beantwoord

Arrive en Connexxion op 1 kaart?

• 20 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Heey allemaal!

Binnenkort begint mijn school weer en dus ook mijn stage. Nu woon ik in IJmuiden en moet ik naar Noordwijkerhout voor mijn stage en naar Haarlem voor mijn school. Met de Connexxion ga ik naar Haarlem voor mijn school maar naar mijn stage moet ik dus met de Arrive buslijn. Is het mogelijk om deze 2 abonnementen op 1 OV-Chipkaart te zetten? Het zijn als het goed is 2 verschillende regio's waar ik in reis. Ik koop een Daluren kaart voor Arriva en een Onbeperkt reizen kaart voor Connexxion.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Dennis 20 augustus 2015, 13:47

Ja, dat moet kunnen omdat het Connexxion-abo niet bij Arriva geldig is en omgekeerd. Daardoor zijn er geen complicaties zoals dat het systeem op basis van prioriteit een abo uitkiest (wat niet noodzakelijk de gewenste keuze zou hoeven zijn) of dat een vervoerder een combinatie van twee eigen abo's onmogelijk heeft gemaakt.

Ook is hier niet het probleen aan de orde dat je door verschillende abo's dubbel basistarief betaalt, want minstens één abo is voor vrij reizen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2
Ja, dat moet kunnen omdat het Connexxion-abo niet bij Arriva geldig is en omgekeerd. Daardoor zijn er geen complicaties zoals dat het systeem op basis van prioriteit een abo uitkiest (wat niet noodzakelijk de gewenste keuze zou hoeven zijn) of dat een vervoerder een combinatie van twee eigen abo's onmogelijk heeft gemaakt.

Ook is hier niet het probleen aan de orde dat je door verschillende abo's dubbel basistarief betaalt, want minstens één abo is voor vrij reizen.

Reageer