beantwoord

Automatisch verlengen maand traject kaart

• 7 januari 2016
  • 8 reacties
  • 742 Bekeken

Sinds gisteren heb ik een maand traject kaart.
Hoe kan ik deze verlengen???
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 januari 2016, 11:29

Klopt, Aart. Hoewel wij goed begrijpen dat het voor jullie als klant makkelijker zou zijn als je niet steeds opnieuw het volledige proces hoeft te doorlopen, is het op dit moment nog niet mogelijk dit via een andere weg te doen. Dit betekent dat je bij het verlopen van je maandabonnement, een nieuw maandabonnement dient aan te schaffen, via dezelfde werkwijze.

We zijn wel aan het kijken hoe we dit kunnen verbeteren, want de behoefte is, terecht, aanwezig.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoewel er vaak naar gevraagd wordt, kan dat niet. U kunt alleen elke maand weer precies dezelfde procedure volledig doorlopen om een nieuw Traject Vrij Maandabonnement af te sluiten.
Klopt, Aart. Hoewel wij goed begrijpen dat het voor jullie als klant makkelijker zou zijn als je niet steeds opnieuw het volledige proces hoeft te doorlopen, is het op dit moment nog niet mogelijk dit via een andere weg te doen. Dit betekent dat je bij het verlopen van je maandabonnement, een nieuw maandabonnement dient aan te schaffen, via dezelfde werkwijze.

We zijn wel aan het kijken hoe we dit kunnen verbeteren, want de behoefte is, terecht, aanwezig.
...

Beste Sivan,

Weet je ook wanneer de NS dit gaat verbeteren? (aangezien dit antwoord al 2 jaar oud is)

Het lijkt me vrij simpel op te lossen.... gewoon een optie toevoegen voor een doorlopend maand abonnement met automatische incasso of jullie maken het mogelijk om een jaarabonnement maandelijks op te zeggen en brengen dan de verschilkosten in rekeningen...
Ik begrijp niet waarom het zo lang duurt als er duidelijk vraag naar is?? Er zijn heel veel mensen die minder dan een jaar op een bepaald traject reizen of dit niet zeker weten.

En nu ik toch over verbeteringen aan het zeuren ben...
Het zou ook mooi zijn als je een traject abonnement voor bepaalde dagen kunt aanschaffen.
Mensen die minder dan 5 dagen werken worden altijd genaaid door de NS (omdat ze voor de hele week betalen.

Er zijn trouwens zoveel dingen die de NS kan verbeteren, maar het gaat duidelijk alleen om geld verdienen en niet om klanttevredenheid.
Ik kan me voorstellen dat je hierin graag verbetering ziet, Joeri87.

Vanaf komende zomer zal NS Flex beschikbaar worden. De abonnementen van NS Flex zijn maandelijks aanpasbaar/opzegbaar. Bij NS Flex wordt nog geen Traject Vrij aangeboden. Deze variant of een alternatief voor deze variant volgt later.. Meer info kan je hier vinden.
Zojuist weer met verbazing de procedure voor het verlengen van van mijn Traject Vrij Maandabonnement doorlopen. Wanneer ik iedere spits weer zie hoveel mensen er met een traject vrij abbonnement door de poortjes gaan en hoeveel mensen dit iedere maand moeten doorlopen dan moet het toch beter kunnen?

De NS moet toch ook wel snappen dat dit duizenden klanten niet zitten te wachten op deze onnodige actie en heel graag met een vinkje de automatische incasso aan willen zetten en iedere maand (zonder na te denken of hun abbonnement al is afgelopen) naar hun dagelijkse bestemming kunnen reizen.

94.6% van de treinen reed optijd de laatste 100 dagen, de ns kan live in de app vertellen welk treindeel de meeste zitplaatsten vrij heeft een geweldige hoeveelheid rezigers checkt per uur in de spits in en uit maar een knop in de app (waar de gekoppelde ov-chipkaart aan het account is gekoppeld) met de optie om je abonnement met een maand te verlengen en akkoord te gaan met automatsche incasso is na 4 jaar nog steeds niet mogelijk? Dat kan er bij mij toch moeilijk in.

Is er bij de NS wel de intentie om dit te verbeteren?
Ik begrijp dat dit omslachtig is en dat je dit graag anders ziet. We hebben het proces inmiddels wel zo ver geoptimaliseerd dat als je via je Mijn NS-account inlogt de gegevens zijn ingevuld. Bestel je je abonnement ook altijd op deze manier?

Daarnaast hebben we natuurlijk ook de jaar variant van dit abonnement, maar ik begrijp dat dat geen optie is in jouw situatie?

We werken constant aan de verbetering van onze service en de processen daaromheen. Ik zal daarom ook nu je signaal aankaarten en dit nogmaals onder de aandacht brengen.
Helemaal eens met wrad.
Ik begrijp niet dat het zo omslachtig moet.
Ik bestel ONLINE een traject abonnement, ik heb in Mijn-NS een persoonlijke OV chip kaart gekoppeld staan. Waarom kan ik het product niet ONLINE ophalen en op de kaart plaatsen, sterker nog, na het bestellen moet je de keuze krijgen het product direct op de OV-kaart te plaatsen.

Ik zou de huidige omslachtige procedure graag zsm verbeterd zien.
Het activeren en deactiveren van een abonnement blijft een actie die nog wel uitgevoerd moet worden. Ik vermoed ook niet dat dit (op korte termijn) zal worden aangepast. Het NS Flex abonnement zou straks een fijne uitkomst zijn voor dit issue. Het signaal is in ieder geval doorgezet en hier zal naar gekeken worden.

Reageer