizen.

Want dat ik nu niet een nieuw product kan aanvragen en blijkbaar maandag de volle pond moet betalen voor mijn reis, is simpel door de NS aan te rekenen. Eerst omdat een medewerker niet zijn werk doet (het annuleren van het abonnement) en vervolgens het systeem het een en ander na laat.

Nogmaals, ik zie gaarne een gepaste (en snelle) oplossing van NS voor deze situatie

Aya
icon

Beste antwoord door Aya 26 januari 2016, 10:39

Het is opgelost, ik kan weer een nieuw product aanvragen. Beter laat dan nooit :)

fijn iig dat ik niet tot einde van de week hoef te wachten.

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft u uw opgezegde product bij het kaartautomaat gedeactiveerd en er eerder geen gebruik van gemaakt? Als u uw abonnement niet deactiveert, is het niet opgezegd. Is dat wel zo, dan kan er normaal een nieuw abonnement op gezet worden.

Anders lijkt het meer een gevalletje voor een moderator hier. Die werken bij de Klantenservice maar zijn doorgaans wat meer door de wol geverfd.
Ik heb onze voordeelurenabonnementen 22 december opgezegd. Bij nader inzien wilden wij die toch houden en ik heb telefonisch gevraagd mijn opzegging te annuleren. Dit kon niet verwerkt worden in de computer. Als ik echter de ov-chipkaart nuet voor 26 januari 2016 zou deactiveren zou mijn abonnement gewoon doorlopen. Vandaag de keuzedagen opgehaald waar wij nog recht op hadden en de kaarten niet gedeactiveerd. Wat blijkt, ook hier is het misgegaan. Bij thuiskomst een mail van an de ns dat onze abonnementen uit de computer zijn verwijderd ofschoon wij dit niet hebben gedaan.
Reputatie 7
Badge +4
Als u niet had gedeactiveerd, hadden ze moeten doorlopen. Het lijkt me redelijk dat in te brengen omdat niet deactiveren vaak gebruikt wordt om van het opzeggen af te zien. Het VDU is natuurlijk wel een apart geval in de zin dat opzeggen ervan betekent dat je het niet meer kunt aanvragen.
Als u niet had gedeactiveerd, hadden ze moeten doorlopen. Het lijkt me redelijk dat in te brengen omdat niet deactiveren vaak gebruikt wordt om van het opzeggen af te zien. Het VDU is natuurlijk wel een apart geval in de zin dat opzeggen ervan betekent dat je het niet meer kunt aanvragen.

Ik heb dit allemaal aangegeven in mijn telefoongesprek. De medewerkster zei: dit wordt dan een welles-nietes spelletje omdat zij er niet bij was geweest. Mijn getuige van wat ik heb gedaan is mijn man, maar die telt natuurlijk niet. NS wil ten koste van alles van dit abonnement af volgens mij.
Op Facebook heb ik ook gereageerd en ik kreeg gelijk een antwoord. Zij zouden het voor mij nakijken.
De boze brief met alle gegevens ligt in ieder geval al ondertekend klaar.
Fijne zondag
Ik heb mijn klacht ook via Facebook kenbaar gemaakt en vanmorgen werd het opgelost. Onze abonnementen waren gestopt en blijven dit ook. Omdat ik direct heb gereageerd en de fout niet bij mij lag krijgen wij toch nog een nieuw voordeelurenabonnement. Het teveel betaalde op het "oude" abonnement wordt teruggestort.
Wij blij en kunnen nu aan de zondag beginnen.
Bedankt voor de reacties en het meedenken
Reputatie 7
Badge +4
Mooi zo en gefeliciteerd!
Mooi zo en gefeliciteerd!
Dank je wel....je moet er wel wat voor doen :8
Heeft u uw opgezegde product bij het kaartautomaat gedeactiveerd en er eerder geen gebruik van gemaakt? Als u uw abonnement niet deactiveert, is het niet opgezegd. Is dat wel zo, dan kan er normaal een nieuw abonnement op gezet worden.

Anders lijkt het meer een gevalletje voor een moderator hier. Die werken bij de Klantenservice maar zijn doorgaans wat meer door de wol geverfd.

