automatische verlenging bijabonnement

• 23 juni 2017
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

Mijn echtgenoot heeft een email ontvangen dat zijn Dal Vrij Abonnement automatisch wordt verlengd. Over mijzelf - als medekaarthouder - wordt niets vermeld. Ik ben er inmiddels achter dat ook het abonnement van de bijkaarthouder automatisch wordt verlengd, maar dit wordt nog steeds niet expliciet vermeld in de email. De bijkaarthouder krijgt ook geen eigen email. Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik dit ook al aangesneden, en er werd toen toegegeven dat het duidelijker kon en dat het zou worden doorgespeeld.
Jammer dat dit nog steeds niet verbeterd is!

7 reacties

He trolleybollie, mijn collega Thomas NS heeft dit intern voor je uitgezet maar was even vergeten dat hier terug te koppelen. Hij gaat uitzoeken wat hier precies de lijn in is en komt er zo snel mogelijk op terug.
He trolleybollie, mijn collega Thomas NS heeft dit intern voor je uitgezet maar was even vergeten dat hier terug te koppelen. Hij gaat uitzoeken wat hier precies de lijn in is en komt er zo snel mogelijk op terug.

Hartelijk bedankt!
Reputatie 7
Excuses trolleybollie, diensten komen en gaan, maar ik ben er gewoon weer. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw voorletters, geboortedatum, achternaam, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'. Dan ga ik even kijken naar jouw specifieke situatie, en probeer ik dit te koppelen aan wat algemene woordvoering. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Update: Allereerst is het inderdaad zo dat in de twee jaar dat je deze situatie meldt, geen verandering heeft plaatsgevonden wat betreft de berichtgeving over de verlenging van een bijabonnement. Dit heeft te maken met het feit dat de hoofdabonnementhouder altijd de contactpersoon zal blijven voor de abonnementszaken. Ik begrijp goed dat de bijabonnementhouder ook informatie wilt ontvangen over zijn/haar abonnement, maar contracttechnisch heeft de bijabonnmenthouder geen officiële band met NS, behalve dat deze de kaarthouder is. De verantwoordelijkheid en ook de aansprakelijkheid zal altijd liggen bij de hoofdabonnementhouder.

In jouw geval, trolleybollie, zie ik dat er twee verlengingsberichten zijn verstuurd op 12 juni, voor het contract van de hoofdabonnementhouder als jouw eigen contract. Correspondentie is er dus wel geweest (staat wellicht onder de eerste verlengingsmail in jouw mailbox), maar zoals eerder uitgelegd: via de hoofdabonnementhouder.
Bedankt dat u dit even nagezocht hebt, maar ik zie - ook na uitgebreid speuren - maar één email op de 12e juni, alleen m.b.t. het abonnement van de hoofdcontractant. Op zich is dit wel een goed systeem, de hoofdabonnementhouder krijgt dan alle info over de verlenging van zijn eigen abonnement en dat van de bijkaarthouder. Maar nogmaals, een email aan de hoofdabonnementhouder over mijn bijabonnement hebben wij echt niet ontvangen.
Reputatie 7
Deze heb ik apart nogmaals gemaild, het is mij onduidelijk waarom deze aanvankelijk niet goed verstuurd is. Heb je deze wel ontvangen?
Dank u, wij hebben de verlengingsbevestiging zojuist ontvangen. Ik weet ook niet waar die email van de 12e juni gebleven is, maar er is nu in elk geval duidelijkheid over de procedure. Hopelijk gaat het volgend jaar in één keer goed! Bedankt voor uw meedenken!

Reageer