beantwoord

Bestellen Traject Vrij abonnement

• 2 januari 2015
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Bij het bestellen van een Traject Vrij abonnement moet ik het nummer van mijn OVchipkaart opgeven. Ik heb momenteel een jaartrajectabonnement en dus ook een OVchipkaart. Wordt het nieuwe abonnement op deze kaart gezet of krijg ik een nieuwe kaart?
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 januari 2015, 20:30

Voorheen werd het slechts sterk afgeraden, maar tegenwoordig geeft NS aan dat het niet mogelijk is om het product Traject Vrij op de OV-chipkaart van uw jaartrajectabonnement te laden. U moet dus niet dit nummer invoeren bij het bestelproces.

Als u een doorlopend abonnement aanschaft, kunt u gratis een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen. Het nieuwe abonnement kan dan wel pas na twee weken ingaan, dus houdt u daar rekening mee.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Voorheen werd het slechts sterk afgeraden, maar tegenwoordig geeft NS aan dat het niet mogelijk is om het product Traject Vrij op de OV-chipkaart van uw jaartrajectabonnement te laden. U moet dus niet dit nummer invoeren bij het bestelproces.

Als u een doorlopend abonnement aanschaft, kunt u gratis een persoonlijke OV-chipkaart meebestellen. Het nieuwe abonnement kan dan wel pas na twee weken ingaan, dus houdt u daar rekening mee.
Dan was het handig geweest wanneer in het besteltraject de jaartrajectkaart herkend zou worden... Maar wanneer ik de kaart toch opgeef zou dit dus niet goed gaan?
Dag roy.dehaan.98,

Welkom op het NS Serviceforum. Bij het bestellen gaat het wel goed als je het kaartnummer van je "oude" jaartrajectkaart opgeeft, maar in de praktijk kan dit technische problemen opleveren bij het in- en uitchecken. Daar adviseren we altijd om een nieuwe ov-chipkaart te bestellen bij Traject Vrij; het advies hiervoor staat aangegeven in de brief/e-mail die je hebt ontvangen als trajectkaarthouder. Verder heeft Tochjo het juiste antwoord gegeven. Je topic is verplaatst naar "Abonnementen".

Groet,
Stephan

Reageer