beantwoord

Beëindigingsdatum bij traject vrij abonnement wijzigen

• 3 december 2019
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

Hoi NS,

Ik wil graag mijn NS traject vrij abonnement wijzigen naar het goedkope traject Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom (bedankt voor deze tip op jullie website!). Als ik dit doe, blijft de beëindigingsdatum dan hetzelfde als het was of start dan een nieuw jaar? In mijn geval loopt mijn huidige abonnement in maart 2020 af. Als ik dus nu het traject wijzig op mijnNS word dan het nieuwe traject ook maart 2020 beeindigd? Of in december 2020?

Groetjes,

Annemarie

icon

Beste antwoord door Sanne NS 3 december 2019, 17:59

Hoi Annemaprie en welkom op de NS Community! 

Goed dat je het even komt navragen voor je het natuurlijk direct wijzigt. Dit is afhankelijk van het feit of je nog in het eerste contractjaar zit of dat je al langer reist met het abonnement. De klantenservice kan dit voor je uitzoeken. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Annemaprie en welkom op de NS Community! 

Goed dat je het even komt navragen voor je het natuurlijk direct wijzigt. Dit is afhankelijk van het feit of je nog in het eerste contractjaar zit of dat je al langer reist met het abonnement. De klantenservice kan dit voor je uitzoeken. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Bedankt voor de snelle reactie. Er is op dit moment een hele lange rij bij de klantenservice, dus ik probeer het nog een keer hier ;) Het is mijn eerste contractjaar! 

Reputatie 7
Badge +3

Bij wijzigen van traject ga je geen nieuw abonnementsjaar in, dat geldt wel wanneer je wijzigt naar een ander abonnement.  Wel is het zo dat een jaarabonnement altijd doorlopend is en niet automatisch eindigt. Je moet dus zelf dit abonnement stopzetten via de klantenservice als je per maart 2020 je abonnement niet meer wilt. Wel kun je op elk willekeurig moment je abonnement wijzigen naar NS Flex (bv zonder abonnement) en dan hoef je niet te wachten tot je eerste abonnementsjaar voorbij is.

Super, heel erg bedankt!

Badge +3

Wat Momo zegt. Als je het trajectabonnement helemaal niet meer nodig hebt dan kan je het vandaag nog omzetten naar Flex Basis (of andere variant). Reeds betaalde dagen van de lopende maand van je huidige traject krijg je dan binnen een week teruggestort.

Heb je later wel weer een Traject Vrij nodig, dan kan je dat bestellen op een (gratis) nieuwe ov-chipkaart (ingangsdatum minimaal 7 of 10 dagen na besteldatum).

Reageer