beantwoord

Betaalwijzes

• 16 februari 2015
  • 6 reacties
  • 232 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In de productvoorwaarden voor consumenten staat onder artikel 4.1 dit:
Betaling van het Abonnement kan uitsluitend via de door
NS aangegeven betalingswijzen voor Abonnementen.

Waar kan ik die vinden?
icon

Beste antwoord door Thijs2 16 februari 2015, 19:30

Dit wordt in de bestelprocedure op NS.nl aangegeven. Als je online bestelt betaal je de eerste termijn met iDeal, daarna betaal je via automatische incasso. Wanneer je telefonisch bestelt betaal je al vanaf de eerste termijn via automatische incasso.
Bekijk origineel

6 reacties

Dit wordt in de bestelprocedure op NS.nl aangegeven. Als je online bestelt betaal je de eerste termijn met iDeal, daarna betaal je via automatische incasso. Wanneer je telefonisch bestelt betaal je al vanaf de eerste termijn via automatische incasso.

Ik overweeg een Dal voordeel abonnement aan te schaffen.

Uit de informatie maak ik op, dat bij aanschaf via I-deal kan worden afgerekend.

Verlenging zou dan vervolgens gaan via automatische incasso.

Kan dat niet via I-deal.

Daaraan geef ik de voorkeur.

Badge +3

Het verdient zeker niet de voorkeur, maar als je automatische incasso's van NS blokkeert zal je als eerste herinnering een e-accept krijgen. Deze kan je met iDeal betalen (binnen een week). De volgende herinnering is een acceptgiro die je dan via telebankieren kunt voldoen (14 dagen).

Let op dat de NS bij herhaaldelijke wanbetaling het abonnement kan blokkeren, maar bij een eerste herinnering ben je dat nog lang niet.

Reputatie 5
Badge

Let op- DalVoordeel op jaarbasis (kan nu nog, tot eind v.h.jaar) betaal je in 1x, dat is nu 56 eur.  Je betaalt dan steeds je reisjes op saldo op de kaart.

Je kan ook kiezen voor FLEX, dat is dan 5 eur p. mnd steeds vooruit EN de gemaakte reiskosten van de afgelopen maand erbij. Dus je hoeft dan geen saldo te laden, ook niet voor bustram.

Vanaf 1/1/21, of rond die tijd, worden alle ABOś FLEX, al schijnt er voor dit een uitzondering te bestaan. je krijgt dan altijd vooraf een mail dat dat bedrag op xxx wordt afgeschreven-dat lijkt mij nog makkelijker als I-Deal. Het spreekt vanzelf dat NS niet wil dat mensen betalen eindeloos gaan rekken en er steeds aanmaningen gedaan moeten worden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik overweeg een Dal voordeel abonnement aan te schaffen.

Uit de informatie maak ik op, dat bij aanschaf via I-deal kan worden afgerekend.

Verlenging zou dan vervolgens gaan via automatische incasso.

Kan dat niet via I-deal.

Daaraan geef ik de voorkeur.

Het is niet de bedoeling om en in bestaande topics uw vraag te stellen en een nieuw topic met dezelfde vraag te openen.

Reputatie 7
Badge +3

Let op- DalVoordeel op jaarbasis (kan nu nog, tot eind v.h.jaar) betaal je in 1x, dat is nu 56 eur.  Je betaalt dan steeds je reisjes op saldo op de kaart.

Je kan ook kiezen voor FLEX, dat is dan 5 eur p. mnd steeds vooruit EN de gemaakte reiskosten van de afgelopen maand erbij. Dus je hoeft dan geen saldo te laden, ook niet voor bustram.

Vanaf 1/1/21, of rond die tijd, worden alle ABOś FLEX, al schijnt er voor dit een uitzondering te bestaan. je krijgt dan altijd vooraf een mail dat dat bedrag op xxx wordt afgeschreven-dat lijkt mij nog makkelijker als I-Deal. Het spreekt vanzelf dat NS niet wil dat mensen betalen eindeloos gaan rekken en er steeds aanmaningen gedaan moeten worden.

@bahnrider Vraagsteller @RienenCo Wil juist geen automatische incasso. Graag inhoudelijk reageren en niet reageren om het reageren.

Reageer