beantwoord

ben ik voordeliger met een Dal voordeel abbonoment?

• 21 januari 2020
  • 6 reacties
  • 125 Bekeken

Ik raak helemaal verwikkeld in mijn eigen rekensom en zie door het bos de bomen niet meer :joy::joy:

Ik koop nu nog losse tickets want heb nog geen abbonoment.

Ik maak 1 keer in de week een enkele reis van  Utrecht centraal naar Rotterdam centraal voor € 12,20

En ik maak 1 keer in de week een enkele reis van Barendrecht naar Utrecht Centraal voor € 14,20

Ik wil een Dal voordeel abbonoment kopen van €5 waardoor ik %40 korting krijg op elke reis die maak

hoeveel scheelt dit mij per maand?

en geld deze %40 korting ook op enkele reisjes of alleen op retourtjes?

icon

Beste antwoord door Thom 21 januari 2020, 14:58

Er bestaat geen abonnement waarbij u 40 procent korting krijgt op elke reis. U kunt deze korting wel krijgen als u in de daluren incheckt met een Dalvoordeelabonnement voor 5 euro per maand. U mag dan in de spits uw reis afmaken. Dat mag met actiekaartjes meestal niet meer.

Als u elke week deze reis maakt en incheckt in de daluren, kan uw abonnement dik uit, want u bespaart meer  dan de kosten van een abonnement . Die zijn dan 5 euro per maand in uw geval

U krijgt met dit abonnement geen korting op de dagretours zoals die in acties worden aangeboden. Retours bestaan niet met een abonnement, er zijn alleen enkele reizen.

Reizen met actiekaartjes kent andere regels dan reizen met een abonnement. Ik heb de indruk dat dit u wat verwart, ook in een ander topic.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er bestaat geen abonnement waarbij u 40 procent korting krijgt op elke reis. U kunt deze korting wel krijgen als u in de daluren incheckt met een Dalvoordeelabonnement voor 5 euro per maand. U mag dan in de spits uw reis afmaken. Dat mag met actiekaartjes meestal niet meer.

Als u elke week deze reis maakt en incheckt in de daluren, kan uw abonnement dik uit, want u bespaart meer  dan de kosten van een abonnement . Die zijn dan 5 euro per maand in uw geval

U krijgt met dit abonnement geen korting op de dagretours zoals die in acties worden aangeboden. Retours bestaan niet met een abonnement, er zijn alleen enkele reizen.

Reizen met actiekaartjes kent andere regels dan reizen met een abonnement. Ik heb de indruk dat dit u wat verwart, ook in een ander topic.

Ik zie dat Thom je al een antwoord heeft gegeven, Sterrehaar. Kom je er zo verder uit? 

Zojuist antwoord gekregen van NS zelf. 

Ik reis zelf nooit met acties kaartjes of aanbiedingen. Ik koop altijd de gewone losse ticket 

Ik kreeg als antwoord van NS: 

De %40 korting in de daluren krijg je altijd dus ook op een  enkele reis van utrecht naar rotterdam èn van barendrecht naar utrecht

de korting gaat er dus niet pas af nadat je een retour hebt gereist.

Thom, uw eerste zin klopt niet. Met een abbonoment krijgt u wel degelijk korting op elke reis maar inderdaad alleen in de daluren (vandaar ook het “dalvoordeel")

😃😃👍🏼👍🏼

Reputatie 7
Badge +4

Volgens mij is dat precies wat ik beweer en zo staat het er ook. U krijgt geen korting op elke reis, wel bij inchecken in de daluren maar nadrukkelijk niet bij inchecken in de spits. Er bestaat geen enkel abonnement waarbij u 40 procent korting krijgt als u in de spits incheckt. 

Ik kreeg als antwoord van NS: 

De %40 korting in de daluren krijg je altijd dus ook op een  enkele reis van utrecht naar rotterdam èn van barendrecht naar utrecht

Dat antwoord van NS moet dus zijn bij inchecken in de daluren.

de korting gaat er dus niet pas af nadat je een retour hebt gereist.

Dat is nooit het geval. Volgens mij beweert ook niemand dat. De korting als u incheckt wordt altijd verrekend op het moment dat u uw reist betaalt. Uitchecken is niets anders dan het juiste bedrag voor uw reis betalen.

Als u heen en terug reist, moet uitchecken aan het begin van de heen reis en aan het eind van de heenreis. als u teruggaat checkt u weer in voor de terugreis en als u er bent checkt u uit. Feitelijk zijn het daarmee twee enkele reizen en geen retour meer.

Bij een abonnement moet u altijd in- en uitchecken en een retour bestaat niet meer. U reist met een enkele reis heen en met een enkele reis terug, elke keer met in- en uitchecken.

Heb even lang zitten denken maar ik snap uw verhaal nu helemaal! Maar wij beide formulieren het nèt even anders maar wel met het zelfde doel. 😃👍🏼  In ieder geval dank voor het mee denken  @Thom 

Reputatie 7
Badge +4

Het gaat er om dat u de juiste informatie krijgt en als de weg er naar toe een beetje kronkelig is, ach, zo erg is dat niet. Als het helder is, is het goed.

Reageer