beantwoord

Beëindigen Weekend Vrij abonnement

  • 7 maart 2015
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

Hallo,

Mijn vriendin heeft onlangs haar Weekend Vrij abonnement beëindigd. Het ophalen van de bestelling bij de kaartautomaat moest uiterlijk 14 februari gebeuren, maar uitgerekend die dag was er een landelijke storing bij de kaartautomaten, waardoor het abonnement dus niet van haar kaart verwijderd kon worden. Daar kwam nog bij dat haar OV-chipkaart geldig was tot 5 maart 2015, dus toen ze contact op nam met de klantenservice, werd haar verteld dat het abonnement pas beëindigd kon worden nadat ze een nieuwe OV-chipkaart had gekocht (à € 7,50). Toen dat gebeurd was, nam ze opnieuw contact op, maar toen bleek dat ze een duplicaat had moeten aanvragen (à € 11,00)!
Dus nu zou ze € 18,50 aan kosten moeten maken, alleen maar om dat abonnement stop te zetten, terwijl het aan een storing bij NS te wijten is dat het niet op tijd gelukt is.
Wat kan ze nu het beste doen?

P.S. De aanbieding van een Dal Voordeel abonnement voor € 35 ipv € 50 is door deze extra kosten ook niet zo voordelig meer.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 7 maart 2015, 13:10

Daar kwam nog bij dat haar OV-chipkaart geldig was tot 5 maart 2015, dus toen ze contact op nam met de klantenservice, werd haar verteld dat het abonnement pas beëindigd kon worden nadat ze een nieuwe OV-chipkaart had gekocht (à € 7,50). Toen dat gebeurd was, nam ze opnieuw contact op, maar toen bleek dat ze een duplicaat had moeten aanvragen (à € 11,00)!

Stonden er nog andere abonnementen op die verlopen OV-chipkaart dan? - Anders had de kaart gewoon geblokkeerd of beëindigd kunnen worden (via ov-chipkaart.nl, dat moet sowieso met een verlopen OV-chipkaart, onder meer om het resterende saldo terug te krijgen) en dan kan het abonnement ook beëindigd worden.

Overigens had uw vriendin beter niet tot het laatste moment kunnen wachten met het ophalen van de beëindiging.
Bekijk origineel

3 reacties

Wat vervelend voor jullie dan kunt u vandaag nog het beste telefonisch contact op nemen met de NS klantenservie. zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Daar kwam nog bij dat haar OV-chipkaart geldig was tot 5 maart 2015, dus toen ze contact op nam met de klantenservice, werd haar verteld dat het abonnement pas beëindigd kon worden nadat ze een nieuwe OV-chipkaart had gekocht (à € 7,50). Toen dat gebeurd was, nam ze opnieuw contact op, maar toen bleek dat ze een duplicaat had moeten aanvragen (à € 11,00)!

Stonden er nog andere abonnementen op die verlopen OV-chipkaart dan? - Anders had de kaart gewoon geblokkeerd of beëindigd kunnen worden (via ov-chipkaart.nl, dat moet sowieso met een verlopen OV-chipkaart, onder meer om het resterende saldo terug te krijgen) en dan kan het abonnement ook beëindigd worden.

Overigens had uw vriendin beter niet tot het laatste moment kunnen wachten met het ophalen van de beëindiging.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met de klantenservice, en daar kreeg ik deze keer het antwoord dat Pe_pe ook al gaf: kaart laten beëindigen op de site van OV-chipkaart.
Probleem lijkt hiermee dus opgelost, bedankt voor de reacties!

Reageer