Dankje voor je reactie, we hebben ook geprobeerd het abbonement te deactiveren bij kaartautomaat maar die geeft aan dat er geen producten opstaan. Ik ben zelf bij het Ns loket in Almere Centrum geweest en daar geven ze ook aan dat er geen producten op de kaart staat. Ik zou dus een nieuw product kunnen aanvragen maar bij 'Mijn NS' blijft ie dus aangeven dat er al een product opstaat..

btw, bij het NS loket gaven ze ook dat we waarschijnlijk 24 uur moeten wachten..maar tot nu toe is er dus niets veranderd nog..Ik weet gewoon zeker dat NS dit intern kan oplossen, maar blijkbaar hebben ze daar weinig trek in..ongelooflijk
@Aya
Als u het abonnement niet had opgehaald, dan klopt het wel dat het niet op uw OV-chipkaart staat.
Het deactiveren zou moeten gebeuren via de knop "ophalen bestellingen", dus niet via het overzicht van de producten op de OV-chipkaart. Hebt u ook bij "ophalen bestellingen" gekeken?
@Aya
Als u het abonnement niet had opgehaald, dan klopt het wel dat het niet op uw OV-chipkaart staat.
Het deactiveren zou moeten gebeuren via de knop "ophalen bestellingen", dus niet via het overzicht van de producten op de OV-chipkaart. Hebt u ook bij "ophalen bestellingen" gekeken?

het gaat niet om het ophalen van een product, het gaat om het aanvragen van nieuw product. Maar er staat geen product op mijn kaart, noch kan ik geen product aanvragen. Blijkbaar 'zweeft in het systeem'. Bij NS denken ze nu dat ik pas donderdag, uiterlijk vrijdag een nieuw product kan aanvragen..
Hoi Aya, klinkt inderdaad als een vervelende situatie. Kun je mij je NAW-gegevens, ov-chipkaartnummer en geboortedatum sturen in een privébericht? Deze stuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'Stuur bericht'. Ik kijk dan graag even met je mee.
@Aya

het gaat niet om het ophalen van een product, het gaat om het aanvragen van nieuw product. Maar er staat geen product op mijn kaart, noch kan ik geen product aanvragen. Blijkbaar 'zweeft in het systeem'. Bij NS denken ze nu dat ik pas donderdag, uiterlijk vrijdag een nieuw product kan aanvragen..

Ik bedoel dat als u het verkeerde abonnement niet hebt opgehaald, het natuurlijk ook niet op uw OV-chipkaart staat. Mogelijk heeft de klantenservice wel de beëindiging van dat niet-opgehaalde product klaargezet. Die beëindiging zou dan nu wel onder "ophalen bestellingen" moeten staan.
Wonderlijk. Kan een dergelijke wijziging niet gewoon aan het loket plaats vinden? Dat zou wel zo handig en prettig zijn.
Ik ben zelf in het bezit van een kortingskaart van de Zwitserse spoorwegen. Die zijn nu ook digitaal. Ik kon zonder probleem de ingangsdatum ter plekke vervroegen. Wel wat anders als een nieuw product vragen, maar toch. NS/OV-Chip zou een en ander wel gemakkelijker kunnen maken
Het is opgelost, ik kan weer een nieuw product aanvragen. Beter laat dan nooit :)

fijn iig dat ik niet tot einde van de week hoef te wachten.
Fijn om te horen, Aya! En prettig dat je dat nog even terugkoppelt hier 🙂.
waar of hoe kan ik als 65 plusser een weekend abonnement kopen voor 20 euro zoals wel staat vermeld ...maar niet hoe dit te doen?
Hallo Boogie, en welkom!

Bedoel je het Altijd Voordeel abonnement? Dat kun je bestellen via https://www.ns.nl/producten/reizen-met-korting/p/altijd-voordeel-jaar. Lukt het via deze link?

Indien je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, kun je het abonnement ook telefonisch bestellen.
Ik neem aan dat Boogie doelt op Weekend Vrij. Pas in de allerlaatste stap van het bestelproces verspringt de prijs van 32 euro naar 22 euro indien u 65 of ouder bent.
Ah, bedankt voor de correctie, Theofiel.
nee ik bedoelde eigenlijk het weekend abonnement dat 32 euro kost....maar voor een 65 plusser 20 euro?
ja theofiel ik denk dat jij het goed hebt in wat ik bedoel
heb je een link voor me waar ik dit als 65 plusser zou kunnen bestellen?
Via deze pagina. U ziet weliswaar de prijs van 32 euro getoond worden, maar aan het eind van het bestelproces wordt deze prijs gecorrigeerd naar 22 euro.

Het zou mijns inziens overigens duidelijker zijn als de prijs direct zou worden aangepast na het invoeren van de geboortedatum.
Ok dank je wel ik ga het proberen
Is het nog gelukt, Boogie?

Reageer