automatisch checkout wordt op andere datum geboekt en daardoor wordt eventueke korting niet verekend

  • 12 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Toen ik mijn kaart verloren had kon ik natuurlijk ook niet uitchecken. Gelukkig hebben jullie dat er.atisch geregeld, top! Helaas heb ik vervolgens mijn korting tijdelijk stop gezet, want zonder kaart heb je daar niets aan. Achteraf blijkt hierdoor de korting van mijn laatste reis niet juist berekend te worden door een fout in het systeem. Her zijn geen reuzebedragen, maar volgens mij is de aanvang van een reis bepalend en niet de boekdatum.
Mvg Hans de Vries

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Het beste kunt u met uw vraag telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.
Bedankt 😉
Badge +3
Die automatische 'checkout vergeten' correctie duidt op Flex.

En dan meteen weer het issue dat als je de korting op een bepaalde datum stop zet (wisselt naar Flex Basis, wel zo verstandig want op je nieuwe/vervangende kaart zal je Flex toch opnieuw moeten aanvragen?)*

...vervolgens alle voorgaande reizen van die dag voltarief berekend worden. Die kan je wel claimen, maar NS houdt stug vol dat voor die dag eigenlijk het duurste abonnement zou moeten gelden, of dat het moment van wijzigen van belang is. 🤔

* Kaartvervanging bij verloren/gestolen/defect gaat via TLS/OV-chipkaart, en die hebben geen benul van je Flex abonnement. Reizen op Rekening NS (Flex dus) willen/zullen ze best op je nieuwe kaart zetten, maar dat wordt dan vervolgens door de NS totaal niet meer herkend... 😫

Reageer