beantwoord

betaling

  • 25 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS,

Hoe komt het dat in de reisbranche iedereen de toerist, lees leden, moet terug betalen of een voucher aanbieden.

ik kan al maanden niet reizen en toch moet ik mijn jaarlijkse abonnement betalen.

een aantal maanden geleden heb ik vrij reizen er al af gehaald, maar het lukte mij niet om mijn abonnement ook op te zeggen en nu zit ik dus nu weer vast aan een jaar met een abonnement waar ik voorlopig niets mee kan.

 

met vriendelijke groet,

Joke Engelman

icon

Beste antwoord door Thom 25 oktober 2020, 09:27

U kunt uw abonnement in de praktijk per direct  beëindigen door over te gaan naar Flex zonder abonnement. Dan heeft u geen verdere kosten meer en het eventueel te veel betaalde wordt naar rato teruggestort. Dus als u nog drie maanden abonnement over had, krijgt u 3/12 van uw jaarabonnentskosten terug. Let wel: vanaf het moment van overgang naar Flex. Dat is de snelste en goedkoopste oplossing, al is het wat een omweg. Vrijwel iedereen doet het zo.

 

Let er echt op dat u Flex zonder abonnement neemt. Zorg er absoluut voor dat u na de. veranderingen de opzegging bevestigt op het automaat en vergeet dat niet, want anders loopt uw oude abonnement gewoon door.

 

Bij Flex zonder abonnement heeft u geen korting in de trein, maar uw korting van 34 procent in bus, tram en metro krijgt u automatisch. Van alle reizen krijgt u achteraf een rekening na een maand. Ik begrijp uit uw woorden dat u nu niet reist en dan wordt er ook niets in rekening gebracht. U hoeft geen saldo meer op de kaart te zetten,

Strikt genomen had u natuurlijk met dit abonnement wel kunnen reizen in de afgelopen maanden en het is u ook niet verboden, al was het wellicht onverstandig gezien uw leeftijd. Leuk of niet, het abonnement was natuurlijk wel te gebruiken en dan had u korting op uw reizen gekregen. 

 

Ik wijs u er wel op dat u geen keuzedagen meer krijgt als u na januari een nieuw Dalvoordeelabonnement neemt. (Edit: NS heeft dit aangepast en de geldigheid verlengt).Als u uw abonnement houdt en als het weer kan er weer keuzedagen opzet, houdt u de mogelijkheid om keuzedagen te gebruiken. Een nieuw abonnement nemen voor 31 december dit jaar kan natuurlijk ook. De Coronacrisis zal niet eeuwig duren en keuzedagen zijn veel en veel goedkoper dan de Flexdagen waar NS nu mee komt.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Met vriendelijke groet,

Thom.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt uw abonnement in de praktijk per direct  beëindigen door over te gaan naar Flex zonder abonnement. Dan heeft u geen verdere kosten meer en het eventueel te veel betaalde wordt naar rato teruggestort. Dus als u nog drie maanden abonnement over had, krijgt u 3/12 van uw jaarabonnentskosten terug. Let wel: vanaf het moment van overgang naar Flex. Dat is de snelste en goedkoopste oplossing, al is het wat een omweg. Vrijwel iedereen doet het zo.

 

Let er echt op dat u Flex zonder abonnement neemt. Zorg er absoluut voor dat u na de. veranderingen de opzegging bevestigt op het automaat en vergeet dat niet, want anders loopt uw oude abonnement gewoon door.

 

Bij Flex zonder abonnement heeft u geen korting in de trein, maar uw korting van 34 procent in bus, tram en metro krijgt u automatisch. Van alle reizen krijgt u achteraf een rekening na een maand. Ik begrijp uit uw woorden dat u nu niet reist en dan wordt er ook niets in rekening gebracht. U hoeft geen saldo meer op de kaart te zetten,

Strikt genomen had u natuurlijk met dit abonnement wel kunnen reizen in de afgelopen maanden en het is u ook niet verboden, al was het wellicht onverstandig gezien uw leeftijd. Leuk of niet, het abonnement was natuurlijk wel te gebruiken en dan had u korting op uw reizen gekregen. 

 

Ik wijs u er wel op dat u geen keuzedagen meer krijgt als u na januari een nieuw Dalvoordeelabonnement neemt. (Edit: NS heeft dit aangepast en de geldigheid verlengt).Als u uw abonnement houdt en als het weer kan er weer keuzedagen opzet, houdt u de mogelijkheid om keuzedagen te gebruiken. Een nieuw abonnement nemen voor 31 december dit jaar kan natuurlijk ook. De Coronacrisis zal niet eeuwig duren en keuzedagen zijn veel en veel goedkoper dan de Flexdagen waar NS nu mee komt.

 


 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Met vriendelijke groet,

Thom.

Ik heb net een mail ontvangen, dat ik nog 85 euro moet betalen. Echter heb ik deze al betaald.

Welkom bij de Community, Imranloke.

Je kan wat dat betreft het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Wellicht hebben jouw betaling en de herinnering elkaar net gekruist.

Reageer