beantwoord

Beste manier om kaartje zonder korting om te wisselen naar kaartje met korting?

Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +3
@Perron23
Je suggereert dat er mogelijk een strategie achter zit. Dat lijkt me te veel eer voor NS.
Indien zelfs de gewaardeerde @Slidestops niet in staat is om de reden te noemen van het slechts in een ongelooflijke berg aan kleine lettertjes willen verstoppen van de betreffende voorwaarde, kan ik niets uitsluiten.
Denk inderdaad dat het sowieso niet een achter het bureau uitgedachte strategie is, mogelijk eerder een toevallig ontstane situatie die men, door niet in te grijpen, zo lang mogelijk wil laten voortbestaan.
Badge +3
Het is al eerder (ander topic) aangekaart dat er met e-tickets op dit moment alleen poortjes geopend kunnen worden, zonder verdere verificatie (afgezien van een beperkte blacklist die poortjes kennen). Daar wordt aan gewerkt, maar gaat tijd overheen.

Op zich is het voor online systemen (mcl) eenvoudig om te checken of een ordernummer/ticket ongeldig is verklaard, maar dat kan op dit moment dus alleen bij controle in de trein.

Bron: @RailRunner15 (Edwin Bosveld).
#
@Robert B zou allemaal kunnen, maar geen enkele reden om relevante informatie voor met name de onervaren klant te blijven verstoppen.
Badge +3
@Robert B zou allemaal kunnen, maar geen enkele reden om relevante informatie voor met name de onervaren klant te blijven verstoppen.
Helemaal mee eens natuurlijk.

Maar het (definitieve, hoe gaan we dat oplossen?) antwoord op de vraag waarom een e-ticket voor een datum in de toekomst (nog) niet gewoon geblokkeerd/ongeldig gemaakt kan worden is lastig, met een inmiddels 15 jaar oud en grotendeels offline systeem (waar e-tickets later aan toegevoegd zijn als reisoptie).

Technisch verhaal natuurlijk. Als ik jou een tientje leen, dan heb ik ook geen poot om op te staan als ik op mijn beslissing terug kom (bankbiljet nummer ×××××××, in bezit van persoon ¥ wil ik even OVERAL ongeldig verklaren, want ik wil het per se terug en dan mag hij/zij voor overmorgen (of een andere datum) een nieuw (geldig) tientje van me lenen!

Zodra er bedenkingen in het spel komen "Oh, weet je wat morgen toch maar niet, maar ik ga overmorgen misschien wel, dus doe maar geld terug of omzetten" is het bij e-tickets gewoon einde verhaal met het huidige systeem. En bij vergissingen dus ook.

Bij internationale tickets zal 'omboeken' best makkelijker zijn, maar dan gaat het meestal om gereserveerde plaatsen en komen daar de nodige kosten bij.
@Robert B uitstekend dat men werkt aan een systeem om in de toekomst e-tickets te kunnen annuleren, zal daar tzt met veel belangstelling kennis van nemen.
Dit biedt op dit moment echter op geen enkele wijze een vrijbrief om de onervaren klant te blijven misleiden. Wees eerlijk in je communicatie ! Als je dat niet bent moet je niet vreemd opkijken als je klanten je op enig moment met dezelfde munt gaan terugbetalen.

Reageer