Automatische incasso niet afgeschreven | NS Community
beantwoord

Automatische incasso niet afgeschreven

  • 15 November 2021
  • 9 reacties
  • 941 Bekeken

Hi,

 

Ik heb sinds september een business card met een TrajectVrij abonnement. Ik heb als betaalmethode de automatische incasso in termijnen gekozen. Echter, zou er op 13 november het eerste bedrag (voor de maand september) geïncasseerd moeten worden. Er staat nu in mijn zakelijke account dat het ‘betaaltermijn is verstreken’. Waarom is het bedrag er nog niet af? Ik heb in het begin via iDeal 1 cent moeten overmaken, dus ik neem aan dat ik op deze manier NS heb gemachtigd?

 

Ik zou graag willen betalen en niet straks het risico lopen op een boete o.i.d. 

Alvast dank!

 

Groet,

Tessa

icon

Beste antwoord door Momo 16 November 2021, 16:46

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Tessa,

Weet niet zeker of het bij zakelijke abonnementen ook zo is, maar in de e-mails die ik krijg, staat altijd dat het bedrag omstreeks die en die datum wordt afgeschreven. Meestal is dat inderdaad een paar dagen later dan de genoemde datum.

Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan met de incasso, dan krijg je altijd eerst een herinnering.

Hoi Tessa,

Weet niet zeker of het bij zakelijke abonnementen ook zo is, maar in de e-mails die ik krijg, staat altijd dat het bedrag omstreeks die en die datum wordt afgeschreven. Meestal is dat inderdaad een paar dagen later dan de genoemde datum.

Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan met de incasso, dan krijg je altijd eerst een herinnering.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Dat heb ik zo snel even niet kunnen vinden, in de mail staat:

“Hierbij ontvangt u factuur X van oktober 2021 a *bedrag* (te betalen). De factuurspecificatie en het transactieoverzicht staan voor u klaar in Mijn NS Zakelijk.”

En in het facturenoverzicht van Mijn NS Zakelijk staat: “(bedrag) te betalen voor 14-12-2021.” Op deze manier lijkt het dus alsof ik het zelf zou moeten overmaken, maar dat klopt niet want ik heb echt ‘betalen in termijnen’ aangevinkt.

Badge +3

Betalen in termijnen (gespreid betalen) is niet hetzelfde als automatische incasso.

Voor de meeste zakelijke klanten (zzp’ers e.d.) is het wenselijker om een factuur te betalen als het hen uitkomt, met inachtneming van de betalingstermijn natuurlijk.

Het lijkt me slim om de factuur van september alsnog te betalen, en geen herinneringen af te wachten. Bij twijfel neem contact op met Klantenservice NS Zakelijk (030 300 1111).

Betalen in termijnen (gespreid betalen) is niet hetzelfde als automatische incasso.

Voor de meeste zakelijke klanten (zzp’ers e.d.) is het wenselijker om een factuur te betalen als het hen uitkomt, met inachtneming van de betalingstermijn natuurlijk.

Het lijkt me slim om de factuur van september alsnog te betalen, en geen herinneringen af te wachten. Bij twijfel neem contact op met Klantenservice NS Zakelijk (030 300 1111).

Dank voor je reactie. Op de factuur staat dat NS het bedrag via automatische incasso afschrijft. Ik ben bang dat als ik het nu handmatig overmaak, het er straks alsnog via automatische incasso af gaat.

Mijn ervaring (als particuliere klant) is dat in incidentele gevallen de daadwerkelijke incasso wel eens bijna een week later is dan de door NS opgegeven datum. Ik zou dus nog even niet zelf geld gaan overmaken, want de kans op dubbel betalen is dan groot. 

Via je bankapp kun je meestal trouwens zien of de incasso al is ingepland.

Reputatie 7
Badge +1

13/11 was ZA en dan vinden meestal dus geen incasso's plaats. Dikke kans dat het er inmiddels al wel af is-NS incasseert schijnaar erg graag de 1e maandag na de opgegeven datum

13/11 was ZA en dan vinden meestal dus geen incasso's plaats. Dikke kans dat het er inmiddels al wel af is-NS incasseert schijnaar erg graag de 1e maandag na de opgegeven datum

Er is nog steeds niks van mijn rekening afgehaald helaas.. :thinking:

Reputatie 7
Badge +3

Als je zeker wilt weten dat alles goed gaat kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Het nummer voor NS Zakelijk is 030 - 300 11 11. 

Badge +3

Als er gesproken wordt over een betalingstermijn (die inmiddels verstreken is) dan lijkt het mij toch echt alsof NS een overboeking verwacht.

Voor de rest vind ik het vreemd dat een factuur van september pas half november geïncasseerd zou worden. Hoe zit het dan met de factuur van oktober (ligt ook al ruim twee weken achter ons)?

Mocht het toch zo zijn (die late incasso's) dan lijkt me dat ook behoorlijk onhandig voor je boekhouding.

Neem inderdaad vooral even contact op.

Reageer