beantwoord

Betaling afgekeurd

• 4 februari 2019
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik vroeg me al af waarom er voor de maand januari geen €33 was afgeschreven voor mijn Weekend Vrij abonnement. Toen ik in mijn internetbankieren app keek, zag ik onder ‘bankmail’ staan: ‘BETALING AFGEKEURD’. Nu blijkt dus dat ik op het moment van uitvoering onvoldoende saldo op mijn rekening had. Dit heb ik al eens eerder meegemaakt, maar voorheen kreeg ik dan een acceptgiro thuis gestuurd, of een mail met een betaalcode. Dat is dit keer niet het geval geweest.

Iemand enig idee hoe ik het verschuldigde bedrag alsnog over kan maken, of de acceptgiro / mail kan verkrijgen? Er zit wat haast achter, omdat het 23 januari eigenlijk overgeboekt had moeten worden. De klantenservice via de telefoon heeft steeds enorm lange wachttijden, dus vandaar dat ik het even op deze manier probeer.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2019, 17:32

Update: Ik heb nog steeds geen privébericht gekregen dus ga ervan uit dat er geen verder hulp nodig is.

Voor de meelezers: Wanneer een betaling mislukt, wordt er normaal gezien na ongeveer een week een automatische herinnering verstuurd met de mededeling dat het bedrag nog steeds open staat en het verzoek om deze alsnog te betalen. Mocht deze niet binnen komen of als er andere vragen zijn omtrent deze afschrijving, dan is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond juultje222 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het vreemd om te lezen dat je bij deze mislukte betaling geen bericht hebt gekregen. Dat zou namelijk altijd moeten gebeuren wanneer de geplande automatische incasso niet lukt. Ik kijk graag even met je mee of ik kan vinden waarom dit niet hebt ontvangen en om je verder te helpen met het alsnog uitvoeren van de betaling! Stuur mij daarvoor een privébericht (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres! 🙂
Update: Ik heb helaas nog geen privébericht ontvangen. @juultje222 heb je nog steeds hulp nodig?
Update: Ik heb nog steeds geen privébericht gekregen dus ga ervan uit dat er geen verder hulp nodig is.

Voor de meelezers: Wanneer een betaling mislukt, wordt er normaal gezien na ongeveer een week een automatische herinnering verstuurd met de mededeling dat het bedrag nog steeds open staat en het verzoek om deze alsnog te betalen. Mocht deze niet binnen komen of als er andere vragen zijn omtrent deze afschrijving, dan is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Reageer