beantwoord

Bankrekeningnummer wijzigen?

• 19 februari 2014
  • 3 reacties
  • 6811 Bekeken

Onlangs namens Rob Sluijsmans, Operationeel Manager NS Klantenservice, een brief ontvangen, gedateerd 11-02-14, met een kennisgeving over een naderend incassomoment i.r.t. een nieuw abonnementsjaar. Het bankrekeningnummer dat vermeld is, is onjuist. Dit is onbegrijpelijk, te meer omdat mijn huidige trajectabonnement maandelijks van mijn nieuwe bankrekeningnummer, dat ik al meer dan een jaar gebruik, wordt afgeschreven. Het wordt hoogste tijd dat NS al haar records actualiseert.
'Eva' geeft aan dat ik dit in 'Mijn NS' zelf aan kan passen, maar ik kan dit niet vinden. Graag uw spoedige reactie met een cc-tje naar mijn e-mailadres, dat u welbekend is.
Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Inge NS 21 februari 2014, 19:32

Welkom op het forum drewip! Ik heb de titel van je topic ietwat aangepast en verplaatst naar het Off topic gedeelte.

Als je in het bezit bent van één van de nieuwe abonnementen (Altijd Voordeel, Dal Voordeel etc.) kan je het bankrekeningnummer wijzigen in je Mijn NS-account onder de tabbladen 'Mijn gegevens' en 'Mijn producten'. Bij het oude Voordeelurenabonnement is dit momenteel nog niet mogelijk. Als je in het bezit bent van dit abonnement kan je het telefonisch, schriftelijk, per e-mail of via social media laten wijzigen door één van onze medewerkers.

Is het inmiddels al gelukt met het wijzigen, of heb je nog hulp nodig?
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Drewip,

Het is mij niet helemaal duidelijk of je nou "MijnNS" niet kan vinden, of dat je op die pagina niet kan vinden hoe je jouw bankrekeningnummer kunt aanpassen.
Daarom maar even op beide een toelichting.

"MijnNS" is een account dat je zelf kunt maken op de website van NS. Bij gebruik van bijv. een OV-chipkaart kun je daar je reishistorie terugvinden, etc. etc. (zie website )
Op dat persoonlijke account staan ook persoonlijke gegevens, zoals emailadres, wachtwoord, NAW gegevens, telefoonnummer e.d.
Sommige gegevens kun je zelf on-line wijzigen; andere gegevens (naam, geboortedatum, geslacht) uiteraard niet.
Echter - daar gaat Eva flink in de fout - er staat op die hele pagina met persoonlijke gegevens nergens een bankrekeningnummer vermeld, laat staan dat je dat via die pagina van "MijnNS" kunt wijzigen.

Via Eva kun je wel een mailtje sturen naar de Klantenservice. Eva is eigenwijs genoeg om eerst te proberen zelf met oplossingen te komen.
Als je maar volhardend bent in het stellen van domme vragen, komt zij vanzelf met de vraag of je contact met de Klantenservice wil, waarna - als je met "ja" reageert zij vraagt naar onderwerp, naam en emailadres e.d. en je dus jouw verhaal kwijt kunt.
Ik heb dat zojuist zelf nog even geprobeerd, door Eva gewoon te vragen naar "oliebollen". Dat snapt zij natuurlijk niet en vrijwel meteen kwam zij met die klantenservice vraag.

Om flink wat getik te voorkomen en de snelheid erin te houden is het misschien verstandiger om de Klantenservice telefonisch te benaderen. Op maandag t/m vrijdag kan dat van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur.
Ik neem aan dat op de brief die jij hebt ontvangen het telefoonnummer wel staat vermeld, maar voor alle zekerheid: 0900 202 1163. Kostgen zijn wel 10 eurocent per minuut. Daar staat tegenover dat het probleem wellicht sneller is opgelost en dat het in ieder geval een hoop heen en weer mailen voorkomt.

Succes.

Groeten,
Hans
Hallo Hans,
Dank voor je reactie. Ik heb al vrij lang een Mijn NS account, dus daar ligt het probleem niet. Dank voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik wel wat mee. Alleen ga ik de NS niet bellen, want dat vind ik veel te duur. Ze willen sowieso al overal geld voor, zelfs als je incidenteel een papieren kaartje aan een loket wilt kopen. Ronduit belachelijk, terwijl de service vaak ver te zoeken is en de elektronische kaartjes alleen maar duurder worden. Maar dat terzijde. Dat is een andere topic.
Ik ga Eva bestoken met jouw oliebollen.
Groeten, drewip.
Welkom op het forum drewip! Ik heb de titel van je topic ietwat aangepast en verplaatst naar het Off topic gedeelte.

Als je in het bezit bent van één van de nieuwe abonnementen (Altijd Voordeel, Dal Voordeel etc.) kan je het bankrekeningnummer wijzigen in je Mijn NS-account onder de tabbladen 'Mijn gegevens' en 'Mijn producten'. Bij het oude Voordeelurenabonnement is dit momenteel nog niet mogelijk. Als je in het bezit bent van dit abonnement kan je het telefonisch, schriftelijk, per e-mail of via social media laten wijzigen door één van onze medewerkers.

Is het inmiddels al gelukt met het wijzigen, of heb je nog hulp nodig?

Reageer