beantwoord

apple pay voor ov chipkaart

• 25 juli 2020
  • 15 reacties
  • 234 Bekeken

Ov raak ik vaak kwijt 

vaak abbo tickets losse kaartjes als ik hem ben kwijt geraakt kost veel geld

mogeliklheid idee ontwikkelen Apple Pay kaart online kunnen inchecken???

icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 juli 2020, 16:37

Ik vind het vervelend dat je zoveel moeite hebt met de huidige middelen, Tjerk, maar ik ben bang dat ik je hier niet verder mee kan helpen. Wanneer de eerdere proeven ver genoeg gevorderd zijn om er meer informatie over te kunnen geven, zal dat gecommuniceerd worden op de daarvoor bedoelde kanalen, zoals onze nieuwspagina nieuws.ns.nl.

Het beste wat ik voor je kan doen is je suggestie doorgeven (wat ik inmiddels ook heb gedaan), maar dit zal ongetwijfeld intern ook al ter sprake zijn gekomen als optie. Een terugkoppeling zal ik hier ook niet over krijgen.

Voor nu zullen abonnementen enkel bruikbaar zijn via een werkelijke OV-chipkaart. Overigens kun je contact opnemen met onze Klantenservice om te kijken of je extra reiskosten door het kwijt raken van je OV-chipkaart terug kunt krijgen, als je met je abonnement goedkoper had gereisd. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

15 reacties

Goedemiddag Tjerk Eijssen en welkom bij de NS Community!

Een aantal jaar geleden is er een experiment geweest om te kunnen reizen met het OV door je telefoon te gebruiken als OV-chipkaart. Ook is er vorig jaar een experiment geweest om te kunnen reizen met je bankpas. Wat van deze proeven de huidige status is durf ik niet te zeggen, maar er wordt dus continu gekeken naar alternatieve middelen om te gebruiken als vervoerbewijs.

Zou je dit eens kunnen navragen?

ik raak hem maandelijks kwijt, heb ook ADHD dus is blijvend dit soort dingen. 

Betaal maandelijks 200 euro aan NS abbo, reis minimaal 3x per dag met NS. Nu betaal ik losse kaartjes als ik hem ben kwijt geraakt nog bovenop de 200 euro abbo kosten. 

Voor bankpas precies hetzelfde. Raak hem steeds kwijt dus bankpas via telefoon is nu de uitkomst.

Jammer dat NS hier nog in achterloopt. Zou Ik dit idee ergens kunnen voorleggen- naast jou?

Ik vind het vervelend dat je zoveel moeite hebt met de huidige middelen, Tjerk, maar ik ben bang dat ik je hier niet verder mee kan helpen. Wanneer de eerdere proeven ver genoeg gevorderd zijn om er meer informatie over te kunnen geven, zal dat gecommuniceerd worden op de daarvoor bedoelde kanalen, zoals onze nieuwspagina nieuws.ns.nl.

Het beste wat ik voor je kan doen is je suggestie doorgeven (wat ik inmiddels ook heb gedaan), maar dit zal ongetwijfeld intern ook al ter sprake zijn gekomen als optie. Een terugkoppeling zal ik hier ook niet over krijgen.

Voor nu zullen abonnementen enkel bruikbaar zijn via een werkelijke OV-chipkaart. Overigens kun je contact opnemen met onze Klantenservice om te kijken of je extra reiskosten door het kwijt raken van je OV-chipkaart terug kunt krijgen, als je met je abonnement goedkoper had gereisd. We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Dat snap ik! Maar wie is degene die de innovatie oppakt? Ik zou graag hem willen mailen en hem een brief toesturen

Uit de eerder proef bleek het een succes te zijn, dus snap niet dat sinds 19 juli 2019 (lees 2019!!!) er geen nieuwe actiestappen zijn genomen. 

We zijn een jaar verder….. Kwestie van laksheid en goed?

En geld*?

Daar hebben we geen specifieke persoon voor, maar zelfs als we die wel zouden hebben kan ik je niet zomaar contactgegevens verstrekken.

