beantwoord

Beeindigen in initiële termijn door verhuizing buitenland

• 6 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 492 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb momenteel een dal voordeel abonnement om voor woonwerk van Amsterdam naar Wageningen te reizen. Dat is een prijzige grap. Ik wilde naar een dal vrij abonnement overstappen, maar zag ik dat - tot mijn frustratie - het dal vrij maand abonnement gecanceld is.

Omdat ik hoogstwaarschijnlijk binnen dit jaar naar het buitenland verhuis, zie ik een jaarabonnement niet zitten. Wat zijn de regels mbt opzeggen binnen het eerste jaar ivm verhuizing naar het buitenland? Ik zie in de voorwaarden geen helder antwoord.

Ik hoop dat de NS alle feedback (ook op dit forum) meeneemt dat een Dal maand abonnement een service voor veel klanten is. Ik begrijp dat altijd vrij / traject vrij per maand beschikbaar is, maar is duurder dan de auto. Hopelijk komt een flexibele, voordeligere optie weer terug, nu is er voor mij geen geschikt abonnement.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 oktober 2015, 19:16

Welkom op het NS Serviceforum MStreekstra en bedankt voor je feedback. Ik lees de laatste tijd vaker de wens om de de tijdelijke actie definitief te maken of op z'n minst terug te laten keren. Ik zal deze wens kenbaar maken.
Wanneer je Dal Vrij aanschaft is dat voor een jaar. Er zijn echter redenen te bedenken dat NS Klantenservice het abonnement tussentijds (uit coulance) beëindigd. Denk daarbij aan o.a. baanverlies.
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op het NS Serviceforum MStreekstra en bedankt voor je feedback. Ik lees de laatste tijd vaker de wens om de de tijdelijke actie definitief te maken of op z'n minst terug te laten keren. Ik zal deze wens kenbaar maken.
Wanneer je Dal Vrij aanschaft is dat voor een jaar. Er zijn echter redenen te bedenken dat NS Klantenservice het abonnement tussentijds (uit coulance) beëindigd. Denk daarbij aan o.a. baanverlies.
Badge +3
Kun je aangeven of een verhuizing naar het buitenland ook een reden is voor beëindiging uit coulance?
We bekijken zo'n case altijd per persoon. Iedere situatie is anders. Ik kan in z'n algemeenheid daar geen bindende uitspraak over doen.
Welkom op het NS Serviceforum MStreekstra en bedankt voor je feedback. Ik lees de laatste tijd vaker de wens om de de tijdelijke actie definitief te maken of op z'n minst terug te laten keren.

Het was geen tijdelijke actie: De abonnementen stonden gewoon tussen de andere abonnementen in de gewone webshop, niet in de spoordeelwinkel. Jullie zijn het pas een tijdelijke actie gaan noemen, toen jullie de verkoop van die abonnementen plotseling staakten. Tot die tijd hebben NS-medewerkers zelfs nog abonnementsadviezen gegeven op basis van de permanente verkrijgbaarheid van die abonnementen.

Zie ook bijvoorbeeld dit bericht waarin Herman NS het heeft over "het nieuwe product 3 maand Dal Vrij". Dat is dus iets anders dan "de tijdelijke actie 3 maanden Dal Vrij".

Ik heb het gisteren even nagevraagd. Het achterliggende abonnement wordt niet geblokkeerd Pe_pe. Ik was zelf ook verrast, maar dit is wel goed nieuws natuurlijk. In plaats van het abonnement te wijzigen zou je kunnen kiezen voor het nieuwe product 3 maand Dal Vrij als dat voldoende is Jeske. Meer informatie hierover kun je lezen op onze website. Dal Voordeel loopt dan wel door, maar die kosten zijn te overzien en je hoeft niet opnieuw een abonnement aan te vragen. Mogelijk heeft de medewerker van NS Klantenservice deze optie over het hoofd gezien.
Volgens mij dien ik hier een en ander wel te nuanceren. Altijd Voordeel maand en Altijd Vrij maand zie ik ook als producten. Het kan echter voorkomen dat de producten in de webshop maar een bepaalde tijd worden geleverd. Ik heb dit niet bedoeld als een bericht, waarin wordt aangegeven dat het product tot in lengte van dagen geldig zou zijn.
Reputatie 1
Badge
De in Uw geval beste=lees minst kostbare, oplossing is GEEN netkaart te nemen, maar Trajektvrij (althans aannemend dat ze dat voor die afstand uitgeven) en dan bij evt. vertrek om te zetten in allergoedkoopste versie als NS aan cancel niet wil meewerken-dat is dan 29 eur/mnd. Helaas laat NS dat niet toe voor NETabo's.
Terizjde: omdat dit zo vaak wordt geadviseerd, vraag ik me nu wel af hoeveel NS aldus onbedoeld de grote concurrent ARRIVA (eigendom van DB) geld toestopt.
Terizjde: omdat dit zo vaak wordt geadviseerd, vraag ik me nu wel af hoeveel NS aldus onbedoeld de grote concurrent ARRIVA (eigendom van DB) geld toestopt.

Met een beetje mazzel beredeneert NS dat ze die abonnementen net zo goed binnen het jaar kunnen beëindigen, wanneer het geld anders toch maar naar de concurrent gaat.

Reageer