betalen NS flex met open staand bedrag | NS Community
beantwoord

betalen NS flex met open staand bedrag

  • 9 August 2022
  • 6 reacties
  • 182 Bekeken

Ik heb twee maanden geleden een NS flex abonnement genomen via de ex-student manier. Hierin werd gemeld dat mijn openstaande bedrag op mn OV-kaart ongeveer 50 euro zou worden opgemaakt en daarna zou ik gaan betalen per factuur. Nu heb ik echter een factuur en is er niks met die 50 euro gedaan.  

icon

Beste antwoord door Robert B 9 August 2022, 18:13

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt beter contact opnemen met Klantenservice of er nog wat aan zeven keer het correctietarief te doen is. Dat lijkt me niet onmogelijk en scheelt geld. 030 7515155. Niet geschoten is altijd mis.

 

Badge +3

Als er daadwerkelijk 140 euro aan correctietarieven in rekening wordt gebracht terwijl er al betaald is voor de reizen met het Grensabonnement, dan moet je geen betalingsregeling laten aanvragen, maar uitzoeken wat hier is misgegaan en de rekening kwijtschelden. Ik begrijp dat de klantenservice er al eens naar gekeken heeft, maar we zien hier toch allemaal de voorbeelden dat die het niet altijd bij het rechte eind hebben. Wat mij betreft buigt een moderator zich hier persoonlijk over. Ik dacht ook dat het beleid was klanten die al contact gehad hadden met de klantenservice niet opnieuw door te verwijzen?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij NS Flex wordt het saldo van je kaart verwijderd en na een maand via je factuur verrekend. Als dat niet is gebeurd neem contact op met de Klantenservice. Bellen op een gunstig moment is het snelst, andere kanalen zijn erg druk.

Kijk voor de zekerheid ook even op https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm, want als het saldo nog op de kaart staat kan je het alleen terughalen bij een servicebalie van een vervoerder (op het station).

Besten,

 

Ik heb een onterechte rekening toegestuurd gekregen. Ik had een grens abonnement en flex. 

Tijdens reizen met trein moest ik volgens uw collega’s inchecken en daarna bij een andere paaltje het inchecken annuleren. 
 Bij het annuleren is het enkele keren waarschijnlijk verkeerd gegaan.

Hierdoor moet ik 7 keren 20 euro onterecht betalen. Dat is 140,- 

Ik had de inchecken online ook weggeboekt. Ik ook niet geaccepteerd.

 

Ik ga de rekening dan maar betalen. Maar pas den tiende van september. 
Nu krijg ik nog een factuur binnen twee weken.

Kunt u die voor mij aub in orde maken en de betalingsafspraak op 10 september verschuiven?

Of kan ik eventueel een betalingsregeling van u krijgen ?

Dank u alvast.

Beste Thom,

 

Al gebeld met de klantenservice twee weken geleden. Helaas kunnen zij niets voor mij betekenen.

 

 

Als een betalingsregeling mogelijk is, dan kan je deze aanvragen via onze klantenservice kanalen. Gelieve social media hiervoor te mijden, want daar duurt het te lang om een antwoord te krijgen voor een situatie als deze die wat directer aandacht nodig heeft.

Reageer