Ik waardeer je enthousiasme, maar ik kan je hier simpelweg niet verder mee helpen. Ontwikkelingen zijn altijd gaande, je zult daar geduld voor moeten opbrengen.

Reputatie 7
Badge +3

Zou je dit eens kunnen navragen?

ik raak hem maandelijks kwijt, heb ook ADHD dus is blijvend dit soort dingen. 

Betaal maandelijks 200 euro aan NS abbo, reis minimaal 3x per dag met NS. Nu betaal ik losse kaartjes als ik hem ben kwijt geraakt nog bovenop de 200 euro abbo kosten. 

Voor bankpas precies hetzelfde. Raak hem steeds kwijt dus bankpas via telefoon is nu de uitkomst.

Jammer dat NS hier nog in achterloopt. Zou Ik dit idee ergens kunnen voorleggen- naast jou?

Hoesje met chipkaart aan keycord een idee?

Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van de telefoon voor inchecken OV. Dat betekent dat ik altijd en overal over een internetbundel moet beschikken, omdat ik anders niet kan in/uitchecken. Een internetbundel is niet gratis.

Reputatie 7
Badge +4

De Azteccode op de AppleWatch laden en daarmee het poortje kunnen openen, zou heel mooi zijn. Of nog mooier de inhoud van de ov-chipkaart met abonnement.

Die optie bewijst zichzelf. Ik betaal inmiddels al bijna nooit meer met mijn pasje. Zo kan het dan ook met de chipkaart gaan. Een horloge heb je normaal altijd om.

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijk ben ik tegen het gebruik van de telefoon voor inchecken OV. Dat betekent dat ik altijd en overal over een internetbundel moet beschikken, omdat ik anders niet kan in/uitchecken. Een internetbundel is niet gratis.

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Die chipkaart blijft voorlopig nog wel even denk ik. Er zijn stiekem nog best een hoop mensen zonder smartphone en mensen die vinden dat een telefoon niet voor dit soort dingen gebruikt hoeft te worden.

Reputatie 7
Badge +3

En wie betaalt die horloges. Ooit een telefoon moeten aanschaffen voor mobiel bankieren. Toen een computer om online te bankieren en ineens moest je een smartphone of een tablet hebben om te kunnen bankieren. En ik draag niet eens horloges.

Ik vind dat jezelf de keuze moet hebben. Elektronisch of een oude. Keus ligt aan de passagier!! Maar NS, slechte service. Ik wil mijn verhaal kunnen doen. Wie kan ik bellen voor innovatie? Ik blijf het proberen…....

Reputatie 7

Verder als dat Stijn je heeft geïnformeerd gaat het niet lukken.

Reputatie 7
Badge +4

En wie betaalt die horloges. Ooit een telefoon moeten aanschaffen voor mobiel bankieren. Toen een computer om online te bankieren en ineens moest je een smartphone of een tablet hebben om te kunnen bankieren. En ik draag niet eens horloges.

Wat mij betreft bestaat het gewoon naast de ov-chipkaart als alternatief. Dat iedereen een horloge aan moet schaffen om met de trein te kunnen reizen, is natuurlijk geen serieuze optie, maar daar is ook geen sprake van. Dat is helemaal niet aan de orde. 

Met een mobiel kun je wel een poortje openen als er een e-ticket op staat, ik zou het handig vinden als dat met een horloge ook zou kunnen. Om dit horloge alleen voor het OV aan te schaffen, lijkt me ook geen verstandige optie. 😉 Het is wel mijn favoriete speeltje, maar dat is off-topic.

Reputatie 7
Badge +1

Ook ik denk dat de fysieke OV-Chipkaart nog wel een tijdje zal bestaan voor diegene die geen gebruik (willen) maken van een smartphone, smartwatch, bankpas/credit card etc.

De Oyster Card bestaat bijvoorbeeld al zo'n 17 jaar en die gaat ook nog wel een tijdje mee, maar in Londen kan je voor het OV ook met een (mobiele) bankpas of smartwatch betalen. Het scheelt mij weer het pakken van mijn pasje uit mijn portemonnee. 

Ik zie het systeem als een soort van reizen op rekening 2.0.

Reageer