beantwoord

Beëindiging Dal Voordeel abonnement

• 20 juli 2018
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Hoi NS,

Vorig jaar (3 september 2017) is mijn Dal Voordeel-abonnement ingegaan, dat betekent dat het abonnement loopt tot 3 september dit jaar. Ik ben er nog niet over uit of ik mijn abonnement na deze periode wil beëindigen of door wil laten lopen. Ik heb twee vragen:
  • Als ik mijn abonnement wil beëindigen, wat is dan de uiterlijke datum om dit te doen (voordat er geld van mijn rekening wordt geschreven voor een nieuw Dal Voordeel abonnement)? En stel ik zeg het abonnement eerder op dan op deze uiterlijke datum, kan ik dan nog steeds reizen met mijn Dal Voordeel-abonnement tot 3 september?
  • Wanneer ik geen actie onderneem, wordt er dan in september €50 van mijn rekening afgeschreven, of maandelijks €4,17? Ik zag dat je vanaf dan ook maandelijks je abonnement kunt opzeggen?
Ik zou er erg mee geholpen zijn. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Jeanic Smits
icon

Beste antwoord door Ben NS 20 juli 2018, 18:15

Hallo jeanicsmits, en welkom bij de NS Community!

Je Dal Voordeelabonnement zal inderdaad verlengd worden als je zelf geen actie onderneemt, en er zal dan in 1 keer het bedrag van 50 euro worden afgeschreven.
Vanaf het moment dat je de zogeheten 'vooraankondiging' van de verlenging ontvangt (rond 6 à 7 weken voor de verlengingsdatum), is het raadzaam met onze Klantenservice contact op te nemen
om je abonnement op te zeggen indien je er geen gebruik meer van wenst te maken. Dat doe je het snelst door te bellen met 030 - 75 15 155, of door een berichtje te sturen via Facebook of Twitter (@NS_online).

Het abonnement dient dan nog van de chipkaart verwijderd te worden bij de kaartautomaat. Vanaf dat moment vervalt ook de betaalplicht.
Zolang je dit een aantal weken van tevoren doet zal je abonnement tot de einddatum, dus tot 3 september, te gebruiken zijn. Er zal dan geen abonnementsgeld worden afgeschreven.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Hallo jeanicsmits, en welkom bij de NS Community!

Je Dal Voordeelabonnement zal inderdaad verlengd worden als je zelf geen actie onderneemt, en er zal dan in 1 keer het bedrag van 50 euro worden afgeschreven.
Vanaf het moment dat je de zogeheten 'vooraankondiging' van de verlenging ontvangt (rond 6 à 7 weken voor de verlengingsdatum), is het raadzaam met onze Klantenservice contact op te nemen
om je abonnement op te zeggen indien je er geen gebruik meer van wenst te maken. Dat doe je het snelst door te bellen met 030 - 75 15 155, of door een berichtje te sturen via Facebook of Twitter (@NS_online).

Het abonnement dient dan nog van de chipkaart verwijderd te worden bij de kaartautomaat. Vanaf dat moment vervalt ook de betaalplicht.
Zolang je dit een aantal weken van tevoren doet zal je abonnement tot de einddatum, dus tot 3 september, te gebruiken zijn. Er zal dan geen abonnementsgeld worden afgeschreven.
Ook nuttig om te weten is dat je ook je abonnement per 3 oktober, november, etc kan opzeggen. Je krijgt dan het abonnement geld van de resterende maanden terug.

Ieder jaarabonnement mag je na het eerste jaar maandelijks opzeggen.

Reageer