beantwoord

Automatische verlenging Traject Vrij

• 3 februari 2015
  • 8 reacties
  • 276 Bekeken

Nu iedereen langzaam over gaat van JaarTrajectKaart naar TrajectVrij vroeg ik me af hoe het straks gaat na één jaar bij de verlenging.
Bij een jaartrajectkaart kreeg ik een factuur opgestuurd en als ik die betaalde dan kreeg ik een nieuwe jaartrajectkaart, krijg ik nu weer een brief van de NS hierover?
Ik mag toch hopen dat de NS niet verwacht om zonder brief/aankondiging 1700 van mijn rekening te gaan incasseren!?!

Specifiek in mijn situatie moet ik namelijk een nieuwe OV-chipkaart aanvragen omdat ik nog gebruik maak van de ov-chipkaart van mijn jaartrajectkaart.
icon

Beste antwoord door jsalomons 3 februari 2015, 21:38

oh haha, sorry was een lange dag vandaag :D
maar zoals in de eerste reactie aangegeven, ongeveer 8 week van te voren krijg je een vooraankondiging dat je abo bijna verlengt word. op de verlengdag zelf krijg je ook nog een mail. en er zal ook een datum in staan wanneer het geld zal worden afgeschreven van de rekening. want aangezien het een doorlopend abonnement is de ns gemachtigd om het automatisch te incasseren.
Bekijk origineel

8 reacties

Als je van een Jaartrajectkaart gaat overstappen naar een Traject vrij abonnement is dit zeker geen probleem. De ov kaart waar het traject vrij abo op komt te staan is 5jaar geldig. Het Traject vrij abonnement kan zolang op deze kaart blijven. Als het 1e contractjaar voorbij is ontvang je ongeveer 8week van te voren een email dat het abonnement bijna verlengt word. op de dag dat het abonnement definitief verlengt word krijg je ook nog weer een mailtje.
Dag jsalomons,

Ik heb nu een Trajectvrij (jaar, betaald per jaar). Dit op een oude ov-chipkaart staat ik moet dus juist wel een nieuwe kaart bestellen.

Mijn vraag gaat echter hoe het proces gaat verlopen en vooral hoe de betaling zal moeten geschieden aangezien ik normaliter geen 1700 op mijn betaalrekening heb staan zal de NS dit niet kunnen incasseren.
Als ik het goed begrijp en lees marv87, dan ben je nu al in het bezit van een Traject Vrij abo, maar verloopt de ov chipkaart?
Als dit namelijk het geval is dan kun je bij TLS (ov-chipkaart) een duplicaat aanvragen.

Als het op dit moment zo is dat je een Traject Vrij hebt besteld (en al betaald) op je oude jaartrajectkaart, dan kun je het volgende doen.
Proberen om het abonnement te activeren bij de automaat, als dat lukt een duplicaat aanvragen van je jaartrajectkaart (dus met het zelfde ov kaartnummer 3528etc)
Als dit niet lukt dan zou het speciaal beeindigd moeten worden via de klantenservice en krijg je het geld waarschijnlijk zsm terug (zo'n groot bedrag vaak binnen een week wat ik her en der hoor) en dan kun je het daarna alsnog opnieuw aanvragen op een nieuwe ov kaart.
Volgens mij lees je mijn vraag niet helemaal goed. Ik heb nu geen probleem, maar vraag mij af hoe het proces er straks uit gaat zien als mijn 1e jaar met TrajectVrij afgelopen is. Hoe krijg ik dan bericht en hoe wordt de betaling geregeld. Lijkt mij iets dat de NS aan zou moeten kunnen geven.
oh haha, sorry was een lange dag vandaag :D
maar zoals in de eerste reactie aangegeven, ongeveer 8 week van te voren krijg je een vooraankondiging dat je abo bijna verlengt word. op de verlengdag zelf krijg je ook nog een mail. en er zal ook een datum in staan wanneer het geld zal worden afgeschreven van de rekening. want aangezien het een doorlopend abonnement is de ns gemachtigd om het automatisch te incasseren.
Badge
Wat Jsalomons hier aangeeft, klopt. Het is een doorlopend abonnement en wordt na een jaar automatisch verlengd en het bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Je ontvangt ongeveer 8 weken van tevoren een verlengingsmail. Dus het is niet dat we zonder aankondiging het abonnement verlengen.
In mijn geval loopt mijn traject vrij jaarlijks tot 1 april en in de mail van de NS staat betaalwijze: jaarlijks. Er staat inderdaad niet in wanneer de incasso wordt gedaan. Kan ik er vanuit gaan dat ik rond 1 april een mail krijg met daarin een datum waarop de incasso wordt gedaan, zodat ik kan zorgen dat er die dag voldoende geld op mijn rekening staat voor de incasso?
Hi Xilsje23. Welkom op het Serviceforum :)

In de e-mail die je krijgt op de verlengdatum zal worden aangegeven rondom welke datum we afschrijven. Over het algemeen is dit binnen 10 werkdagen na de verlengdatum.

Reageer