betaling abbo gestopt ineens

  • 6 December 2021
  • 4 reacties
  • 325 Bekeken

Goeiedag

Ik kreeg vanavond ineens een mailtje binnen van het feit dat mijn ns flex is stop gezet vanwege achterstand op betaling en dat het nu naar de incasso is gestuurt 

 

Maar betreft over de betaling dat ie volgens ns niet is betaalt is appart want ik heb hem betaalt gewoon en ik heb er bewijs van 

 

Groetjes martijn van biljouw 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het bedrag moet op de datum die NS aangeeft op hun rekening staan. Dat is waarschijnlijk niet het geval geweest. Het kan zijn dat u wel heeft betaald maar het niet op tijd op de bankrekening van NS stond. In dat geval wordt uw Flexabonnement stopgezet en krijgt u te maken met een incassobureau dat begint met € 40,00 extra kosten. U kunt een half jaar geen Flexabonnement meer kopen.

Overigens was u sowieso meer dan een maand te laat met betalen. Voor NS geldt niet uw bewijs maar als enige of het op hun rekening staat of niet. U kunt een poging wagen bij Klantenservice. Ik ben er niet zo gerust op.

Ik heb het 1 dag voor de datum naar ze toe gestuurt naar hun rekening en nog krijg ik zo een behandeling naar ns toe van 5 jaar een abbo te hebben gehad bij ze en ik betaal even 1x niet op tijd en meteen is alles gestopt en kan je een half jaar niet meer rijzen op ns flex sorry maar wat een klote systeem is dat en wat een hebberigheid van uit ns sorry 

 

Ik probeer hier gewoon een oplossing te vinden en Thom jij valt me letterlijk en figuurlijk gewoon in me gezicht aan met dat me abbo meteen stop is gezet en dat het niet meer kan ens 

Ik heb het 1 dag voor de datum naar ze toe gestuurt naar hun rekening en nog krijg ik zo een behandeling naar ns toe van 5 jaar een abbo te hebben gehad bij ze en ik betaal even 1x niet op tijd en meteen is alles gestopt en kan je een half jaar niet meer rijzen op ns flex sorry maar wat een klote systeem is dat en wat een hebberigheid van uit ns sorry 

Sorry, maar je bent er zelf mee akkoord gegaan maandelijks op de incasso datum te betalen. Als je een laatste aanmaning krijgt ben je dus al een maand over tijd.

Bij de laatste aanmaning dient het geld op de aangegeven datum op de rekening van NS te staan, de eventuele doorlooptijd bij de bank is daarbij uiteraard jouw risico.

Je kunt het een "klote systeem" vinden maar NS is geen gratis kredietbank. En spreken van hebberigheid terwijl je zelf gewoon een maand te laat bent met betalen lijkt me toch wel erg grof. Ben benieuwd of je dat ook tegen je huisbaas zegt als je een maand te laat bent met de huur.

Als NS geen duidelijke grenzen trekt betaalt zo meteen iedereen maanden te laat of helemaal niet. Mensen zullen zonder duidelijke deadline NS achteraan bij de betaling zetten. De huurbaas, zorgverzekering, het energiebedrijf, het internetbedrijf, etc. zullen voorrang krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het 1 dag voor de datum naar ze toe gestuurt naar hun rekening en nog krijg ik zo een behandeling naar ns toe van 5 jaar een abbo te hebben gehad bij ze en ik betaal even 1x niet op tijd en meteen is alles gestopt en kan je een half jaar niet meer rijzen op ns flex sorry maar wat een klote systeem is dat en wat een hebberigheid van uit ns sorry 

 

Ik probeer hier gewoon een oplossing te vinden en Thom jij valt me letterlijk en figuurlijk gewoon in me gezicht aan met dat me abbo meteen stop is gezet en dat het niet meer kan ens 

Don’t shoot the messenger.

Reageer