beantwoord

Beeindiging NS flex

• 11 mei 2021
  • 6 reacties
  • 130 Bekeken

Goedenavond, 

Tot mijn verbazing kreeg ik net een e-mail dat mijn NS flex dalvrij abonnement is beëindigd ondanks dat ik de factuur heb betaald voor de uiterste betaaldatum. Graag wil ik weten of dit nog teruggedraaid kan worden. 

Met vriendelijke groet, 

Denice 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 mei 2021, 21:37

Hallo Denice en welkom bij de NS Community,

Wat spijtig dat dit is gebeurd. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je nagaan wat er mogelijk is. Onze contactgegevens kan je hier vinden.

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Denice en welkom bij de NS Community,

Wat spijtig dat dit is gebeurd. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je nagaan wat er mogelijk is. Onze contactgegevens kan je hier vinden.

Beste Erryt,

Bedankt voor je snelle reactie. Morgen ga ik

met de klantenservice bellen. 

Met vriendelijke groet, 

Denice 

Beste Erryt, 

Gisteren met de klantenservice gebeld, maar daar zeggen ze dat de factuur niet is voldaan en dat ze verder niets kunnen doen. Dit is heel gek, want bij de facturen in mijn NS staat achter de factuur gewoon een groen vinkje. Hoe kunnen we dit oplossen? 

Met vriendelijke groet, 

Denice 

Reputatie 7
Badge +3

Er is een verschil tussen geld overmaken voor de uiterste betaaldatum en administratieve verwerking bij NS. NS hanteert verwerkingsdatum als uiterste betaaldatum. Betaal je in het weekend of feestdag dan wordt de betaling pas op de eerste werkdag daarna verwerkt.

Reputatie 7
Badge +4

Als uw overschrijving niet op tijd op de rekening van NS staat, bent u (veel) te laat, wordt uw abonnement gestopt en mag u het eerste halfjaar geen nieuw Flexabonnement nemen. Bovendien zit u met veertig euro incassokosten. U mag het er mee oneens zijn, maar het is volledig binnen de wet.

U bent overeengekomen op de vervaldatum te betalen en dus zeker dertig dagen te laat, en daarmee dus niet op tijd. Het werkt dus anders dan u mogelijk veronderstelt. Criterium is niet of uw geld onderweg is en u veronderstelt dat u heeft betaald, het moet op de rekening van NS staan. U bent van het snel moeten betalen ook op de hoogte gesteld en had veel eerder uw rekening moeten voldoen. Het is bepaald niet handig de rekening te voldoen op  wat u als het laatste moment beschouwde. Er is een verwerkingstijd.

Bij Klantenservice kan men niet makkelijk ingrijpen om dit nog te veranderen, al is er soms wat ruimte in uitzonderlijke situaties. Het heeft helaas voor u stevige consequenties, maar zo werkt het en niet anders .

NS hoeft zich ook niks aan te trekken over uw opvattingen hierover. We (pluralis majestatis?) kunnen dit oplossen door op tijd te betalen, dat is het goedkoopste en nog volgens afspraak ook. Voor die veertig euro zijn wel leukere dingen te verzinnen. Onnodig weggegooid geld imho.

Badge +3

Op het moment dat je abonnement beëindigd wordt heeft de NS een incassobureau ingeschakeld en daarmee is voor hen ‘de kous af’ en kunnen ze niets meer voor je betekenen.

De factuur komt dan inderdaad administratief als ‘voldaan’ aangemerkt (lees: uit handen gegeven). Natuurlijk kan het niet zo zijn dat je dubbel betaalt, dus zodra het incassobureau zijn geld heeft krijg je de hoofdsom uiteraard terug.

Wellicht kan je via de klantenservice en/of het incassobureau nog regelen dat je alleen de incassokosten (40 euro) hoeft te betalen.

Reageer