beantwoord

Automatische incasso

  • 3 November 2019
  • 10 reacties
  • 1801 Bekeken

Ik heb een mail ontvangen waarin staat dat het jaarbedrag voor mijn dalvoordeelabonnement automatisch zal worden geïncasseerd.

Ik heb hier echter nooit toestemming voor gegeven.

Ik wil dan ook een betaalverzoek met bedrag en betalingskenmerk ontvangen.

icon

Beste antwoord door Robert B 4 November 2019, 19:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij het aangaan van het abonnement heb je toestemming gegeven voor automatische incasso. Wil je het abonnement niet meer voortzetten, dan kun je die bij NS klantenservice opzeggen.

Die toestemming is niet (expliciet) gegeven. Ik heb mijn abonnement dan ook betaald met IDEAL.

Graag bewijs overleggen dat ik expliciet akkoord ben gegaan met de automatische incasso. Voor de duidelijkheid: dit zijn jullie wettelijk verplicht, evenals het aanbieden van een alternatieve betaalwijze naast automatische incasso.

Dus nogmaals het verzoek om de betaalwijze aan te passen. Dit staat los van het doorlopende karakter van het abonnement.

Als opzeggen de enige manier is om dit te regelen bij NS, dan verneem ik dit graag.

Badge +3

Jaarabonnementen zijn doorlopend en je hebt daar een incassomachtiging voor gegeven door akkoord te gaan met de voorwaarden bij het bestellen.

Opzeggen moet inderdaad via de Klantenservice, je kunt dit niet vanuit Mijn NS. Via telefoon (030 751 5155) of Twitter schijnt op dit moment (en later op de avond) het snelst. De Live Chat is nogal druk.

Tijdens de bestelling ga je akkoord met de voorwaarden abonnementen consumenten. Artikel 5.1 geeft aan dat je akkoord gaat met een abonnement voor onbepaalde tijd. Een jaarabonnement mag je na 1 jaar beëindigen. Dit dien je wel tijdig aan te geven en te bevestigen bij een automaat.

Reputatie 7
Badge +3

Die toestemming is niet (expliciet) gegeven. Ik heb mijn abonnement dan ook betaald met IDEAL.

Graag bewijs overleggen dat ik expliciet akkoord ben gegaan met de automatische incasso. Voor de duidelijkheid: dit zijn jullie wettelijk verplicht, evenals het aanbieden van een alternatieve betaalwijze naast automatische incasso.

Dus nogmaals het verzoek om de betaalwijze aan te passen. Dit staat los van het doorlopende karakter van het abonnement.

Als opzeggen de enige manier is om dit te regelen bij NS, dan verneem ik dit graag.


Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij hebben geen inzage in jouw gegevens. Wij kunnen dan ook m'n iets voor jou aanpassen als dat al volgens de voorwaarden mogelijk zou zijn.

Ben je het niet eens met de voorwaarden en wil je geen automatische incasso, dan zou je ieder jaar voor het aflopen van jouw abonnement kunnen opzeggen en weer een nieuw abonnement bestellen. Zeg op tijd op, want de jaarabonnementen zijn doorlopend. Zeg je niet op tijd op, dan komt er toch een automatische incasso.

Op de ns-site word ik voor klanteservice hiernaartoe verwezen. Ik correspondeer hier dus niet met  klantenservicemedewerkers? Waar kan ik die dan wel vinden/ benaderen?

 

Badge +3

De Community (antwoord van duizenden reizigers) staat inderdaad als eerste op de contactpagina. Dat bespaart de NS naar zeggen anderhalf miljoen (€ 1.500.000) per jaar aan kosten, als wij vragen beantwoorden of als mensen zelf het antwoord kunnen vinden.

Maar goed, via telefoon (030 751 5155) of Live Chat of social media (Twitter en Facebook) is waar je moet zijn als er iets gewijzigd moet worden wat zelf niet lukt via Mijn NS e.d.

Ik heb op 1 oktober 2021 met de klantenservice gesproken over mijn automatisch incasso voor mijn weekend pas van 31 euro in de maand. Na dat gesprek heb ik een factuur in de mail gekregen waar in stond dat er op 7 oktober 31 euro van mijn rekening wordt gehaald, dat is alleen niet gebeurt, wat moet ik hier aan doen?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb op 1 oktober 2021 met de klantenservice gesproken over mijn automatisch incasso voor mijn weekend pas van 31 euro in de maand. Na dat gesprek heb ik een factuur in de mail gekregen waar in stond dat er op 7 oktober 31 euro van mijn rekening wordt gehaald, dat is alleen niet gebeurt, wat moet ik hier aan doen?

Even wachten :slight_smile:  Als het goed is, staat er in de mail “omstreeks", bij mij in elk geval wel. Meestal is het inderdaad een paar dagen later dan de datum die in de e-mail staat.

Reputatie 7
Badge +1

De ervaring leert me-als al jarenlang houder van soms weekend/soms dal, nu met FLEX, dat de betaling=incasso meestal gebeurt op de MA, dus vlak na het weekend van die genoemde vervaldatum. Dus dat zal nu MA 11/10 zijn. Nee hoor, ze vergeten je echt niet en je kan ook gewoon normaal je ABO door blijven gebruiken.

Reageer