beantwoord

anonieme OV kaart

• 18 februari 2017
  • 6 reacties
  • 205 Bekeken

Morgen moet ik met de trein, maar ik ben mijn persoonlijke OV-jaarkaart kwijt. In huis, dus ik wil hem niet blokkeren. Kan ik morgen op het station een anonieme kaart kopen met Tijdelijk Reisrecht of zo iets?
icon

Beste antwoord door Momo 18 februari 2017, 19:46

Heeft u een abonnement bij NS? In dat geval zou u denk ik ook gebruik kunnen maken van de regeling "Geld terug bij vergeten abonnement"
U reist dan op vol tarief met een andere (anonieme) OV-chipkaart of eenmalige chipkaart en kunt dan afhankelijk van uw abonnement achteraf de kosten voor de treinreis die dag terugvragen.

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt wel tijdelijk reisrecht kopem op een station met een balie. Dit tijdelijk recht kunt u op een anonieme chupkaart laten zetten. U krijgt dan een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart toegestuurd en uw oude vervalt. Die wordt dan dus wel geblokkeerd.
Het wordt zo gedaan om misbruik te voorkomen. Er zijn kosten aan verbonden.
Reputatie 7
Badge +3
Heeft u een abonnement bij NS? In dat geval zou u denk ik ook gebruik kunnen maken van de regeling "Geld terug bij vergeten abonnement"
U reist dan op vol tarief met een andere (anonieme) OV-chipkaart of eenmalige chipkaart en kunt dan afhankelijk van uw abonnement achteraf de kosten voor de treinreis die dag terugvragen.

http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html
Ik heb geen abonnement maar een permanente OV-jaarkaart, dus met 40% korting. Dacht ik.
Bedankt voor reacties.
Als u met korting reist, heeft u dus een abonnement en dan kan u gebruik maken van Momo's advies.
Als u met korting reist, heeft u dus een abonnement en dan kan u gebruik maken van Momo's advies.
Dank voor alle reacties. Heb inmiddels eigen kaart teruggevonden. In huis ! In ieder geval weet ik nu eea voor eventuele volgende keer !!
Reputatie 7
Badge +3
Fijn dat u uw kaart heeft terug gevonden, maakt het toch veel makkelijker.

Reageer