beantwoord

Automatische verlenging Dal Voordeelkaart terwijl ik een Trein vrij OV-business abonnement heb

• 11 december 2017
  • 10 reacties
  • 112 Bekeken

Hi NS!

Er werd net tot mijn verbazing 50 euro van mijn rekening afgeschreven voor de automatische verlenging van een Dal Voordeelkaart. Ik heb sinds een maand of twee een zakelijk OV-vrij abonnement bij jullie, dus dat lijkt mij een vergissing. Referentienummer is 16707068.

Ik heb de boeking gestorneerd, maar als ik nog ergens dit moet melden, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Bas
icon

Beste antwoord door Thom 11 december 2017, 14:39

U heeft het waarschijnlijk niet opgezegd. Normaal krijgt u daarvoor twee keer een bericht. U kunt het alsnog bij Klantenservice proberen. Wacht er niet mee. Storneren is doorgaans onhandig, want dan heeft u niet betaald en komt de herinneringsmachine automatisch in werking.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

10 reacties

Netjes afgehandeld door de klantenservice via FB. Duurde even (waarschijnlijk via de drukte), maar abonnement opgezegd per 03-01 en restant (11/12 van 50euro) wordt geretourneerd. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
U heeft het waarschijnlijk niet opgezegd. Normaal krijgt u daarvoor twee keer een bericht. U kunt het alsnog bij Klantenservice proberen. Wacht er niet mee. Storneren is doorgaans onhandig, want dan heeft u niet betaald en komt de herinneringsmachine automatisch in werking.

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Welkom op het NS Forum, bploeg,

Zoals Thom al aangaf kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Voor de meelezers wil ik het advies geven om niet het bedrag te storneren. De kans is heel groot dat je deze alsnog moet overmaken omdat de betaling allemaal automatisch bij ons verloopt.
Hi Thom, Erryt,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik zie inderdaad dat ik twee mailtjes heb gehad, maar ik vind het persoonlijk erg vreemd dat dit niet automatisch veranderd wordt in jullie systeem, nu ik een uitbreiding van het abonnement heb. Als ik een internet-only abonnement bij Ziggo heb, en dat verhoog naar een abonnement met internet en TV, dan hoef ik toch ook niet mijn oude internet-only abonnement te blijven betalen? Ik begrijp nu dat die verantwoordelijk dus schijnbaar bij de consument ligt om het oude abonnement op te zeggen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat ik niets aan een Dal-voordeelkaart heb.

Maar ik zal even contact opnemen via FB chat!
Je kan in principe meerdere abonnement naast elkaar hebben, vandaar. Er zijn bijvoorbeeld reizigers met een Weekend Vrij abonnement voor de weekendtripjes en Traject Vrij voor woon-werk-verkeer. Om maar iets te noemen. Laat je even weten of het gelukt is via Facebook Messenger. De wachttijd zal iets langer zijn dan normaal in verband met drukte op onze klantenservice door de sneeuwval.
Hmm, dat begrijp ik. En ik snap ook het nut van meerdere abonnementen voor verschillende doeleinden. Maar als het ene abonnement het andere abonnement volledig overlapt, is het voor mij als consument nogal onlogisch dat de andere doorloopt. Maar ik ben in contact met iemand via FB messenger, maar gaat inderdaad niet heel soepel - zal vast door het weer komen. Thanks in ieder geval voor jullie berichten.
Laat je even weten wanneer het afgerond is?
Reputatie 7
Badge +4
Mooi zo!
Netjes afgehandeld door de klantenservice via FB. Duurde even (waarschijnlijk via de drukte), maar abonnement opgezegd per 03-01 en restant (11/12 van 50euro) wordt geretourneerd. Bedankt!

Wat fijn! Goed om dit te lezen en bedankt voor het terugkoppelen.
Badge +3
Keurig en zo hoort het. Ik zwijg verder over Ziggo en hun praktijken, alhoewel zij het wél okee vonden dat ik het storneerde en daarmee de kous af was verder.. 😃

Reageer