beantwoord

beeindiging weekend vrij of terugdraaien klassewissel

• 27 februari 2015
  • 3 reacties
  • 186 Bekeken

Goedendag, in oktober heb ik een weekend vrij abonnement afgesloten omdat ik vaak in het weekend reis. Ik heb per 23 maart een klassewissel naar 1e klas aangevraagd. In de tussentijd is mijn persoonlijke situatie veranderd. Ik reis niet meer in het weekend en wil de klassewissel in ieder geval terugdraaien. Op de site kreeg ik de melding dat ik pas wijzigingen kon doorvoeren wanneer het product op mijn kaart geladen is. Vandaag dus het product geladen, maar ik kon niets wijzigen. Bij klantenservice aan te telefoon kreeg ik te horen dat wanneer ik het product niet had geladen het nog terug te draaien was geweest. Nu, op 27 februari 2015 is er dus niets meer te veranderen aan een klassewissel die pas 23 maart 2015 in gaat. Heel vreemd en vervelend. Volgens haar moet ik nu per maand 45 euro betalen voor een abonnement dat ik hoogstwaarschijnlijk niet meer zal gebruiken. Tot aan oktober 2015. Wanneer het niet mogelijk is het abonnement stop te zetten, dan zou het toch redelijk zijn de klassewissel terug te kunnen draaien voordat deze ingaat?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 27 februari 2015, 21:44

U hebt een jaarabonnement afgesloten en gebruikgemaakt van de eenmaal jaarlijkse mogelijkheid hem op te waarderen. De looptijd blijft onveranderd minimaal een jaar en afwaarderen is om twee redenen onmogelijk: Ten eerste hebt u het abonnement dit jaar al een keer gewijzigd en ten tweede is afwaarderen alleen toegestaan bij een Traject Vrij abonnement, dus niet bij Weekend vrij.
Bekijk origineel

3 reacties

Best karen.s,

Ik zie dat Pe_pe en Rhido je al voorzien hebben van juist advies. Zou je mij ook een privebericht kunnen sturen met NAW-gegevens + OV-chipkaartnummer? Dan ga ik kijken of ik nog iets voor je kan betekenen.
Pe_pe heeft gelijk. Wel kunt u alleen bij hoge uitzondering uw weekend vrij abonnement opzeggen. Upgraden kan wel, maar downgraden kan niet. Wel kunt u na de 1e jaar periode uw weekend vrij per maand opzeggen. Eventueel kunt u daarna voor kiezen om een goedkopere abonnement te nemen. Bijvoorbeeld een Dal Voordeel abonnement is namelijk niet zo duur.
U hebt een jaarabonnement afgesloten en gebruikgemaakt van de eenmaal jaarlijkse mogelijkheid hem op te waarderen. De looptijd blijft onveranderd minimaal een jaar en afwaarderen is om twee redenen onmogelijk: Ten eerste hebt u het abonnement dit jaar al een keer gewijzigd en ten tweede is afwaarderen alleen toegestaan bij een Traject Vrij abonnement, dus niet bij Weekend vrij.

Reageer