beantwoord

Beeindiging abbonement, hoe doe je dat?

  • 15 maart 2015
  • 4 reacties
  • 180 Bekeken

Hoi,
Recentelijk ben ik achtergekomen (ik bedoel dit niet gemeen) hoe achterlijk de NS website en OV-chipkaart zijn.

Blijkbaar heb ik vorig jaar een Dalvoordeel product opgehaald. Sinds de zomer heb ik het niet meer gebruikt. Ik was het ondertussen totaal vergeten dat ik het had, tot tien dagen geleden. Dit alleen per toeval omdat ik opeens op de website van de NS moest zijn. Ik belde dus de NS op om het stop te zetten. Die zei dat ik veel te laat was (ook al was de abonnement niet afgelopen) maar dat hij het toch zou doen. Ik kreeg een email waarin mij werd verteld dat ik naar een kaart automaat moest om het te deactiveren. Dat deed ik. Toen ik op de scherm drukte werd het ook licht blauw van kleur. Ik dacht dus klaar te zijn.

Tot afgelopen vrijdag wanneer ik een brief krijg van de NS dat zij €50 van mij gaan vragen. Ik kijk op de website en ik zit nog steeds met de product terwijl ik ook een duidelijke mededeling heb dat de product is stopgezet. DUS WAT IS HET??? Ik ben niet bereid de €50 te betalen voor iets dat ik niet gebruik, totaal niet wil en volgens de Voorwaarden van de Jaarabonnement de product heb stopgezet.

Ik vind het ook bizar dat je een product op de NS website kan halen, maar niet stopzetten. En ik kan ook niet elke dag bellen want ik werk ook maandag t/m zaterdag van 8-21.

Dus hoe kan ik mijn product stopzetten? Ik deed het zoals ze vroegen, en dat was blijkbaar niet overtuigend genoeg.
icon

Beste antwoord door Janou NS 16 maart 2015, 11:47

Hoi,
Recentelijk ben ik achtergekomen (ik bedoel dit niet gemeen) hoe achterlijk de NS website en OV-chipkaart zijn.

Blijkbaar heb ik vorig jaar een Dalvoordeel product opgehaald. Sinds de zomer heb ik het niet meer gebruikt. Ik was het ondertussen totaal vergeten dat ik het had, tot tien dagen geleden. Dit alleen per toeval omdat ik opeens op de website van de NS moest zijn. Ik belde dus de NS op om het stop te zetten. Die zei dat ik veel te laat was (ook al was de abonnement niet afgelopen) maar dat hij het toch zou doen. Ik kreeg een email waarin mij werd verteld dat ik naar een kaart automaat moest om het te deactiveren. Dat deed ik. Toen ik op de scherm drukte werd het ook licht blauw van kleur. Ik dacht dus klaar te zijn.

Tot afgelopen vrijdag wanneer ik een brief krijg van de NS dat zij €50 van mij gaan vragen. Ik kijk op de website en ik zit nog steeds met de product terwijl ik ook een duidelijke mededeling heb dat de product is stopgezet. DUS WAT IS HET??? Ik ben niet bereid de €50 te betalen voor iets dat ik niet gebruik, totaal niet wil en volgens de Voorwaarden van de Jaarabonnement de product heb stopgezet.

Ik vind het ook bizar dat je een product op de NS website kan halen, maar niet stopzetten. En ik kan ook niet elke dag bellen want ik werk ook maandag t/m zaterdag van 8-21.

Dus hoe kan ik mijn product stopzetten? Ik deed het zoals ze vroegen, en dat was blijkbaar niet overtuigend genoeg.


Hallo Azivegu! Welkom op het NS Forum. Ik kan begrijpen dat je hier flink van baalt. Ik zoek dit graag voor je uit. Zou jij hiervoor een privébericht naar mij willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens naar "stuur bericht".
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een moderator kan u (morgen) vragen een met hem of haar contact op te nemen, dan kan het mogelijk via deze site opgelost worden. De moderatoren zijn van Klantenservice en kunnen precies uitzoeken wat er aan de hand is.
Ik hoop het wel. Maar maandagen zijn altijd drukke dagen, dus ik hoop dat zij het niet erg vinden om 's avonds antwoord te krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
De wijze van communiceren is een beetje te vergelijken met e-mail dus dat is geen probleem.
Hoi,
Recentelijk ben ik achtergekomen (ik bedoel dit niet gemeen) hoe achterlijk de NS website en OV-chipkaart zijn.

Blijkbaar heb ik vorig jaar een Dalvoordeel product opgehaald. Sinds de zomer heb ik het niet meer gebruikt. Ik was het ondertussen totaal vergeten dat ik het had, tot tien dagen geleden. Dit alleen per toeval omdat ik opeens op de website van de NS moest zijn. Ik belde dus de NS op om het stop te zetten. Die zei dat ik veel te laat was (ook al was de abonnement niet afgelopen) maar dat hij het toch zou doen. Ik kreeg een email waarin mij werd verteld dat ik naar een kaart automaat moest om het te deactiveren. Dat deed ik. Toen ik op de scherm drukte werd het ook licht blauw van kleur. Ik dacht dus klaar te zijn.

Tot afgelopen vrijdag wanneer ik een brief krijg van de NS dat zij €50 van mij gaan vragen. Ik kijk op de website en ik zit nog steeds met de product terwijl ik ook een duidelijke mededeling heb dat de product is stopgezet. DUS WAT IS HET??? Ik ben niet bereid de €50 te betalen voor iets dat ik niet gebruik, totaal niet wil en volgens de Voorwaarden van de Jaarabonnement de product heb stopgezet.

Ik vind het ook bizar dat je een product op de NS website kan halen, maar niet stopzetten. En ik kan ook niet elke dag bellen want ik werk ook maandag t/m zaterdag van 8-21.

Dus hoe kan ik mijn product stopzetten? Ik deed het zoals ze vroegen, en dat was blijkbaar niet overtuigend genoeg.


Hallo Azivegu! Welkom op het NS Forum. Ik kan begrijpen dat je hier flink van baalt. Ik zoek dit graag voor je uit. Zou jij hiervoor een privébericht naar mij willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens naar "stuur bericht".

Reageer