beantwoord

Begint weekendVrij op Zaterdag of Zondag

  • 18 November 2023
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Hoi Allemaal,

Ik heb uitgezocht maar kan ik nit.

Ik had Dal voordeel. Op Vrijdag heb ik besteld weekendvrij op hetzelfde ov chipkaart. Ik zie en bericht dat het binnen 1 uur werkt of zo.. Ik dacht het ok was.

Op Zaterdag na ingecheckt begreep ik het niet weekendvrij is. Ik probeerde ns weekendvrij starten. 

Op het trein, na ingecheckt kreeg ik een email dat mijn dal voordeel was veranderd. Ik zie ns weekend op mijn ns... Zaterdag is 18 november en ingangsdatum is 18 november. Er is geen tijd alleen datum. 

Reis ik met ns weekend of dalvoordeel? 

 

Bedankt 

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 18 November 2023, 14:12

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag @Alk2023, Welkom op de NS Community!

Het Weekend Vrij abonnement is geldig vanaf vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur. Mocht een reis niet goed berekend zijn ondanks jouw abonnement neem dan contact op met onze klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X (voorheen Twitter).

Hoi Melissa,

Bedankt voor je reactie.

Bedoel je dat het niet uit maakt dat ik  mijn abonnement op zaterdag of zondag begin?

 

 

Reputatie 6

Het maakt inderdaad niet uit op welke dag je je product begint, zodra het actief is kan je hier meteen gebruik van maken. 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, maar niet met terugwerkende kracht. 't Is me niet 100% duidelijk, maar zoals ik het lees heeft Alk2023 op vrijdag Weekend Vrij besteld. Op zaterdag zag hij bij inchecken dat hij geen Weekend Vrij heeft. Vervolgens heeft hij geprobeerd “Weekend Vrij te starten". Daarna kreeg hij pas een bevestiging dat z'n abonnement gewijzigd is.

Ik denk dat Alk2023 Dal Voordeel op saldo had. En de wijziging dus nog moest bevestigen bij een kaartautomaat. En dat pas gedaan heeft na het inchecken op zaterdag. In dat geval zal de reis waarschijnlijk nog onder het Dal Voordeel-abonnement vallen.

Ja, maar niet met terugwerkende kracht. 't Is me niet 100% duidelijk, maar zoals ik het lees heeft Alk2023 op vrijdag Weekend Vrij besteld. Op zaterdag zag hij bij inchecken dat hij geen Weekend Vrij heeft. Vervolgens heeft hij geprobeerd “Weekend Vrij te starten". Daarna kreeg hij pas een bevestiging dat z'n abonnement gewijzigd is.

Ik denk dat Alk2023 Dal Voordeel op saldo had. En de wijziging dus nog moest bevestigen bij een kaartautomaat. En dat pas gedaan heeft na het inchecken op zaterdag. In dat geval zal de reis waarschijnlijk nog onder het Dal Voordeel-abonnement vallen.

Bedankt voor reactie. Ja, als je zegt. Voor het WeekendVrij had ik Daal Voordeel met Reizen op Rekening.   WeekendVrij begon om 18-11-2023 maar na het instappen. Ik heb WeekendVrij besteld op het trein naar Utrech. Er scrijft een reiskost naar Utrech in mijn reishistorie.. Ik heb in Utrech uitgestap. Na Utrech staat mijn reis in WeekendVrij.

 

Badge +3

Dan klopt het. Als je op za 18-11-2023 met Flex Dal Voordeel ingecheckt bent en onderweg wisselt naar Flex Weekend Vrij betaal je tot Utrecht gewoon de 40% korting prijs (die € 6,72)

Na de overstap (uit- en incheck) in Utrecht was je Flex Weekend Vrij actief en kost de rit naar Amsterdam je verder niets.

Het is ook wel een dingetje dat je bevestigingsmail zegt ‘per datum x reis je met Weekend Vrij’, zonder een tijdstip erbij! Dus je zou verwachten dat alle reizen op datum x verrekend worden als Weekend Vrij, maar dat is dus niet zo.

Als je op vrijdag al gewisseld had naar Weekend Vrij klopt het niet, neem in dat geval contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Dan klopt het. Als je op za 18-11-2023 met Flex Dal Voordeel ingecheckt bent en onderweg wisselt naar Flex Weekend Vrij betaal je tot Utrecht gewoon de 40% korting prijs (die € 6,72)

Na de overstap (uit- en incheck) in Utrecht was je Flex Weekend Vrij actief en kost de rit naar Amsterdam je verder niets.

Het is ook wel een dingetje dat je bevestigingsmail zegt ‘per datum x reis je met Weekend Vrij’, zonder een tijdstip erbij! Dus je zou verwachten dat alle reizen op datum x verrekend worden als Weekend Vrij, maar dat is dus niet zo.

Als je op vrijdag al gewisseld had naar Weekend Vrij klopt het niet, neem in dat geval contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Hoi Robert, Bedankt voor reactie.

Op Vrijdag heb ik besteld weekendvrij. Ik zie en bericht op het website dat het binnen 1 uur werkt of zo.. Ik dacht het ok was. Het was altijd geen probleem. 

Op Zaterdag na ingestaapt begreep ik dat het nog in Dal Voordeel was. Ik leerde dat ik mijn abonnement moet veranderen niet nieuwe abonnement kopen. Maat ik kreeg geen email over dit situatie.

Ik heb contact op met de Klantenservice end kreeg ik 6.72 terug…

Ik ga voorzichtich zijn in de toekomst voor mijn nieuwe abonnement.

 

Met vriendelijke groet.

Badge +3

Dan lijkt het erop dat je aanvraag op vrijdag niet goed verwerkt is (de melding ‘We gaan voor je aan de slag, binnen een uur is het geregeld’).

Abonnement wijzigen of een ander abonnement bestellen maakt bij Flex geen verschil, dus die € 6,72 krijg je geheel terecht terug. Je had op vrijdag al een bevestiging moeten ontvangen dat je abonnement gewijzigd was (na de melding ‘we gaan aan de slag’)

Reageer